Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-27, 20:38
  #1
Medlem
JoeL431s avatar
Tro det eller ej men jag blev lite sugen på att se lite Van Damme filmer !! Har desvärre ingen kunskap om hans filmer och undrar av er action-freaks vilka man bör se första, alltså hans "bästa" filmer eller filmen man bör ha sett med han. Lista gärna eran personliga lista med Van Damme filmer. Jag vet att det finns en film med både Van Damme och Dolph Lundgren ! Den måste jag se Någon som vet vad den heter utanför listan alltså, eller har dom kanske fler filmer tillsammans ?

Tack på förhand Joel.
Citera
2007-08-27, 20:42
  #2
Medlem
Rakiis avatar
Har enbart sett Street Fighter som var totalt värdelös vad jag minns, fungerar inte alls i underhållningssyfte men Sudden Death tycker jag fungerade riktigt bra. Kollade på den spontant då den gick på tv för någon tid sedan och fattade även jag tycke för van Damme, nu står Kickboxer och några till på tur.
Citera
2007-08-27, 20:42
  #3
Moderator
Evil Eds avatar
Bloodsport tyckte jag om på den tiden det begav sig, idag skulle jag nog inte uppskatta den.
Citera
2007-08-27, 20:54
  #4
Medlem
Aiwasss avatar
De filmer han medverkat i som är minst usla är väl:

Blood Sport
In Hell
Wake of Death
Citera
2007-08-27, 21:30
  #5
Medlem
Galacticos avatar
Double Impact - Van Damme möter sin tvillingbror som bor i HongKong. Och bestämmer sig för att hämnas deras föräldrars död. Enda problemet är att snubben/gänget som dödade deras föräldrar är största maffian i Hong Kong. Underbar rå action, vapen och explosioner blandat med snygga slag och sparkar.


Bloodsport - Van Damme medverkar i en kampsportsturnering för att hedra sin tränare som är väldigt sjuk. Underbar kampsport rakt igenom.

Kickboxer - Van Dammes bror är mästare i kickboxning i USA. Han bestämmer sig för att åka till Thailand för att kunna få mer utmaning. Men han är inte medveten om att dom använder knän och armbågar i Thailand. Så han blir förlamad från midjan och neråt när en motståndare knäcker ryggen på honom. Van Damme bestämmer sig för att hämnas och tränar med en thailändsk man vid mannens hem för att tillslut möta fightern som förstörde van dammes brors liv.


Hard Target - Van Damme hjälper en kvinna att ta reda på vad som har hänt hennes far som är försvunnen. Han får reda på att kvinnans far har varit utsatt för en jakt, där han var bytet. Sen dras självklart Van Damme in mer och mer i "jakten" och blir själv ett byte. Underbar action med mycket vapen och sparkar och slag.

Det här var mina favoritfilmer med Jean Claude Van Damme, kan hända att jag skriver fakta om några mer när jag minns.

Filmen du söker med Van Damme och Dolph Lundgren är Universial Soldier.
Citera
2007-08-27, 21:34
  #6
Medlem
plicken117s avatar
jag gillar inte van damme, men en av de filmer han är med i som jag tycker är rätt ok är faktiskt timecop.
se den, jag blir inte besviken på den.
Citera
2007-08-27, 21:34
  #7
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galactico
Double Impact - Van Damme möter sin tvillingbror som bor i HongKong. Och bestämmer sig för att hämnas deras föräldrars död. Enda problemet är att snubben/gänget som dödade deras föräldrar är största maffian i Hong Kong. Underbar rå action, vapen och explosioner blandat med snygga slag och sparkar.


Bloodsport - Van Damme medverkar i en kampsportsturnering för att hedra sin tränare som är väldigt sjuk. Underbar kampsport rakt igenom.

Kickboxer - Van Dammes bror är mästare i kickboxning i USA. Han bestämmer sig för att åka till Thailand för att kunna få mer utmaning. Men han är inte medveten om att dom använder knän och armbågar i Thailand. Så han blir förlamad från midjan och neråt när en motståndare knäcker ryggen på honom. Van Damme bestämmer sig för att hämnas och tränar med en thailändsk man vid mannens hem för att tillslut möta fightern som förstörde van dammes brors liv.


Hard Target - Van Damme hjälper en kvinna att ta reda på vad som har hänt hennes far som är försvunnen. Han får reda på att kvinnans far har varit utsatt för en jakt, där han var bytet. Sen dras självklart Van Damme in mer och mer i "jakten" och blir själv ett byte. Underbar action med mycket vapen och sparkar och slag.

Det här var mina favoritfilmer med Jean Claude Van Damme, kan hända att jag skriver fakta om några mer när jag minns.

Filmen du söker med Van Damme och Dolph Lundgren är Universial Soldier.

Tack så mycket för dina genomarbetade svar Dom skall jag se till att se. Kom gärna med mer förslag.
Citera
2007-08-27, 22:05
  #8
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
De bästa Van Damme filmerna !?!

Den hår tråden har potential att bli årets kortaste.
Citera
2007-08-27, 22:59
  #9
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Den hår tråden har potential att bli årets kortaste.
Haha. Det finns nog alltid någon mer som gillar Van Damme och vill ge mig några bra tips :P.
Citera
2007-08-27, 23:15
  #10
Medlem
Mr.Zebs avatar
No Retreat, No Surrender...

skön film och vår käre Damme är skurk och det bästa av allt... han är inte med i filmen så värst Mycket
Citera
2007-08-27, 23:37
  #11
Medlem
Grillen89s avatar
Jag älskar hans filmer... bara för att han är så jävla rolig. Garvar alltid så hårt åt de Bloodsport är ju nästan för mycket. Men den som är minst "B:ig" och dålig så är det väl Timecop antar jag... Men hans filmer är ju perfekta medlet när man ska garva
Citera
2007-08-27, 23:40
  #12
Medlem
rashomons avatar
Min personliga Van Damme-favorit är ju det postapokalyptiska eposet Cyborg.
Innehåller:

Van Damme
Karaktärer med namn efter gitarrer
Armborst
Referens till Jesus
Obehagligt virus
Biffig antagonist som är jävelond mest för att det är skoj
Albert Pyun
Androider
Romantik

Länk: http://www.imdb.com/title/tt0097138/

Brukar dyka upp sent på natten i Kanal 5 med jämna mellanrum, eller gå att hitta i valfri videobutik med inte så värst uppdaterad filmkatalog. Kan också vara värt att slänga ett öga i valfri stormarknads "X antal filmer för 99 kronor korgar".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback