Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-02-07, 14:54
  #1
Medlem
Seatims avatar
Var får man tag i gastontidningarna?
Citera
2008-02-07, 18:17
  #2
Medlem
På tex marknader och hos såna som säljer begagnade serier(staffars, serieboden i Sthlm till exempel).
Citera
2008-02-07, 20:03
  #3
Moderator
Popesizes avatar
Kom ju även ut någon jubileumsgåva förra året. Kan nog finnas kvar några ex på vissa ställen.
Citera
2008-02-07, 20:11
  #4
Medlem
Tradera, blocket och liknande kan ju också ha
Citera
2008-02-08, 09:21
  #5
Medlem
jerkuss avatar
Gastonalbumen är att betrakta som rariteter idag, för det har väl typ inte getts ut nån nyutgåva på tio femton år. Men kolla antikvariat (var redo att slanta typ 200 per album) eller internet. Som ovan nämnt alltså.
Citera
2008-02-08, 09:38
  #6
Medlem
Tagelbergs avatar
Det kom ju en Gastonbox för något år sedan.
Citera
2008-02-08, 10:07
  #7
Medlem
Maxieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det kom ju en Gastonbox för något år sedan.

Jupp, men det var väl bara i 1000 ex? Och den kostade 1000kr också, finns kanske någon begagnad att köpa, men lär kosta som sagt.
Citera
2022-03-18, 20:07
  #8
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag vet inte hur tillförlitlig källan är, men:
"After 30 years of absence, Gaston Lagaffe will make his return"

Citat:
The Belgian comic book publisher, which is celebrating its 100th anniversary, has entrusted the series to the Canadian Delaf (Marc Delafontaine of his real name).
Svårt att ersätta Franquin, men jag hoppas att Delaf's Gaston blir läsvärd och populär.

(Om det nu stämmer)

https://www-rtbf-be.translate.goog/a..._x_tr_pto=wapp
Citera
2022-03-18, 20:31
  #9
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Gastonalbumen är att betrakta som rariteter idag, för det har väl typ inte getts ut nån nyutgåva på tio femton år. Men kolla antikvariat (var redo att slanta typ 200 per album) eller internet. Som ovan nämnt alltså.
Hmm, jag hade de fyra första numren, de försvann vid någon flytt.
Plus mycket annat man samlade på sig före man tog steget ut i det *riktiga* livet...

Undrar om man blivit lika cynisk utan dem...
Citera
2022-03-18, 20:38
  #10
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jag vet inte hur tillförlitlig källan är, men:
"After 30 years of absence, Gaston Lagaffe will make his return"


Svårt att ersätta Franquin, men jag hoppas att Delaf's Gaston blir läsvärd och populär.

(Om det nu stämmer)

https://www-rtbf-be.translate.goog/a..._x_tr_pto=wapp

Ja, det skall komma på svenska på Cobolt i höst i Björn Wahlbergs översättning. Otroligt skicklig stilimitation.
Citera
2022-03-18, 20:47
  #11
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Ja, det skall komma på svenska på Cobolt i höst i Björn Wahlbergs översättning. Otroligt skicklig stilimitation.
Spännande! Ja, väldigt likt franquin. Blir till att förboka
Citera
2022-03-18, 21:13
  #12
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Ja, det skall komma på svenska på Cobolt i höst i Björn Wahlbergs översättning. Otroligt skicklig stilimitation.
Oh... Det där var riktigt snyggt. Lite tunnare linjer kanske? Men otroligt likt originalet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback