Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-08, 14:51
  #1
Avstängd
Jag har 2 konton till en sida. En som jag använder med mina egna uppgifter där jag är ärlig osv sen har jag ett konto där jag tänkt köpa tjänster med pengar på stulna kreditkort. (själva korten är inte stulna men nummerna är). Nu är det så att jag råkade vara inloggad på min användare (trodde jag var inloggad på den andra!!) Och köpte för 10000kronor! Alltså 10000 i ett konto som står i mitt namn! Är det helt kört för mig nu? Kommer jag åka dit? Kan jag byta lösenord på sidan tro och hävda att jag är hackad och att någon försöker sätta dit mig?

Eller lägger polisen kanske inte ner resurser på sådana här ändå relativt små summor? Saken är att det att när dom kollar upp vart köpet har gjorts så är det till en annan sida och inte den det har gjorts på. Så de 10000kronor leds först till en annan sida sedan måste de ta kontakt med dom och då komma till den sidan det gjorts på. Och sedan måste de ta kontakt med dom för att få reda på mina uppgifter.
2008-06-08, 15:23
  #2
Medlem
Ettan1s avatar
Förutsatt att personen som blev av med pengarna anmäler det, så kommer de spåra din ip, vilket troligne kommer bli relativt lätt och sedan haffa dig
2008-06-08, 16:05
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan1
Förutsatt att personen som blev av med pengarna anmäler det, så kommer de spåra din ip, vilket troligne kommer bli relativt lätt och sedan haffa dig

Jag körde tor.
2008-06-09, 00:35
  #4
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Korspostning är inte tillåtet och TS får därför en tillsägelse.

*tråd låst*

// Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback