Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-12, 13:46
  #1
Medlem
InteLagoms avatar
Min är som följande:
SNES
PS1
Dreamcast
PS2 (såld)
XBOX
WII
XBOX360

Inte myket att skryta med men endel kul har man iallafall haft med skiten.
Citera
2008-12-12, 13:48
  #2
Medlem
talip_ks avatar
Atari St
Sega Master
PS2 (skrotad)

Kul tråd
Citera
2008-12-12, 13:54
  #3
Medlem
z0xs avatar
Kommer inte denna tråd klassas som en listtråd och låsas?

Iaf:

C64
Sega master system
PSone
PS2
X360

SMS höll länge för min del
Citera
2008-12-12, 13:58
  #4
Medlem
Pallemans avatar
Nintendo 64 - Fick den av mina päron i julklapp som liten parvel. Var ungefär lika lycklig som denna unge. Lirade för det mesta Zelda - Ocarina of Time. Grymt spel!
Xbox 360 - Införskaffades för drygt ett år sen i ett enda syfte, att lira Skate. Och det spelet har suttit i läsaren sen dess. Snart kommer dock Skate 2 att få hoppa in istället.



..Trådens tråkigaste evolution?


Edit: La till lite mer information efter mods inlägg.
__________________
Senast redigerad av Palleman 2008-12-12 kl. 14:42.
Citera
2008-12-12, 14:07
  #5
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Sega Megadrive
Nintendo 64
Gameboy Color
Gameboy Advance
Nintendo DS Lite
Citera
2008-12-12, 14:09
  #6
Medlem
OnkelMorras avatar
Amiga 500
PS1 (trasig)
Dreamcast
PS2
Gamecube
PS3

Lista baserad på när jag köpte konsolerna.
Citera
2008-12-12, 14:13
  #7
Medlem
InteLagoms avatar
Jag hoppas inte det den inte låses.
Jag kan ju säga att min favorit är xbox360 eller playstation 1
Citera
2008-12-12, 14:31
  #8
Moderator
MondoBizarros avatar
Inte mycket diskussionsvärde direkt...men tråden får en chans om ni på något vis kan motivera era svar.
Berätta varför ni gjorde de val ni gjorde så kan det kanske bli en intressant tråd, som det är nu är den millimetrar från att låsas.

/Mod
Citera
2008-12-12, 14:39
  #9
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Nintendo 64
Xbox 360



..Trådens tråkigaste evolution?


Måhända, men det var ju ett ganska stort steg iaf .

Min första konsol var ett SuperNintendo där de klassiska mario, zelda och Donkey Kong blev spelad. Då Donkey Kong country var mitt favoritspel blev det självklart att införskaffa sig Nintendo 64 där det första och bästa spelet jag införskaffade mig var Donkey Kong 64. Efter det var det playstation 2 och därefter började jag gå över till datorspelande där jag är fast sedan dess.
Citera
2008-12-12, 14:52
  #10
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Sega Megadrive
Nintendo 64
Gameboy Color
Gameboy Advance
Nintendo DS Lite

Sega Megadrive - Den första konsolen som jag och min lillebror ägde, mamma och pappa köpte den begagnad från nån kille. Älskvärd konsol med bra spel som Sonic the Hedgehog 2 och Streets of Rage.

Nintendo 64 - Minns när jag spelade Super Mario 64 för första gången, vilket glädjerus som genomfor kroppen. Mario i tre dimensioner! Wow! Det var här Nintendo-kärleken började.

Gameboy Color - Pokémon-hysterin hade slagit ner när jag var 11-12 år och naturligtvis skaffade jag en Gameboy Color för att kunna spela dessa underbara äventyr. Alla spelade det! Helt galet!

Gameboy Advance - Kärleken till Nintendo och bärbart spelande var fött och när ett nytt spel i Metroid-serien släpptes till GBA så var jag fast. För evigt.

Nintendo DS Lite - Jag var till en början skeptisk till DS, men det gällde den första, klumpiga modellen, som jag nästan avskydde när jag fick provspela hos en kompis. Sedan kom Lite-versionen och även mängder med bra spel, t.ex. New Super Mario Bros, så ja... Ännu en kärlek var född.
Citera
2008-12-12, 14:53
  #11
Avstängd
Nitendo 64--fick jag när jag var väldigt liten, så jag bet sönder sladden till dosan.
Super Nitendo--fick jag lite senare i julklapp
PS1--böt jag bort mot ett nitendo 64
PS2--köpte jag begangnat som dock gick sönder, så jag köpte ett nytt mini.
PS3--köpte jag nytt som jag bara använder för GTA IV
__________________
Senast redigerad av ChinaLover 2008-12-12 kl. 14:56.
Citera
2008-12-12, 15:03
  #12
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Inte mycket diskussionsvärde direkt...men tråden får en chans om ni på något vis kan motivera era svar.
Berätta varför ni gjorde de val ni gjorde så kan det kanske bli en intressant tråd, som det är nu är den millimetrar från att låsas.

/Mod

Första konsolen för mig var ett super nintendo. Det hela började när jag var nere på kanarieöarna. Vi husade på något sunkigt hotel där med min familj, då vi var nere på stranden en dag smög sig några tjuvar in och stal en massa skit inklusive min gameboy. Blev så ledsen att jag inte kunde sova den natten. Då vi väll kom hem till Sverige igen damp försäkringspengarna ner och min mor och jag var iväg till någon leksaksaffär för att inhandla en ny gameboy. De var dock slut och en försäljare lyckades övertyga att det nya SNES var något att satsa på, så självklart blev det en. När jag väll kom hem var jag riktigt hispig och sprang omkring med SNESet i min famn dock lyckades jag snubbla till på en en strumpa eller toapapper eller något och föll och självklart krashade SNESet. Var bara att ringa försäkringsbolaget igen (fick en utskällning av morsan). Några veckor senare stod det dock där under tven och jag spelade Super Mario Allstars för fulla muggar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback