Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-02, 14:14
  #1
Medlem
Glericuss avatar
Tänkte att man kanske skulle kunna göra en tråd är man kan diskutera dom bästa ställena att köpa billiga spel och enheter. Så kan man berätta lite om erfarenheterna från ställena bra & dåligt. d.v.s ta bara upp affärer som du har erfarenhet av så man inte lurar in folk på flashback på nån scam sida.
Anledningen till detta är mest för att PS3 är regionsfri, så man har hela världen som marknadsplats, då är de inte lätt att vet om företaget är seriöst eller inte. För jag har nämligen varit med om en sida som "gick konkurs" efter att jag betalat 2000kr för spel och tillbehör, det var visserligen många år sedan.

Jag kan gärna börja med mina ställen.

Games-Asia
http://www.games-asia.com/

Här köpte jag mitt vita PS3 och lite tillbehör. Från och med att jag betalt så tog de ungefär 1½ månad innan jag fick sakerna.

Den långa versionen hur de gick till:
Den 13de april förde jag över pengar till deras bank, jag skulle skicka pengarna med min mail som referens, men min bank tillät inte mig att använda @ så jag fick skriva så nära som möjligt för att kunna skicka. Jag skicka ett mail till dom och berätta att jag skrev en annan referens (trodde det skulle vara lätt gjort av dom, men ack så fel) jag börjar med en evighet av mailande till både dom och min bank så pengarna kunde återfinnas. 9 maj gick betalningen fram till dom (ungefär en månad) och sakerna skickades samma dag. Om man läser på deras sida så ska leveransen ta ungefär 6-10 dagar. Jag fick mina saker 17 dagar senare. Jag var väldigt skeptisk att jag skulle få nått över huvudtaget under tiden jag låg ute med 4,5k cash, det var en väldigt lång väntan på att få mitt PS3.

Slutsats
Jag fick ett vitt PS3 för 2900:-
Gratis frakt över hela världen, men kan ta lite längre tid än beräknat.
Betala med paypal om du ska köpa nått därifrån.

Saker jag köpt:
Elder Scrolls IV Oblivion Game of the Year Edition = 360kr
PlayStation3 PS3 Console 40GB Clear White 220V = 2900kr
Dual Shock 3 Ceramic White = 390kr
S3 & PS2 Controller Adaptor = 84kr
PS3 HDMI Cable = 180kr
Charging Dock PS3 = 138kr

Betyg 3/10
________________________________________

Video Games Plus
http://www.videogamesplus.ca/

Just nu är det de enda stället jag köper spel, från mina erfarenheter är dom extremt pålitliga. Jag har totalt beställt 5 spel där ifrån.
Man får betala ungefär 40-50kr i frakt per spel, men när många spel kostar 120kr så är det såklart värt de. Frakt tiden är ungefär 4-5 arbetsdagar.
Exempel
Köpte The darknes den 27maj för 169kr (ink frakt) så fick jag spelet idag (måndag den 2 juni).

Saker jag köpt. (ink frakt)
Metal Gear Solid 4 (bokat) 400:-
The Darkness 169:-
Untold Legends: Dark Kingdom 169:-
Grand Theft Auto IV 400:-
Sonic the Hedgehog 169:-

Betyg 10/10
Citera
2008-06-02, 14:50
  #2
Medlem
Wolfen22s avatar
Bra initiativ! Själv köper jag sällan över internet, har provat www.spelbutiken.se, www.gameshop.se och www.amazon.co.uk hittills vad gäller spel. Har inte blivit besviken på något av ställena.
På Gameshop förbokade jag PS3 och fick det på releasen för ungefär samma pris (lite billigare) som alla ställen som sålde PS3 på releasen.
Detta gäller per se inte just PS3 men har även köpt gamla RPG:n till PSone därifrån, visst det är rätt dyra priser, men fortfarande billigare än många andra och leveransen (eftersom stället ligger i Sverige) gick på runt 3-4 dagar. Samma sak med spelbutiken, har pendlat mellan båda beroende på vilka spel de haft inne.
Citera
2008-06-02, 18:15
  #3
Avstängd
Vapendragares avatar
http://www.play-asia.com/
Citera
2008-06-02, 19:27
  #4
Medlem
Kinols avatar
WTF! Vill också att min konsoll ska vara regionsfri
Citera
2008-06-02, 19:30
  #5
Medlem
EliasAlucards avatar
eBay är annars ett bra alternativ. Bara att hålla sig till "power sellers", så blir du inte blåst på köpet. Finns rätt bra priser på spel och filmer där.
Citera
2008-06-03, 14:09
  #6
Medlem
Har inget ställe att tillföra. Men tänkte bara påminna folk om tullkostnader om man beställer saker utanför EU. Har man osis så fastnar paketet i tullen och så måsteman betala moms på allt. Jag fick ett paket från Hong Kong stoppat men som tur var så hade jag bara köpt ett headset för 8 dollar så slappa betala något. Gränsen ligger på 200,00 kr, över det så får man betala moms om de stoppar det.
Citera
2008-06-03, 15:09
  #7
Medlem
Glericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrymagi
Har inget ställe att tillföra. Men tänkte bara påminna folk om tullkostnader om man beställer saker utanför EU. Har man osis så fastnar paketet i tullen och så måsteman betala moms på allt. Jag fick ett paket från Hong Kong stoppat men som tur var så hade jag bara köpt ett headset för 8 dollar så slappa betala något. Gränsen ligger på 200,00 kr, över det så får man betala moms om de stoppar det.
Ja just de ja de glömde jag nämna. Man kan be dom skriva det som "gift" (engelska), så minskar chansen att den fastnar. De bad jag dom göra på PS3an
Citera
2008-06-03, 15:11
  #8
Medlem
norskans avatar
Vart kan man köpa biliga spel?
Citera
2008-06-03, 16:44
  #9
Medlem
Sujoks avatar
Ni som vill ha rock band kan köpa det på Ebay riktigt billigt. Jag köpte mitt Rock Band med instrument. TOtal kostnaden blev 1600 kr. I Sverige snackas det om att det ska hamna på 2200+.
Citera
2008-06-03, 17:01
  #10
Medlem
The1&onlys avatar
Kan bara ge Videogamesplus.ca 10/10 skickade efter Army of two och Blazing angels 2 för 114.97CDN , ca 680 kr. Tog ca 5 dagar
Någon som har erfarenhet av Preplayed spel och bokningar från VG+?
Köpte även min DS3 från yes-asia för 399:-
Citera
2008-06-03, 17:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The1&only
Någon som har erfarenhet av Preplayed spel och bokningar från VG+?

Har inte haft några problem med något preplayed från VG+. Man ser att de har använt skivslipningsmaskin på undersidan, så det är inga repor eller så.

Bokningar är inte heller några problem, man kan välja att de tar betalt samtidigt som de skickar produkten.
Citera
2008-06-03, 17:59
  #12
Medlem
The1&onlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivid
Har inte haft några problem med något preplayed från VG+. Man ser att de har använt skivslipningsmaskin på undersidan, så det är inga repor eller så.

Bokningar är inte heller några problem, man kan välja att de tar betalt samtidigt som de skickar produkten.


skivslipningsmaskin? slipar dom ner skivorna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback