Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2007-10-12, 13:44
  #37
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunbun
Pratade med min vän och han tänkte mest på om någon blivit diskriminerad på grund av sin ras, utländska utseende etc i krogsammanhang, exempelvis inte blivit insläppt osv

Jag har allt blivit nekad och kallad både det ena och det andra av vakterna. Men inte fan kan jag få upprättelse.
Ett vaktföretag jag känner till är mest rädd för Gypsys som är mer än oredligt fulla och som har en tendens att vara äckligt otrevliga.
Släpper man inte in dem så väntar i princip alltid en anmälan. Vilket vakterna nästan alltid får höra.
Citera
2007-10-12, 13:46
  #38
Medlem
flashwriters avatar
Lika barn leka bäst

.....vi kan ju också helt kallt konstatera att den breda massan av de flesta folkslag tycks vilja vara med SINA EGNA. Åk till vilket land som helst och stanna där en tid och du hittar snart ställena som frekventeras mest av svenskar/skandinaver, britter, tyskar und so weiter (eller vad det heter).

Sammalunda gäller ju den fascinerande händelsen "white flight" som börjar med för stor andel blattar nånstans. Vilket i mina ögon bevisar att det stora multikultiexperimentet är ett stort totalt fiasko som inte ses av merparten politiker som är förblindade av sin iver att vara bäst i klassen med ANDRAS PENGAR.

Om det nu vore så ball och bra med alla dessa svartingar så kan man ju undra varför det inte svämmar över med folk på de krogar där de är i majoritet? Jag känner många som inte på långa vägar är så anti som jag mot blattar men som själva utan omsvep medger att de inte går till ställen där det är "för mycket" alt. "bara" en massa invandrare.
Citera
2007-10-12, 14:06
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Mengele
Faktum:

*krogen är ingen offentlig plats.
*Den som driver en krog måste alltid kunna få neka vissa kunder om dessa kunder är dåliga för affärerna

Jag har länge velat skriva ner varför jag själv tror Sveriges politik och kultur kommer närma sig den amerikanska pga invandringen. Jag har utmärkta teorier för varför det skulle bli så.

Det du beskriver är nämligen en av sakerna jag hade tänkt ta upp. I USA får krogerna avvisa vem som helst. Det finns krogar där du måste ha ett visst 'utseende' bara för att komma in. Och sen finns ju alltid _ekonomisk_ diskriminering: det vill säga att man som invandrarkille på Stureplan inte har råd att ha särskilt kul. Priserna är justerade med just syftet att undvika 'fel' kundkrets.

Jag har länge tyckt att just krogvärldens osynliga och dolda diskriminering representerar de första stora riktiga klyftorna i det svenska samhället: att etniska svenskar bara vill festa med andra etniska svenskar osv.
Citera
2007-10-12, 15:50
  #40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunbun
DO har i år fått in 33 stycken anmälningar. Snittet de senaste åren brukar ligga på runt 50. Men genligt flera undersökningar som gjort så beräknar man att det bara är 4 % som anmäler.

Kan det bero på att 96% själva förstår varför de inte blev inläppta?
Citera
2007-10-12, 15:52
  #41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Mengele
Har problem med själva ordet "rasism" då det egentligen handlar om vem som betecknas "lönsam kund". Ur detta resonemang skulle man kunna säga att den största gemensamma nämnaren för de som diskrimineras inte är deras etnicitet utan deras KÖNSTILLHÖRIGHET dvs. män.

Kvinnor, oavsett etnicitet kommer ju in var som helst just på grund av att de är ett eftertraktat klientel som ger lönsamhet och gott rykte åt utestället.

Intressant tanke! Eftersom vi kan anta att utländska kvinnor hade släppts in blir ju detta könsbaserad diskriminering - inte rasism. Bra invändning!
Citera
2007-10-12, 17:16
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Areqi
och det finns en myt att 'invandrare' inte dricker lika mkt alkohol vilket jag anser är ren skitsnack och grov generalisering!
Generellt så dricker 'invandrare' mindre än svenskar, det verkar varenda person i krogbranschen vara överens om. Att det finns undantag, som alltid, förändrar inte detta faktum. Det är alltså inte skitsnack.
Citera
2007-10-12, 22:19
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Generellt så dricker 'invandrare' mindre än svenskar, det verkar varenda person i krogbranschen vara överens om. Att det finns undantag, som alltid, förändrar inte detta faktum. Det är alltså inte skitsnack.
Inser du att när du säger "invandrare" så menar du i praktiken ALLA invånare som inte är födda i Sverige?? Du menar med andra ord att Tyskar, Britter, Kineser, Nigerianer etc dricker mindre eller slösar mindre än svenskar på krogen....Och ja jag anser att det är skitsnack...Hur kommer det sig att dessa problem inte finns i Frankrike, USA, England etc??
Citera
2007-10-12, 22:34
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Areqi
Inser du att när du säger "invandrare" så menar du i praktiken ALLA invånare som inte är födda i Sverige?? Du menar med andra ord att Tyskar, Britter, Kineser, Nigerianer etc dricker mindre eller slösar mindre än svenskar på krogen....Och ja jag anser att det är skitsnack...Hur kommer det sig att dessa problem inte finns i Frankrike, USA, England etc??


Spela inte dum nu. Du vet mycket väl vilka invandrare som åsyftas.
Citera
2007-10-12, 22:41
  #45
Medlem
Yanko Pitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Areqi
Inser du att när du säger "invandrare" så menar du i praktiken ALLA invånare som inte är födda i Sverige?? Du menar med andra ord att Tyskar, Britter, Kineser, Nigerianer etc dricker mindre eller slösar mindre än svenskar på krogen....Och ja jag anser att det är skitsnack...Hur kommer det sig att dessa problem inte finns i Frankrike, USA, England etc??
Det är mellan-östern pack vi pratar om här
Citera
2007-10-13, 02:51
  #46
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Det var ett avsnitt av Insider som handlade om just det här.
Då frågade dom en dörrvakt (som var invandrare) varför andra invandrare nekades inträde. Han sa rätt och slätt att dom var bråkigare och stökigare, och skrämde bort svenska kunder.

Bad business helt enkelt.


http://www.youtube.com/watch?v=g3ncHIDBA5E


0:50

Vakten (grek?) pekar ju ut "invandrare" fr Mellanöstern, Afrika osv, det gamla vanliga.

Well vi som har "vart med o sett eländet", vet ju att allt detta stämmer.
03:50--> kriminalitet..annan tråd.

Men vi vet hur det ligger till.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback