Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-09, 19:14
  #1
Medlem
Windiss avatar
Sitter här och funderar på en tjej som jag träffade på min studentfest.
Det är nämnligen min farbrors NYA sambos dotter som jag träffade på festen för första gången. Vi snackade lite och det känndes som att hon verkade intresserad. Vet inte om det känns lite konstigt att fråga min kusin om hennes nummer och så.

Skall jag fråga henne om vi ska hitta på något, vet inte känns kanske lite konstigt att fråga ut sin morbrors NYAsambos dotter vad tycker ni?
__________________
Senast redigerad av Windis 2008-06-09 kl. 19:16.
Citera
2008-06-09, 19:16
  #2
Medlem
Holly Golightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windis
Sitter här och funderar på en tjej som jag träffade på min studentfest.
Det är nämnligen min farbrors nya sambos dotter som jag träffade på festen för första gången. Vi snackade lite och det känndes som att hon verkade intresserad. Vet inte om det känns lite konstigt att fråga min kusin om hennes nummer och så.

Skall jag fråga henne om vi ska hitta på något, vet inte känns kanske lite konstigt att fråga ut sin morbrors nya sambos dotter vad tycker ni?

Ja. Särskilt om det var din farbrors styvdotter du träffat.
Citera
2008-06-09, 19:18
  #3
Medlem
Witticisms avatar
Njäe... ni är ju inte släkt. Det enda är väl om det inte funkar mellan er och ni ändå måste ses på varje släktmiddag för resten av era liv (om det nu håller mellan din farmbror och sambon) och huruvida ni kan ta det eller inte. Annars ser jag inget problem i det.
Citera
2008-06-09, 19:20
  #4
Medlem
csts avatar
Kör på, du har väl inget att förlora. Fråga om hon vill hitta på något, du behöver ju inte lägga upp det som en dejt. Så strunta i standard dejt grejer och hitta på något. Efter att ha spenderat lite mer tid kan du känna efter och se om det är värt att bjuda ut på "riktigt".
Citera
2008-06-09, 19:42
  #5
Medlem
Låt polisen sköta utfrågandet om du misstänker brott.
Citera
2008-06-09, 20:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windis
Sitter här och funderar på en tjej som jag träffade på min studentfest.
Det är nämnligen min farbrors NYA sambos dotter som jag träffade på festen för första gången. Vi snackade lite och det känndes som att hon verkade intresserad. Vet inte om det känns lite konstigt att fråga min kusin om hennes nummer och så.

Skall jag fråga henne om vi ska hitta på något, vet inte känns kanske lite konstigt att fråga ut sin morbrors NYAsambos dotter vad tycker ni?
Hur hade du annars tänkt få tag på numret? Varför inte? Det är ju inte som att ni kommer att bo på varandra om det inte skulle funka eller bli något mellan er.

Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Njäe... ni är ju inte släkt. Det enda är väl om det inte funkar mellan er och ni ändå måste ses på varje släktmiddag för resten av era liv (om det nu håller mellan din farmbror och sambon) och huruvida ni kan ta det eller inte. Annars ser jag inget problem i det.
Det där blir ju aktuellt först när de har haft ihop det. En dejt som inte leder vidare till något är ju inget att hänga upp sig på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback