Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-11, 15:19
  #30973
Medlem
Näpp, ingen Elias i final. 4-4 blev 4-6 i tredje set.
Citera
2023-02-11, 16:29
  #30974
Medlem
Man kan inte påstå att det haglar in hyllningar till Elias just nu, det kan man inte. Hittade t.ex det här:

”Game 9 and game 10 of the third set

Ymer hit 3 unforced errors on serve to cause the break

Game 10. Ymer hits 3 into the net and one long on break point

Safiullin did absolutely nothing and still won the match

@eliasymer you need help bad my friend.”
Citera
2023-02-11, 18:48
  #30975
Medlem
Komisk scen när Holger Rune får behandling och Cressy skriver i sin dagbok samtidigt.
Citera
2023-02-11, 19:42
  #30976
Medlem
Varför kommer alla servebottar från USA (se: Cressy)?
Citera
2023-02-11, 19:47
  #30977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Varför kommer alla servebottar från USA (se: Cressy)?
Jag funderade också åt det hållet idag. Vad gör USA för att få fram så bra servare? Alla skulle behöva en sån där serve. Cressy har ingen andraserve, otroligt.
Citera
2023-02-11, 22:09
  #30978
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Varför kommer alla servebottar från USA (se: Cressy)?

Cressy är i och för sig fransman Att han är 201 cm lång hjälper så klart till. Trist hur som helst att vi går miste om en final mellan Rune och Sinner, det hade varit en försmak på framtiden redan nu.
Citera
2023-02-12, 11:25
  #30979
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Cressy är i och för sig fransman Att han är 201 cm lång hjälper så klart till. Trist hur som helst att vi går miste om en final mellan Rune och Sinner, det hade varit en försmak på framtiden redan nu.

Japp, hade sett fram emot den. Nu får jag se om man ens kommer kika.

Vem fan var Mmoh var det va? Vem fan är Wu rättare sagt. Slår man Fritz är det rätt segt att torska en final mot Isner.
Citera
2023-02-12, 12:17
  #30980
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Vem fan var Mmoh var det va? Vem fan är Wu rättare sagt. Slår man Fritz är det rätt segt att torska en final mot Isner.

Wu Yibing är redan historisk som den förste kinesiske man som tagit sig till en ATP-final. Den 97-rankade 23-åringen har slagit ut Mmoh, Shapovalov, Mannarino och Fritz och kan naturligtvis ta gamle stabbige Isner också.
Citera
2023-02-12, 13:30
  #30981
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Wu Yibing är redan historisk som den förste kinesiske man som tagit sig till en ATP-final. Den 97-rankade 23-åringen har slagit ut Mmoh, Shapovalov, Mannarino och Fritz och kan naturligtvis ta gamle stabbige Isner också.

Följde man USO förra året, vet man vem Wu är. Var väl den första kinesmannen att kvala in i en GS även? Eller något liknande, sades det.

50/50 enligt oddslinan mot Isner, men lite favorit bör han väl vara, även om det är hemmaplan US.
Citera
2023-02-12, 13:47
  #30982
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Följde man USO förra året, vet man vem Wu är. Var väl den första kinesmannen att kvala in i en GS även? Eller något liknande, sades det.

Stämmer. Den största kinesiske talangen anses dock vara Shang Juncheng, som varit rankad etta bland juniorerna. Nyss fyllda 18 år och rankad 165, blev även förste kinesiske herrspelare att vinna en match i AO härförleden när han slog Oscar Otte.
Citera
2023-02-12, 13:55
  #30983
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Stämmer. Den största kinesiske talangen anses dock vara Shang Juncheng, som varit rankad etta bland juniorerna. Nyss fyllda 18 år och rankad 165, blev även förste kinesiske herrspelare att vinna en match i AO härförleden när han slog Oscar Otte.

Anledningen till att jag minns det, är för att jag nämnde det till en kinesisk kollega. Synd att hon tolkade det bara som att jag ville spela tennis med henne

Sen när vi en gång jobbade i 14-timmar och pratade om Zhang Weili och buddismen släppte tanken att jag hade någon trång punani i åtanke.

Shang i kommande nextgen alltså, tack för spaningen.
Citera
2023-02-12, 15:08
  #30984
Medlem
bobo909s avatar
Cressy börjar serva, välbehövligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback