Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-11, 17:33
  #1
Medlem
volvo 240s avatar
Jag udrar om någon vet någon film av typen Earth VS the FLying Saucers, Indepoendence Day etc där utomjordingarna inte har några löjliga sköldar osv utan där striderna mellan människor och utomjordingar är ganska så jämda. Det hade varit mycket mer intressant att se och jag tycker ju nån filmskapare borde haft samma tanke som jag.

En tanke som slog mig igår när jag tittade på Earth VS the Flying Saucers. Varenda sån film jag kan komma på har de ju nån form av sköld.
Citera
2007-08-11, 18:03
  #2
Medlem
FestaUtan_Skulds avatar
hehe jag är inget sci fi proffs, men är man så avancerade att man kan resa enda till jorden så bör man ha en sköld åtminstonde ^^
Citera
2007-08-11, 18:10
  #3
Medlem
beyonds avatar
Starship Troopers, liksom?
Inga fega sköldar där inte.
Citera
2007-08-11, 18:13
  #4
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Starship Troopers, liksom?
Inga fega sköldar där inte.
Hehe nej, bara klägg men tänkte mer på invasionsfilmer med farkoster osv
Citera
2007-08-12, 00:30
  #5
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hehe nej, bara klägg men tänkte mer på invasionsfilmer med farkoster osv
Det finns en sådan serie. Den hette above and beyond på engelska och slaget om tellus på svenska. Jag har aldrig sett till en film med sådant tema men det finns en del böcker.
Citera
2007-08-12, 00:38
  #6
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Det finns en sådan serie. Den hette above and beyond på engelska och slaget om tellus på svenska. Jag har aldrig sett till en film med sådant tema men det finns en del böcker.
Den har gått i fyran va?

Glömde nämna att jag helst vill se 1900/2000 tal, dvs som nu ungefär. Slaget om Tellus var väl mest i rymden har jag för mig?

Endel av triderna i nya War of The worlds är rätt ok, om det inte vore för de trista sköldarna.
Citera
2007-08-12, 00:49
  #7
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Den har gått i fyran va?
Japp och serien lades ner efter första säsongen.
Citera
2007-08-12, 10:41
  #8
Medlem
volvo 240s avatar
Ingen som vet nån sån här typ av film?
Citera
2007-08-12, 12:33
  #9
Medlem
tjaboooos avatar
Kan ju alltid studsa in på www.imdb.com och söka på nyckelord istället.

http://www.imdb.com/keyword/space-war/
Citera
2007-08-12, 13:47
  #10
Medlem
wellermans avatar
Temat gör sig nog inte så bra som sci-fi då det är väldigt svårköpt. Om dom kan ta sig hit ska det inte heller vara svårare än att trycka på en knapp för att vinna ett eventuellt krig. Sen har vi det faktum att chansen att det ska finnas en till teknologiskt likvärdig art där ute som dessutom hittar oss är astronomiskt liten. Dessa faktorer avskräcker nog de mer seriösa sci-fi ressigörerna. Men det är klart.. finns många kassa budgetfilmer också.
Citera
2007-08-12, 17:19
  #11
Medlem
Minns inte riktigt men var de inte likvärdiga i serien V
Citera
2007-08-12, 17:42
  #12
Medlem
Bulldoozers avatar
Star wars är väl det mesta jämnt i.. 3an typ med wookisarna är väl ett bra exempel..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback