Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-08, 23:40
  #1
Avstängd
lynars avatar
Hallå!

Jo, eftersom att det talas så lite om bieffekterna av mephedrone så tänkte jag göra en liten lista här. Var goda att fylla på!
Jag har bestämt mig för att helt sluta med den här skiten nu, eftersom jag märker att jag inte har fungerat normalt under en tid (1 vecka).

Okey, 15g i månaden (yes, jag är en idiot, utan något som helst sinna för dosering, det behöver ni inte påpeka! Men eftersom att det säkerligen finns mer människor som fungerar som mig, så ville jag bara säga det)
Dessa bieffekter är vanliga en vecka efter sista mephedronedosen!

1. Minnet spökar. När jag kollar på film kan jag tänka är inte filmen slut snart?. När man dubbelklickar på VLC så ser man att det har gått 20 minuter

2. Depressiva tankar. Den goda jointen som brukade förgylla en kväll i veckan har gått från himmel till helvete, allmän jävla nojja över ingenting.

3. Ofrivilliga spänningar i kroppen. Kan komma på mig själva sitta och spänna mig som en idiot.

4. Orkar inte göra någonting i hemmet. Absolut ingenting. Det enda man orkar göra är att kolla på film, alternativt sova.

5. Saker som man uppskattade förut är inte alls lika roliga nu. Det gäller allting. Mat, sex, spela spel, you name it!

6. Suget efter detta helvetesgift är helt sjukt stort. Värre än någonting annat. Sitter här med hjärtklappning för tillfället.

Visst, ni säger "avtändning". Men hur vanligt är det, seriöst nu, att efter EN VECKA ha dessa biverkningar?

Fyll på listan, jag är säker på att det finns mer saker. Jag har även glömt en del jag tänkte skriva.

Ja jusst det! Ni som kan bruka den här drogen, och alla andra droger dessutom, med respekt, och ni som vet med er att ni aldrig kommer att fastna för den, ignorera den här tråden om ni vill!! Även ni med kommentarer liknande "Du får väll skylla dig själv, konstigt att det blir så efter 15g i månaden då " undanbedes!
__________________
Senast redigerad av lynar 2008-09-08 kl. 23:55.
Citera
2008-09-09, 00:04
  #2
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ja hjärnan tar nog rejält med stryk vid missbruk så det gäller att vara försiktig. Det enda jag märkt är att dom "udda" tankar jag brukar ha i vanliga fall blir ännu intensivare dagen efter ett rus plus att närminnet blir lite sämre. Har aldrig mått dåligt av det men är helt övertygad om att det skulle vara kört om man skulle släppa på den där spärren. När jag hittat bra kola ska jag slänga skiten för meph suger i jämförelse och verkar farligare för hjärnan
Citera
2008-09-09, 00:06
  #3
Medlem
dominaxs avatar
lynar--->du borde skaffa hjälp med det där. ...inga lätta bitar att klara helt själv.
Citera
2008-09-09, 00:52
  #4
Medlem
trippens avatar
viss ledvärk
uttorkning
grov snuva och då ingen liten tjack snuva.
minskad apptit.
vissa har upplevt grova depritioner.


ev risk för ep-anfall och liknade.
jag tappade tottal kontroll i ca 10 sec och började krampa lite fast då hadde jag iofs tryck över 700mg på ca 3 timmar.
lite läskigt men jag skyller inte enbart på mephedronet jag hadde druckigt 5öl och rökt några feta. så jag får skylla migsjälv. fast som tur är var min far i samma rum så jag hadde någon som hjälpte mig.
Citera
2008-09-09, 00:55
  #5
Medlem
Arch_Angels avatar
håller faktiskt med, skitdrog.

Har nog prövat allt som finns i drogväg (förutom PCP) & blandat å mixat å överdoserat å skjutit det mesta genom mina år å vener men när jag överdoserade efter en redig fylla på Mephedrone var faktiskt riktigt obehagligt ...
Citera
2008-09-09, 01:06
  #6
Medlem
Snuvan är ett helvete!
Spännings huvudvärk.
Som sagt minnet spökar och jag kan känna mig riktigt jävla trög och har lite konsentrations svårigheter.

Så aldrig mera meph för min del nu. hoppas det löser sig för dig.
Citera
2008-09-09, 05:23
  #7
Medlem
Skullheads avatar
Att det tog slut så jävla fort ser man som en rejäl bieffekt, fick hem 1g innan, och nu är de slut. Har visserligen mått underbart, men för 300kr kunde man köpt tjack istället
Citera
2008-09-09, 09:05
  #8
Medlem
Rimfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippen


ev risk för ep-anfall och liknade.

Jag fick ep-anfall och hamnade på sjukhus efter mitt första och enda intag av Mephedrone. Detta var för en och en halv vecka sedan. Har fortfarande problem med minnet och ALLT har blivit tråkigt.

fort: Fick i mig mellan 0.5-0.8 under en hel natt.
__________________
Senast redigerad av Rimfrost 2008-09-09 kl. 09:08.
Citera
2008-09-09, 09:19
  #9
Medlem
Några dagars depression med en frukansvärd ångest
Sömnproblem
Mardrömmar
Hjärtklappning
Dålig aptit
Dålig mage

Detta efter ett intag på ca 1g under 2 dagar.
Citera
2008-09-09, 09:21
  #10
Medlem
accidentallys avatar
Det är tydligen så att annat som E och tjack ska sluta slå om man kört mycket meph en period...det suger ju
Citera
2008-09-09, 10:24
  #11
Medlem
Psynovas avatar
- Utslag då och då på armar och ben.

- Otroligt försämrat minne, minns inte vad ja gjort senaste dagarna och senaste året. Behöver verkligen anstränga mig för och minnas.

- Man gör allt för och få tag i det när man väl bestämt sig...


I genomsnitt har jag kört en gubbe varannan vecka i ett halvår.
Citera
2008-09-09, 13:03
  #12
Medlem
Mitt rekord är 15g på en vecka när jag tog som mest, månaden efter det så upplevde jag liknande symtom, men de försvann allihopa. Jag mådde perfekt bra (tills jag kom på att suga i mig 5g på 48 timmar för några veckor sedan). Känner hur jag börjar må bättre och bättre för varje dag som går.

Alla ni som gnäller på dessa "permanenta" bieffekter, va ren i två månader innan ni börjar gnällla.
__________________
Senast redigerad av smkz 2008-09-09 kl. 13:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback