Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2001-10-19, 21:33
  #1
Medlem
är det någon annan än jag som upplever ett härligt välbefinnande av stilnoct? tog det varje dag ett par månader, hade ett helvete att sluta. otroligt vad man gör för att uppleva något annat än vardagens gråhet. För de som inte vet är stilnoct ett diaboliskt sömnmedel, tar du för mycket flippar du ut och kommer inte ihåg ett skit senare. inget bra sömnmedel heller, inte att rekommendera mao.
Citera
2001-10-19, 22:16
  #2
Medlem
stilnoct

så jävla sanslös tablett! Man blir så innåt helvete skum. Kommer på en massa projekt man bara måste göra, typ imorrn ska jag fan sno en båt o segla till nordpolen. En annan rolig sak är att man ringer varenda jävel man kan hitta numret till, spelar ingen roll om klockan är 3 på morgonen. Effekten varar dock jävligt kort, typ 30 min. Adderar man lite alkohol sedean...
Det enda jobbiga är att när man vaknar upp och folk börjar berätta vad man haft för sig, ungefär 30 gr värre än då man vrit full.
Oj oj oj vad jag har sabbat mycket under påerkan av stilnoct. Ändå tar man det igen för det är himlen.
Otroligt att räknas som ett lättare sömnmedel än samtliga bensotabletter. Har testat ca 5 olika benso inkl. roppar och det är en annan värld.
Citera
2001-10-19, 22:21
  #3
Medlem
stilnoct

går dessutom under kategorin sömnmedel, är det en sak man absolut inte vill göra då man tagit stilnoct så är det att sova. Även om man nu vill det så är det omöjligt. Man bara ligger och tänker på allt man ska genomföra i morgon.
Citera
2001-10-20, 00:48
  #4
Medlem
stilnoct

Man måste ju tagga ner och försöka bli trött när man tagit stilnoct annars så funkar det ju inte. Då sitter man ju bara och yrar om en massa konstiga saker som man inte ens själv begriper. Men annars går det hur bra som helst att sova på dom.
Citera
2001-10-20, 14:32
  #5
Medlem
stilnoct

låter EXAKT som Imovane tycker jag...
Citera
2001-10-20, 15:38
  #6
stilnoct

Imovane är som very light stilnoct. Håller i och för sig i sig längre. En fördel är ju avsaknaden av minnesluckor :-) Det hjälper inte att ta många tabbar, resultatet blir bara att man däckar.
Citera
2001-10-20, 17:56
  #7
stilnoct

Hooooooo Ho, fan vad man känner igen sig!:-D

Följande episod hände ett par år sen då jag var ganska grön vad det det beträffar min vän Zolpidem alias Stilnoct. Skulle jag på en arbetsintervju på ett försäkrinsbolag (tror jag). Hade just hämtat ett pack nockar, solen sken och allt var fin fint, hade tröttnat på mitt gamla jobb och ta detta istället.
Hmm tänkte jag, varför inte tag och förgylla denna härliga dag? Inte för många annars så kan det kanske gå snett. Man måste ju vara skärpt under intervjun. Just när jag gick in i min förhoppningsvis nya arbetsplats kom känslan Yiihhaaa!!! i'm in heaven!!
Träffade personen som skulle intervjuva mig och vi satte oss ned. Fan en till pallar jag lätt! Ursäktade mig och besökte toaletten. Det här går ju sååå jävla bra jag får säkert sätta på bruden som intervjuvar mig, hon måste ju bara älska mig!!! Tackar mina små vita kompisar i fickan genom att ta ytterligare..ehhh...ett par tror jag...sen gick lyset...
Vaknade upp nästa morgonen hemma i sängen. vilken jävla mardröm! o så kände man sig sådär lite glad åt att det bara var en dröm.....Ångesten börjar välla fram samtidigt som svaga minnesbilder visas ibörjar visas i mitt huvud. Måste ha varit en dröm jag känner mår ju prima!

Kommer då tydligt ihåg att jag hämtat ett gäng nockar...Ok, kollar fickorna efter mina nockar, Va i helvete! En TOM stilnoctkarta är vad jag hittar. Nu övergår ångesten i ren panik! En klar bild från gårdagen dyker upp. Jag står på gatan utan kläder på överkroppen och slår en båge minns t.o.m att jag hälsade på en förbipasserande under tiden.
Inte nog med det, suddigga bilder från divese barer dyker upp. Shit! Nockar och alkohol. Nu är det kört, jag säljer allt jag har och flyttar till munkkloster i Tibet. Satans jävla tabletter!!!!!


Efter ett tag hände nåt med mig.Jag stängde liksom av alla känslor. Gick till mitt gamla jobb (som tur var hade jag inte sagt upp mig) och lyckades förtränga allt.Var sedan som en jävla zombie i ett par veckor.

Efter hand dykte ju fler och fler minnesbilder upp och ångesten med den. Fick några ruggiga ångestattacker då jag efter ett bra tag vågade svara i telefonen.
En efter en ringde och frågade va fan som hade tagit åt mig, Dom hade inte hörtr ett knyst ifrån mig sedan kvällen då jag var kung:-)

-Kommer du ihåg vad du gjorde!?!
-Ehh, ja det e klart (hjäääälp mig någon!)
-Hö hö fan heller att du gör, du va så jävla skum, fattar du vad du gjorde bort dig hö hö!
-Ja ja, eeh jag kan inte prata längre, måste arbeta. Begravde mig sedan i arbete tills jag va så trött aatt jag inte skulle få tid att tänka.


Så vad lärde man sig av detta då, inte ett skit tydligen:-)
Precis när man börjar fungera normalt igen, nåra nockar och yyiihhaaaa, man är nere i skiten igen!

Nu när det gått ett par år är mina bravader i stillnockat tillstånd riktaiga klassiker. Satan va man garvar!!

OK, slutbiktat för denna gång)))







Citera
2001-10-20, 23:52
  #8
Medlem
stilnoct

Inte riktigt> Imovan (zopiklon) och stilnoct (Zolpidem) är nästan exakt samma sak. Fast stilnoct finns i 10mg imovan bara i 7,5mg som mest. Jag får minnes luckor av imovane. En del får metallsmak i munnen av dom oxå.

Man får ju en benägenhet att vakna upp dagen efter intag av dom och alkohol och undra vad alla konstiga saker i lägenheten gör där. T.e.x 100 polkagrisar.




Citera
2001-10-21, 00:19
  #9
stilnoct

Jo dom anses ju vara i princip identiska. Men jag själv och andra jag sett påverkade av stilnoct resp. imovane är inte i samma liga, folk beter sig som idioter under stilnoctpåverkan, imovane däremot gör att man sitter där med ett smajl och mår prima, men den däe sjuka psykiska energin man får av nockar går inte att jämföa med något jag sett och då har jag ändå provat och sett det mesta.
Citera
2001-10-21, 00:46
  #10
Medlem
stilnoct

Minns en "dagen efter" då en polare berättade för mig att jag skulle ut på byn och våldföra mig intellektuellt på folk.. Inte ett jota minns jag.. fast det lilla man minns är ju trevligt!
Citera
2001-10-21, 02:05
  #11
Medlem
stilnoct

Ja, både imovan och stilnoct är klart underskattade. Tar mycket hellre någon av dom en t.e.x valium (diazepam). Dom är ju rå tråkiga.
Citera
2001-10-21, 13:04
  #12
stilnoct

Jävligt sant Terror! Ruggigt underskattade, har förökt hitta stilnoct könslan i Iktorivil, Mogadon, Valium, Halcion, Sobril och det är märkligt hur pass olika desa substanser påverkar mig, och det beror inte på yttre orsaker.

Sobril: Blir alltid städsugen och städar med nöje hela lägenheten tills det glänser, aldrig fel.

Mogadon: Helt värdelöst för mig, spelar ingen roll hur många jag tagit.

Iktorivil: Helt okej, känner sig allmänt nöjd. Fördelen med denna är det den håller i sig länge

Halcion: Också lite halicogent (?) som stilnoct, dock tappar man inte kontrollen. Blir bara ruggigt pratsjuk.

Valium: Som Iktorivil

Rohypnol: Som Halcion


Skillnaden kan delvis förklaras med att vissa av dessa preparat är hypnotika, tex Halcion och roppar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback