Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-13, 22:21
  #1
Medlem
rezzs avatar
Har en 19" wide, men vill spela det gamla Red Alert 2 i 4:3, dvs ingen widescreen. Vill få två svarta stripes på vardera sida när ja spelar det... och ja jag har läst på widescreengamingforum.com men ja får det inte att fungera.
Citera
2007-09-13, 22:40
  #2
Medlem
kongolasse12s avatar
Vadan denna motsträvigheten mot ny teknik? Varför passar du inte på att skaffa en monokrom CRT-skärm att spela på?
Citera
2007-09-13, 22:52
  #3
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongolasse12
Vadan denna motsträvigheten mot ny teknik? Varför passar du inte på att skaffa en monokrom CRT-skärm att spela på?
Widescreen passar inte alla spel. Jag använder inte heller det på de flesta spelen.
Citera
2007-09-13, 23:17
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kongolasse12
Vadan denna motsträvigheten mot ny teknik? Varför passar du inte på att skaffa en monokrom CRT-skärm att spela på?

Din kommentar indikerar på att du har en widescreen tv, och när du tittar på 4:3 utsändningar så använder du 16:9 läge, så bilden stretchas ut? Helt fel approach, och det är isåfall snarare du som borde skaffa en monokrom CRT..
Citera
2007-09-13, 23:39
  #5
Avstängd
Jag kan fixa det genom att ställa in det på min skärm (dell 2007wfp eller nåt).
Inget med OSet att göra alltså utan skärmen fixade det själv.
Citera
2007-09-14, 00:39
  #6
Medlem
Alla paneler har inte stöd för pixelmappa det 1:1 med svarta kanter till höger och vänster, därför det finns som alternativ i grafikkortsdrivrutinerna för nVidia iaf. ATI har dock inte stöd för detta i sina drivrutiner vad jag förstått, vilket verkligen suger röv. Så har du ett ATI-kort och vill köra spel i 4:3 på en 16:10/16:9 är det tyvärr kört tills ATI tar handen ur röven och fixar ordentliga drivrutiner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback