Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-04, 22:13
  #601
Medlem
Börja röka & odla

Efter ett längre bruk av alkohol la jag ned alkoholen helt och hållet för ca två år sedan. Det började bli för mycket helt enkelt och kände att det skulle påverka min hälsa om jag fortsatte. Då jag fortfarande både behöver och vill använda berusningsmedel då och då så har jag testat en del alternativ; dels små doser benzo men även låga doser opiater. Mitt mål är inte att bli helt och hållet bäng utan mest för att finna själsligt lugn och må bra. Jag är ju helt på det klara med att varken benzo eller opiater är särskilt klyftigt i längden heller då jag varken vill bli alltför beroende eller få en tolerans vilket kräver att jag ökar doserna.

Jag har pga detta funderat på om marijuana skulle kunna vara rätt drog för mig och beslutat mig för att göra ett test. Låter kanske som ett enkelt val men problemet är att jag rökte en hel del hasch i början på 90-talet med dåligt resultat - jag mådde oftast jävligt risigt efter att jag rökt. Det kan ju ha haft att göra med att jag så gott som alltid rökte tillsammans med sprit och tryckte alltid i mig tills man stöp... inte konstigt att man mådde piss kanske...

Hursom; dags för ett nytt försök fast med marijuana den här gången. Jag är i en sån situation att jag inte gärna springer på stan och köper fulröka utan vill ha koll både på produkten och situationen och har därför beslutat mig för att odla själv. Jag har mycket goda möjligheter till utomhusodling, så det kommer jag att köra på - är rätt van med att odla så det ska inte vara några större problem.

Jag har läst en del och har det grundläggande klart för mig och kommer att köra autoblommande sorter men jag skulle behöva hjälp med vilka strains som skulle passa mig. Många strains verkar gå ut på att få så mycket bang for the buck (THC-halt & yield) som möjligt men det är helt underordnat för mig. Jag vill ha röka som man mår bra på och kanske smakar gott och inte nödvändigtvis är jäkligt stark...

Om jag ska odla två sorter vill jag ha ungefär följande effekter;
- En sort som är lugnande, rogivande och avslappnande (mycket indica?)
och
- en sort som är lite mer uppåt (sativa?)

Vilka strains väljer jag att odla i sommar?
Citera
2013-04-04, 22:20
  #602
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Börja röka & odla infogad.

/Mod
Citera
2013-04-05, 01:07
  #603
Medlem
BlueMarbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suez
Efter ett längre bruk av alkohol la jag ned alkoholen helt och hållet för ca två år sedan. Det började bli för mycket helt enkelt och kände att det skulle påverka min hälsa om jag fortsatte. Då jag fortfarande både behöver och vill använda berusningsmedel då och då så har jag testat en del alternativ; dels små doser benzo men även låga doser opiater. Mitt mål är inte att bli helt och hållet bäng utan mest för att finna själsligt lugn och må bra. Jag är ju helt på det klara med att varken benzo eller opiater är särskilt klyftigt i längden heller då jag varken vill bli alltför beroende eller få en tolerans vilket kräver att jag ökar doserna.

Jag har pga detta funderat på om marijuana skulle kunna vara rätt drog för mig och beslutat mig för att göra ett test. Låter kanske som ett enkelt val men problemet är att jag rökte en hel del hasch i början på 90-talet med dåligt resultat - jag mådde oftast jävligt risigt efter att jag rökt. Det kan ju ha haft att göra med att jag så gott som alltid rökte tillsammans med sprit och tryckte alltid i mig tills man stöp... inte konstigt att man mådde piss kanske...

Hursom; dags för ett nytt försök fast med marijuana den här gången. Jag är i en sån situation att jag inte gärna springer på stan och köper fulröka utan vill ha koll både på produkten och situationen och har därför beslutat mig för att odla själv. Jag har mycket goda möjligheter till utomhusodling, så det kommer jag att köra på - är rätt van med att odla så det ska inte vara några större problem.

Jag har läst en del och har det grundläggande klart för mig och kommer att köra autoblommande sorter men jag skulle behöva hjälp med vilka strains som skulle passa mig. Många strains verkar gå ut på att få så mycket bang for the buck (THC-halt & yield) som möjligt men det är helt underordnat för mig. Jag vill ha röka som man mår bra på och kanske smakar gott och inte nödvändigtvis är jäkligt stark...

Om jag ska odla två sorter vill jag ha ungefär följande effekter;
- En sort som är lugnande, rogivande och avslappnande (mycket indica?)
och
- en sort som är lite mer uppåt (sativa?)

Vilka strains väljer jag att odla i sommar?


Ruggigt intressant sätt du ser på gräs!

Dutch Passion har 2 strains som jag tror kan passa. (kanske mest för att jag är grymt nyfiken på dem själv...??)
CBD Skunk Haze skulle kunna vara den du klassade först; Lugnande, avslappnande, rogivande. Den är klassad av DP som en Medic-strain. Låg THC, sjukt hög CBD. Du borde med andra ord få den lugnande, smärtstillande, mysiga delen av ruset, men inte så mycket av flummet eller hjärn-stressen som man kan få av THC-monster.

Sen verkar Californian Orange väldigt intressant med. beskrivningen säger; "clear ‘up’ high, very social and very special"
Samt det är låg (imo lagom) THC%...

Nåja, hör gärna av dig om du väljer nån av dem. Jag är nyfiken!
Citera
2013-04-07, 01:22
  #604
Medlem
31415s avatar
Jag behöver hjälp att hitta en hemsida som säljer frön där man kan betala med Paypal!
kan inte hitta någon. tacksam för alla svar
Citera
2013-04-07, 06:39
  #605
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415
Jag behöver hjälp att hitta en hemsida som säljer frön där man kan betala med Paypal!
kan inte hitta någon. tacksam för alla svar
Jag tror du får svårt att hitta någon sida som använder Paypal, då de har som policy att inte ha med droghandel att göra!
Varför måste du betala med Paypal?
Citera
2013-04-07, 13:10
  #606
Medlem
31415s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Jag tror du får svårt att hitta någon sida som använder Paypal, då de har som policy att inte ha med droghandel att göra!
Varför måste du betala med Paypal?
Det kändes som det skulle vara lättast, men tydligen inte.
Det blir att ta det på kortet. Tack för svaret
Citera
2013-04-08, 18:32
  #607
Avstängd
odlarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31415
Jag behöver hjälp att hitta en hemsida som säljer frön där man kan betala med Paypal!
kan inte hitta någon. tacksam för alla svar

Elephantos har PayPal som alternativ, valde det själv. Fick 10 extra frön när jag köpte 10 dessutom! Leveransen tog 3 arbetsdagar.
Citera
2013-04-09, 05:41
  #608
Medlem
Ilove420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Jag hade tänkt dra igång en odling om några veckor (när klimatet tillåter). Så nu sitter jag här och kikar efter en passande strain.
Ska alltså odlas utomhus kring västkusten, testar gärna slänga ner två olika sorter. Tänkte planera 10 - 15 frön (ifall inte alla överlever till blom)


Jag behöver alltså tips på en bra "nybörjarstrain" som ger en så stor yield som möjligt.
Har förstått att mina frön bör vara: Autoflowering, anpassade för utomhusodling

är dessa ett bra alternativ? http://www.barneysfarmshop.com/seeds...rapido-af.html

MVH =)

Önskar också svar på detta inlägg
Citera
2013-04-13, 13:43
  #609
Medlem
Ge mig tips på passande strain! Ska odla utomhus i norrland vid en åker! Alla tips är välkomna, ha gärna i åtanke att det blir min första odling!
Citera
2013-04-16, 00:16
  #610
Medlem
TheGamers avatar
Hej!

Jag undrar vad jag ska köra för strain, jag planerar på att ha ett tält som är 75x75x200cm men om folk i en annan tråd där jag skrev detta inlägg säger att jag inte ska ha tält så är det 90x120x200.

Svårt vad jag vill sätta "kraven" på men jag vill ha något som är fint, inte tar allt för långt tid, helst någonstans runt 4 månader och kan ju alltid vara roligt att skörda en hel del, kanske runt 100 - 150 G men kan så klart sjunka om det är bra grejer.

Vill dessutom tillägga att jag är totalt ny men har en kompis med flertal års erfarenhet bakom sig som kommer stödja mig men ska försöka undvika störa honom för mycket och skriva "dagbok" om det här istället och se hur det blir i slutändan.

För mer info finns detta inlägg jag gjorde i nybörjartråden.

Mvh
Citera
2013-04-19, 01:55
  #611
Medlem
Hemlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Hej!

Jag undrar vad jag ska köra för strain, jag planerar på att ha ett tält som är 75x75x200cm men om folk i en annan tråd där jag skrev detta inlägg säger att jag inte ska ha tält så är det 90x120x200.

Svårt vad jag vill sätta "kraven" på men jag vill ha något som är fint, inte tar allt för långt tid, helst någonstans runt 4 månader och kan ju alltid vara roligt att skörda en hel del, kanske runt 100 - 150 G men kan så klart sjunka om det är bra grejer.

Vill dessutom tillägga att jag är totalt ny men har en kompis med flertal års erfarenhet bakom sig som kommer stödja mig men ska försöka undvika störa honom för mycket och skriva "dagbok" om det här istället och se hur det blir i slutändan.

För mer info finns detta inlägg jag gjorde i nybörjartråden.

Mvh
Vad är det du är ute efter i rusväg då?
Ska det vara något funktionellt, eller något som pressar ner dig som om du vore i Marianergraven?
Eller tripp/partygräs?

På fyra månader hinner man köra klart nästan vilken variant som helst.

Det jag skulle köra på i nuläget är Kolossus från Sannies seeds, eller Icecream från Paradise Seeds.
Båda är hyfsat balanserade, komfortabelt kroppsrus som ändå är funktionellt, inget man blir paralyserad av, samtidigt som man får en behaglig pannlobsmassage utan att det blir övermäktigt.
Potensen är bättre än den genomsnittliga på båda.

För att bli totalt mosad och inte orka gå ens till kylskåpet är Herijuana ett säkert kort, Sensi Star för samma men med lite mer sativainfluenser.
Citera
2013-04-26, 22:44
  #612
Medlem
Hejsan, hade tänkt prova på att odla innomhus i ett 40x40x120cm tält.
Skulle behöva hjälp att hitta en strain som skulle kunna passa. Jag är ute efter ett sativa rus med hög % thc och hyfsat stor skörd. Det här är min första odling så med tanke på det kanske det inte ska va en allt för svår växt. Kommer att köra med kolfilter men vill dock att det inte ska lukta för mycket utanför (tältet kommer stå i en garderob). Va även sugen på den här tidigare men började dock tveka pga att det är en indica/sativa mix. Någon som testat THC Bomb och har någon erfarenhet av denna vackra växt?
http://www.drchronic.com/products.asp?recnumber=2285
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback