Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-21, 16:35
  #1
Medlem
Andolorias avatar
Vem styr knarkhandeln i Sverige, min polare säger att ryssarna styr allt?

Jag hävdar att det är olika, I tex Stockholm tror jag juggarna sköter det mesta osv?

Någon kan printa ner vilka som sköter vad, jag vet att det beror på vilket knark det handlar om.


Tack.


Ryska maffian i Sverige har jag nog aldrig hört talas om faktiskt.
Citera
2007-11-21, 16:38
  #2
Medlem
juggarna styr det som kommer in i sverige
Citera
2007-11-21, 16:40
  #3
Medlem
Packans avatar
Juggar, MC-klubbar och öststatare har nog iaf hand om stora delar.
Citera
2007-11-21, 16:52
  #4
Medlem
Andolorias avatar
Precis vad jag sa till min polare men han fattar inte.

Någon som kan specifiera lite mer?
Citera
2007-11-21, 17:34
  #5
Medlem
nazipoliss avatar
Bruce Lee har malmö och delar i Göteborg...
Citera
2007-11-21, 17:41
  #6
Medlem
arbetarklasss avatar
I göteborg är det olika, vet inte vem som tar det in det faktiskt, men kranarna är allt ifrån helylle svenskar till svartskallar till mc klubbar..som sköter handeln/distribution.
Citera
2007-11-21, 18:31
  #7
Medlem
Ryssarna är mest organiserade i hela världen, de får tag i allt. De styr och ställer i lilla Sverige också..men de behöver inte visa några cojones.. alla vet vad ryssar går för. Ett imperium som har folk inom politik, miljardärer till kallblodiga mördare. Tar de in saker i Sverige? aa.. du får nog gräva lite mer i det själv. Varför hör man inte om dem? de vill tjäna pengar..och när de "krigar" så dör folk.. inte som mc gängen, spränger sig själv med en bomb.
Citera
2007-11-21, 19:17
  #8
Avstängd
Bludders avatar
Jag röstar på Kineser och Albaner, och Svenskar när det gäller det gröna & sköna som odlas i sommarstugor och liknande. Överdriv inte MC-gängens aktiviteter på detta område. När träffade du en MC-kille med 4 till 10 miljoner på fickan senast?



.
Hur ligger det till nu igen, var det inte så att Heroin inte fick säljas på gatan för en herrans massa år sedan. Detta pga att Kineshövdingen som stod för den stora trafiken bodde med sin familj där? En saga?


.
Citera
2007-11-21, 19:52
  #9
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Överdriv inte MC-gängens aktiviteter på detta område. När träffade du en MC-kille med 4 till 10 miljoner på fickan senast?

Tror snarare att mc-gängens aktivitet inom knarkhandeln är underskattad. Menar nu inga dealers, utan inköpare av feta partier.
Citera
2007-11-21, 20:00
  #10
Avstängd
Bludders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Tror snarare att mc-gängens aktivitet inom knarkhandeln är underskattad. Menar nu inga dealers, utan inköpare av feta partier.

Och jag tror du har fel, tror däremot dom får agera poliser när inte pengar kommer fram i tid. OK Idag är ju allt och alla MC-gäng men vad jag vet har inte ledande MC-gäng, (föruom Bandidos) blivit dömda för storgrova narkotikaprylar, men vad vet jag, jag röstar fortfarande på Kineser och albaner.

MC-killar har inte så stora summor som man vill få det till, endast ett fåtal har blivit rika i sk MC-gäng. Hur vet jag det, det kan ju ingen veta men sorry alla med MC-drömmar, man kan tjäna pengar men rik blir man genom arv och skapande av bla IT-företag.

Ta Götgatan tex: Alla krogar och pubbar ägs av ett gäng, dom bor i Södertälje och har inget eget land, ingen har lånat pengar i bank till krogköpen.

Dom har även ett eget fotbollslag, vet ni vilka jag menar nu?

.
Den nya jakten på kriminella pengar
http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12




.
Citera
2007-11-22, 15:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bludder
Och jag tror du har fel, tror däremot dom får agera poliser när inte pengar kommer fram i tid. OK Idag är ju allt och alla MC-gäng men vad jag vet har inte ledande MC-gäng, (föruom Bandidos) blivit dömda för storgrova narkotikaprylar, men vad vet jag, jag röstar fortfarande på Kineser och albaner.

MC-killar har inte så stora summor som man vill få det till, endast ett fåtal har blivit rika i sk MC-gäng. Hur vet jag det, det kan ju ingen veta men sorry alla med MC-drömmar, man kan tjäna pengar men rik blir man genom arv och skapande av bla IT-företag.

Ta Götgatan tex: Alla krogar och pubbar ägs av ett gäng, dom bor i Södertälje och har inget eget land, ingen har lånat pengar i bank till krogköpen.

Dom har även ett eget fotbollslag, vet ni vilka jag menar nu?

.
Den nya jakten på kriminella pengar
http://www.bra.se/extra/pod/?action=...le_instance=12




.


Mm, du syftar på syrianerna. Men allt snack om mc-gäng är bara utjötad snack.. Vem var kineshövdingen?
Citera
2007-11-22, 15:53
  #12
Avstängd
sEBbe85s avatar
MC-gängen är insyltade i narkotikahandelns första led i sverige

Vad är det för argument - att du inte sett en mc-snubbe med 4 miljoner på fickan? Varför skulle nån ha det? Att syssla med knarkhandel är inget nån blir rik på i längden, eftersom den världen är full med obehagliga äckliga människor som hugger varandra i ryggen för några hundra tusen

Det är inte så glassigt, det behöver inte handla om enorma partier, eller vara jätteorganiserat så nån enstaka boss får allt. Det är inte scarface. Det kan lika gärna vara schaskiga uppgörelser runt enstaka kilon, eller partier, inte sällan resulterande i blåsningar, bråk och tjabbel.. Det är t ex gängen som är orsaken till alla värdelösa låtsas-E på marknaden, en totalt skitig marknad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback