Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-23, 18:11
  #17125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Hur gick det? Borde räckt till en kort blackout, iaf med lite alkohol i systemet.

Upplever ni något form av avtändning på imovane förutom sömnproblem osv? Vet pundare som säger att dom mår så dåligt och har sån avtändning o måste ha men måste nog kalla det bullshit då jag hade denna medicin utskriver i ett år + 15 MG om dagen. Ingen jätte hög dos direkt men ni fattar vinkeln.

(Dom ville nog bara åt min medicin)
Har man knaprat högre doser en längre tid så åker man på en AT med dålig sömn och kasst psykiskt mående ja. En Z analog AT är dock inte fysiskt farlig på samma sätt som en traditionell benzo AT.

Folk som blir inlagda på psyk pga Z analog missbruk klipper de medicinen rakt av för utan nedtrappning då det inte finns fysiska men som DT med i bilden medans benzomissbrukare får trappa ner (om det rör sig om missbruk med höga doser under längre tid).
Citera
2021-06-23, 23:47
  #17126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Hur gick det? Borde räckt till en kort blackout, iaf med lite alkohol i systemet.

Upplever ni något form av avtändning på imovane förutom sömnproblem osv? Vet pundare som säger att dom mår så dåligt och har sån avtändning o måste ha men måste nog kalla det bullshit då jag hade denna medicin utskriver i ett år + 15 MG om dagen. Ingen jätte hög dos direkt men ni fattar vinkeln.

(Dom ville nog bara åt min medicin)

jadu minnesluckorna man får på zopiklon är sjuk, kan vara för att jag har adhd också med dåligt minne o skit men kommer inte ihåg mycket
Citera
2021-06-24, 00:45
  #17127
Medlem
No6s avatar
Får svårt att sova i 3 dagar när jag slutar med Imovane/Stilnoct + lite ångest såklart och mardrömmar. Sen är det över imo.
Citera
2021-07-05, 12:18
  #17128
Medlem
Meh fick testa den när ja hade sömnproblem, blev alltid hög innan ja sommnade o då tog de bort ångest, så då ville man vara uppe istället, funkade typ bara 3 dagar sen kände ja knappt nått av dosen med, mycket ångest efteråt o svårt o sova, som sov tablett är den värdelös enligt mig om du nu inte kanske tar en tablett för att vända dygnet o kan hålla dig till det, knappast bra om du måste ta det varje dag, då kmr du få ångest o värre sov problem än innan.
SKriver ut de ibland för de kostar typ 40 kr, slänger alla tabletter förutom 4 o blir lite hög en kväll för skojs skullxD gör detta bara nångång om året dock, chilla o kolla film typ, men slänger som sagt resten då ja annars tar det dagar i rad o mår skit sen i en vecka, vet mina gränser
Citera
2021-07-07, 11:11
  #17129
Medlem
Fried81s avatar
Min läkare har föreskrivet zopiklon 7.5 mg till natten och jag har haft det en vecka nu. Det fungerar bra, men funderar lite på upptaget. Ofta är det ju bra att ta liknande läkemedel på tom mage eller kanske smälta under tungan. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker skillnaden är väldigt stor mellan att ta med eller utan mat i magen. Större skillnad än när jag ätit benzo. Känns detta igen, eller var det bara andra saker som spelade in?
Citera
2021-07-10, 12:34
  #17130
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81
Min läkare har föreskrivet zopiklon 7.5 mg till natten och jag har haft det en vecka nu. Det fungerar bra, men funderar lite på upptaget. Ofta är det ju bra att ta liknande läkemedel på tom mage eller kanske smälta under tungan. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker skillnaden är väldigt stor mellan att ta med eller utan mat i magen. Större skillnad än när jag ätit benzo. Känns detta igen, eller var det bara andra saker som spelade in?

Det är samma sak för mig. Det bör gå minst 4 timmar efter en måltid för att zopiklonet ska bita bra och börja verka inom någon halvtimma. Har hänt att jag tagit zopiklon 2 timmar efter maten. Då har det tagit 1,5 timmar innan effekten kommer och effekten blir svag, nästan så att det inte är värt att ta zopiklon då.
Citera
2021-07-10, 12:49
  #17131
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Det är samma sak för mig. Det bör gå minst 4 timmar efter en måltid för att zopiklonet ska bita bra och börja verka inom någon halvtimma. Har hänt att jag tagit zopiklon 2 timmar efter maten. Då har det tagit 1,5 timmar innan effekten kommer och effekten blir svag, nästan så att det inte är värt att ta zopiklon då.

Intressant att du känner igen, då är det förmodligen inte inbillning. Försöker tänka på att inte äta för nära inpå intag de kvällar jag tänker ta. Då får jag fortsätta föra så.
Citera
2021-07-10, 12:56
  #17132
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fried81
Intressant att du känner igen, då är det förmodligen inte inbillning. Försöker tänka på att inte äta för nära inpå intag de kvällar jag tänker ta. Då får jag fortsätta föra så.

Ja, att man måste ta zopiklon på halvt fastande mage är en stor nackdel tycker jag. Det krävs lite planering och relativt tidiga middagar då. Tackar vet jag flunitrazepam, går bra att smälta under tungan och effekten börjar smyga sig på nästan direkt. Lycka till med att smälta en imo under tungan.
Citera
2021-07-11, 18:26
  #17133
Medlem
Fried81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, att man måste ta zopiklon på halvt fastande mage är en stor nackdel tycker jag. Det krävs lite planering och relativt tidiga middagar då. Tackar vet jag flunitrazepam, går bra att smälta under tungan och effekten börjar smyga sig på nästan direkt. Lycka till med att smälta en imo under tungan.

Jag har faktiskt inte så ont av zopiklonsmaken och smälter dem ibland. Smaken dröjer sig inte längre kvar. Jag har haft både nitrazepam och flunitrazepam på recept tidigare, men min läkare vill inte längre förskriva dem. Jag har mindre mängder halcion och phenobarbital hemma om det blir gör jävligt.
Citera
2021-07-12, 20:03
  #17134
Medlem
Funkar dom blåa ZOP runda? Står Zopiclone 7.5mg på blister, är det nått att ha?
Citera
2021-07-16, 23:45
  #17135
Medlem
Kan man ta sömnmedicin efter tagit adhd medicin? Har tagit concerta så undra om det är säkert att ta min sömnmedicin också för att sova? Har imovane
Citera
2021-07-17, 00:18
  #17136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaddiS2
Kan man ta sömnmedicin efter tagit adhd medicin? Har tagit concerta så undra om det är säkert att ta min sömnmedicin också för att sova? Har imovane

Ja det är ok.

Adhd medicinen slår dock ut imovane om den inte hunnit gå ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback