Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-11, 10:19
  #1
Medlem
Kan man spela på Xbox live, via 3G Boost?

En kompis som inte har internet ringde och frågade mig, eftersom jag knappt vet vad Xbox är, väljer jag att fråga här.
Citera
2007-09-11, 10:48
  #2
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Kan man spela på Xbox live, via 3G Boost?

En kompis som inte har internet ringde och frågade mig, eftersom jag knappt vet vad Xbox är, väljer jag att fråga här.

Nu vet jag inte om det här är vad du vill veta egentligen men om det är så att killen inte kan få vanligt bredband så kommer troligen uppkopplingen som mobilt bredband/3G ger vara alldeles för dålig.

Om det går öht vet jag inte
Citera
2007-09-11, 11:35
  #3
Moderator
Falukropps avatar
Tja, bandbredden borde ju inte vara några som helst problem. Spel käkar relativt sett lite bandbredd.

Det är väl mer latencyn som kan bli en hake. Man lär ju inte få direkt lysande pingtider över mobilnäten.


Sen har jag för mig att det är lite special det där med xbox live. Det var ingen självklarhet att man fick det att funka på ett NAT-nätverk med en äldre router. Det var en del pill med det där, och det pillet kan du nog inte göra via en 3g-uppkoppling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback