Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-09, 03:14
  #1
Avstängd
Hejsan , Mina spel går jävligt segt och hackigt när jag kör dom (även spel som footballmanager) , jag kör med liten databas och 1 liga men det går segt endå.

Tips på hur jag kan snabba upp datorn så att jag kan spela mina spel utan att datorn hackar ihjäl sig varje gång man spelar !

TACKSAM FÖR SVAR ! /John
Citera
2007-11-09, 03:18
  #2
Avstängd
EnHeltVanligDags avatar
Vad har du för dator? Har du installerat grafikdrivutiner? DirectX?
Citera
2007-11-09, 03:20
  #3
Medlem
kundvagns avatar
Kollat efter spyware och annat dret?
Citera
2007-11-09, 03:58
  #4
Medlem
tjaboooos avatar
Installerat drivrutiner för moderkortet ?
Citera
2007-11-09, 08:09
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag
Vad har du för dator? Har du installerat grafikdrivutiner? DirectX?


Vad är grafikrutiner och directx ?
På vilket sätt hjälper dessa ?
Hur installerar man dessa ?
Citera
2007-11-09, 08:10
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Kollat efter spyware och annat dret?

vad är spyware och annat dret?
på vilket sätt hjälper detta?
hur installerar man detta?
Citera
2007-11-09, 08:10
  #7
Avstängd
k

Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Installerat drivrutiner för moderkortet ?

vad är drivrutiner för moderkortet?
hur hjälper dessa datorns hastighet?
hur installerar jag detta?
Citera
2007-11-09, 08:11
  #8
Avstängd
Jag är en rookie angående datorer

förlåt för mina frågor är så många , men visste inte vart jag skulle vända mig förutom här till FB där det alltid finns så trevliga och hjälpsamma personer !
Citera
2007-11-09, 08:16
  #9
Medlem
Wendigos avatar
Har du någon lista på komponenterna i din dator, alltså vad du har för processor, moderkort, grafikkort, RAM-minne och så vidare ? Utan en sådan står till och med den teknologiska expertisen här på FB sig rätt slätt, eftersom vi inte kan gissa hejvilt, vi måste ju ha ett underlag att jobba med. Kolla upp vad du har för dator och skriv det här, så ska vi nog hjälpa dig.
Citera
2007-11-09, 08:20
  #10
Medlem
Qtothee86s avatar
Vet inte om du är seriös eller inte. Det skulle hjälpa med att säga vad för dator du har. Direct X behöver du för att kunna spela spel, brukar dock oftas dyka upp när du har installerat ett spel, så installera det. Om inte det dyker upp - sök på google och ladda ner på närmaste site.

Spyware kollar upp om du har virus i datorn, samt tar bort det.

Grafikkorts drivrutiner laddar du ner på ati.com eller nvidia.com, beroende på vilket kort du har. Så kolla upp det först, genom att högerklicka på skrivbordet och välja egenskaper och sen fliken inställningar. Om du har något annat kort än nvidia eller ati så googla det. :P

Hoppas du är seriös, var lite jobbigt att skriva.
Citera
2007-11-09, 10:38
  #11
Avstängd
AmpreXs avatar
Du skriver 4 inlägg i rad och verkar snart ha varit medlem 1 år. DOH.

Moderkorts drivrutiner brukar följa med datorn som ny, dock rekommenderar jag inte dessa starkt eftersom de går att ladda ner på moderkortsmärkets hemsida (t.ex. Matsonic). Ta reda på vad moderkortet heter, sök på namnet + drivers - whipps.

Som nämnts angående grafikkorts drivisar, gör det - oerhört viktigt för spelprestanda. Att ha ett grafikkort utan drivisar är som att köra bil utan ratt. Seriously.

Jag rekommenderar dig även att titta på hur din dator ser ut..

Gå in på start, sedan kör, skriv in "Dxdiag" så kommer en del fakta ut. Kopiera in det här så alla vi kunniga vet om den är duglig eller inte.
Citera
2007-11-10, 03:58
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AmpreX
Du skriver 4 inlägg i rad och verkar snart ha varit medlem 1 år. DOH.

Moderkorts drivrutiner brukar följa med datorn som ny, dock rekommenderar jag inte dessa starkt eftersom de går att ladda ner på moderkortsmärkets hemsida (t.ex. Matsonic). Ta reda på vad moderkortet heter, sök på namnet + drivers - whipps.

Som nämnts angående grafikkorts drivisar, gör det - oerhört viktigt för spelprestanda. Att ha ett grafikkort utan drivisar är som att köra bil utan ratt. Seriously.

Jag rekommenderar dig även att titta på hur din dator ser ut..

Gå in på start, sedan kör, skriv in "Dxdiag" så kommer en del fakta ut. Kopiera in det här så alla vi kunniga vet om den är duglig eller inte.


Okej ska ta reda på allt.. just stay put !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback