Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-09, 00:56
  #1
Avstängd
Som det låter, jag är nyfiken på vilka gäng som finns i Östersund, och om någon vet hur man kommer i kontakt med något av dom?
Citera
2008-04-09, 17:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoBBo_hehe
Som det låter, jag är nyfiken på vilka gäng som finns i Östersund, och om någon vet hur man kommer i kontakt med något av dom?
Jag tycker det är intressant att veta hur det är i Östersund eftersom jag bodde där när jag gick på gymnasiet. Men det kanske inte finns några riktiga gäng i Östersund, läser man lokalpressen tycks det värsta som händer är att mopedåkare kör ifrån polisen.

Men jag minns att Jackie Arklöv bodde där som ung, han blev filmad under ett gatuslagsmål en gång, de har visat det på TV några gånger.

Här http://www.flashback.org/showthread.php?t=623435 är en tråd om en tjej som åkte fast för heroin smuggling på Frösön.
Citera
2008-04-09, 19:28
  #3
Medlem
Klåd Junkers avatar
Ja, i Östersund har de ju t ex. Päls Ängers...
Citera
2008-04-10, 21:44
  #4
Medlem
Catlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klåd Junker
Ja, i Östersund har de ju t ex. Päls Ängers...

Word, det skulle väll vara torvalla annars vet jag inte.
Citera
2008-04-12, 00:28
  #5
Medlem
Såg den här http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=462

Citat:
Fanns ett gäng i Jämtland, östersund dom kallade sig torvalla kickers ( Torvalla är en liten förort ) fanns här på 90 talet, Dom var ganska våldsamma, Bråkade mycket med polisen genom att kasta olika föremål mot dom när dom försökte ingripa, Slog ner folk på stan fast dom försvann ganska fort.

När jag googlade torvalla kickers hittade jag detta:
Citat:
När jag bodde i Torvalla (förorten) så fanns ett gäng som hette Torvalla Kickers. Dom var fett grymma och spöade alla som muckade gräl. Först spelade dom fotboll och deras lag hette det sen slutade dom sparka fotboll och sparkade folk i stället. Om man kände nån i Torvalla Kickers så kunde man va lugn. Kunde inte få spö av någon.

(Men det finns ett band från Östersund med samma namn)
Citera
2009-04-01, 23:33
  #6
Medlem
Hört lite rykten om att de börjat dyka upp X-team medlemmar i Östersund, någon som kan bekräfta det?
Citera
2009-04-01, 23:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moggelito76
Hört lite rykten om att de börjat dyka upp X-team medlemmar i Östersund, någon som kan bekräfta det?


Finns det överhuvudtaget någon stad som inte har någon koppling på ett eller annat sätt till något gäng?
Citera
2009-04-02, 10:16
  #8
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoBBo_hehe
Som det låter, jag är nyfiken på vilka gäng som finns i Östersund, och om någon vet hur man kommer i kontakt med något av dom?
Det finns en, i bikerkretsar, välkänd MC-klubb i Östersund som heter Random MC.
Kan ge mig faaan på att i alla fall snuten betraktar dom som ett kriminellt gäng.
Citera
2010-10-07, 19:31
  #9
Medlem
jagvillrunkaballes avatar
Outlaws MC har etablerats i Östersund ganska nyligen oxå.
Citera
2010-10-07, 20:11
  #10
Medlem
vem vill du ha kontakt med och vad gäller det?
Citera
2010-11-23, 19:52
  #11
Medlem
Aggrovators avatar
Sök genast kontakt med DTA
Citera
2011-03-14, 10:53
  #12
Medlem
Gridirons avatar
Någon som har koll på survival mc och var det är för prickar? såg deras lokal nere i sjön för nån dag sen. Såg nästan intressant ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback