Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-04, 01:55
  #1
Medlem
Namn: Jean Edith Camilla Läckberg Eriksson, född 30 augusti 1974

Bild: http://www.stureplan.se/articles/239...30f8c2381c.jpg

Född: 1974
Yrke: Deckarförfattare.
Uppväxt: Fjällbacka
Utbildning: Utbildade sig till civilekonom på Handelshögskolan i Göteborg. Arbetade som ekonom i Stockholm i några år innan hon gick skrivarkurs i deckarförfattande.
Familj: Maken Micke, ekonomichef, barnen Wille 4 år och Meja 2 år
Bor: Gamla Enskede.

Kuriosa: Hade 5,0 i snitt när hon gick ut gymnasiet, lärde sig läsa som fyraåring.

Finns det någon här som sitter med intressant info om Camilla, Svensson-Sveriges nya älsklingsförfattare?
Citera
2007-09-04, 06:21
  #2
Medlem
Miljonären.s avatar
Hon skilde väll sig för några månader sen...va ja kommer ihåg så inföll det presis med att hennes senaste bok skulle släppas...
Citera
2007-09-04, 07:25
  #3
Avstängd
M.I.As avatar
Enligt en bekant så är hon ruggigt vass och har en j-la attityd. Förstår om hennes snubbe drog. Sedan gick det skvaller om otrohet så det förslog, men om det var hon eller han som inte kunde hålla sej i skinnet vet jag ej.
Citera
2007-09-04, 07:37
  #4
Medlem
Kräkmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Enligt en bekant så är hon ruggigt vass och har en j-la attityd. Förstår om hennes snubbe drog. Sedan gick det skvaller om otrohet så det förslog, men om det var hon eller han som inte kunde hålla sej i skinnet vet jag ej.

Skvallret om otrohet stämmer till 100%. Enligt en närstående så är hon väldigt bitchig och självupptagen. Hennes föräldrar vann en flermiljoners vinst på Lotto i början av 90-talet.

Hon brukar vara givmild och ge bort presenter utan egentlig anledning. Leif "Leffe" GW Persson fick av Camilla en efterlängtad tidningsprenumeration här om veckan.
Citera
2007-09-04, 13:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
Hon skilde väll sig för några månader sen...va ja kommer ihåg så inföll det presis med att hennes senaste bok skulle släppas...

Det är alltså Micke som dragit?
Citera
2007-09-15, 15:47
  #6
Medlem
hon är dräggig...hybris är bara förnamnet.
Citera
2007-09-23, 00:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
hon är dräggig...hybris är bara förnamnet.
Hur vet du det? Träffat henne?
Citera
2007-09-24, 22:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hur vet du det? Träffat henne?


Jag har umgåtts med henne via gemensamma bekanta, både före och innan hon slog igenom big time. Hon är i total avsaknad av utstrålning trots att hon är lite snygg. Men iskall. Och drägig som sagt.
Citera
2007-09-24, 22:56
  #9
Medlem
Författare... Jag inbillar mig inte att det är lätt att skriva böcker och att få dom publicerade etc. Men det verkar som om de som lyckas PLÖTSLIGT blir någon form av elit som får tycka om det mesta. Och det retar mig när CL gör detsamma.
Citera
2007-09-25, 00:07
  #10
Medlem
hon skriver jävligt dåliga böcker som hon blivit jävligt rik på
Citera
2007-09-25, 03:12
  #11
Medlem
Enligt uppgift skriver hon som Nickelilltroll pratar.
Och så är hon jävligt ful, men det är inte skvaller, det är nog mest fakta.
Citera
2007-09-25, 04:26
  #12
Medlem
hajkuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
Jag har umgåtts med henne via gemensamma bekanta, både före och innan hon slog igenom big time. Hon är i total avsaknad av utstrålning trots att hon är lite snygg. Men iskall. Och drägig som sagt.
Vad menar du med dräggig?
Typ WT, träningsoverall + husvagn eller tribal tatuering?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback