Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-10, 15:48
  #1
Medlem
Philliss avatar
Tintin, denna spellevink fyller 80 år idag. Hade tänkt och fira det, men vet inte hur. Tror det kan finnas et vin som heter "chateau Moulisart" men vill helst inte dricka något. Finns det något speciellt man kan äta som man förknippar med Tintin?

Grattis Tintin, för övrigt
Citera
2009-01-10, 15:53
  #2
Medlem
MonkeyPlas avatar
För oss som kan tänka sig att fira med ett glas, kan väl en skätt Loch Lomond vara på sin plats. (akta bara så ingen gaggig professor smugit i skumma piller i den)

Att äta: Unghund i syldaversås kanske?
Citera
2009-01-10, 15:55
  #3
Medlem
Jamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Tintin, denna spellevink fyller 80 år idag. Hade tänkt och fira det, men vet inte hur. Tror det kan finnas et vin som heter "chateau Moulisart" men vill helst inte dricka något. Finns det något speciellt man kan äta som man förknippar med Tintin?

Grattis Tintin, för övrigt
En hund som ser ut som milo ?
Citera
2009-01-10, 16:08
  #4
Avstängd
jewhaens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
Tintin, denna spellevink fyller 80 år idag. Hade tänkt och fira det, men vet inte hur. Tror det kan finnas et vin som heter "chateau Moulisart" men vill helst inte dricka något. Finns det något speciellt man kan äta som man förknippar med Tintin?

Grattis Tintin, för övrigt
Plantera några blommor i asfalt och ha en helt spårad vetenskapsman på middag där ni äter, som nämnt ovan, hund. Gärna vit.

Citat:
Ursprungligen postat av Phillis
men vill helst inte dricka något.
"Nej, tack, jag dricker inte sprit!"
Citera
2009-01-10, 16:08
  #5
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Grattis Tintin, din gamle räv!
Citera
2009-01-10, 16:14
  #6
Medlem
DDKs avatar
Inkokt kolja (haddock) med senapssås, potatis och nån exotisk sallad?

Grattis Tintin, för övrigt.
Citera
2009-01-10, 16:40
  #7
Medlem
Philliss avatar
Tagit fram en Johnny Walker (efter Den Svarta ön ) när Milou blir packad. Dock borttagen i den senaste versionen tror jag, men då vid järnvägen.

Unghund i syldaversås. Hehe. Ja, ska se om dem har det på närmsta invandrargrill.
Citera
2009-01-10, 17:12
  #8
Medlem
Fox Mulders avatar
JAg ska fira det med en pipa. Sedan kanske man skulle ta och ladda ner nån tintinfilm om det finns på nätet nånstans. Tintin och de blå apelsinerna har jag för mig ska vara bra.
Citera
2009-01-10, 17:32
  #9
Avstängd
cruelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
JAg ska fira det med en pipa. Sedan kanske man skulle ta och ladda ner nån tintinfilm om det finns på nätet nånstans. Tintin och de blå apelsinerna har jag för mig ska vara bra.

Inte för att man bör lägga sig i, men filmerna har ingenting av charmen som finns i seriealbumen. Varken de tecknade eller castade.

Pipan däremot lät gott
Citera
2009-01-10, 17:46
  #10
Medlem
Celerons avatar
Anfäkta och anamma !. Har han blitt så gammel ?. Ja ja, må du leva i hundrade år och mer därtill.

Man skulle kanske fira honom och resa med "Plan 714 till Sydney" ?.
__________________
Senast redigerad av Celeron 2009-01-10 kl. 17:49.
Citera
2009-01-10, 17:47
  #11
Medlem
Fox Mulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Inte för att man bör lägga sig i, men filmerna har ingenting av charmen som finns i seriealbumen. Varken de tecknade eller castade.

Pipan däremot lät gott

Jag har faktiskt aldrig läst Tintin bara kollat på de tecknade filmerna. Har sett en otecknad och den var rätt så kass tyckte jag.
Citera
2009-01-10, 17:48
  #12
Medlem
waaaH_5s avatar
Grattis Tintin! hoppas du trillar av pinnen snart
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback