Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-09-13, 01:24
  #13
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedde
tackar, får man effekt av att inhalera fröna i sig?

Nope, det är bara en myt. ( tyvärr vitt spridd.) de gånger folk visat positivt i test efter att ha ätit frallor med frön på beror på att testerna är väldigt känsliga, och att opium har läckt in på fröna vid skörd.

Om du skall få den minsta effekt så bör du sätta i dig en 4-5 KILO vallmofrö...

De går inte alls att röka.
Citera
2003-09-13, 03:49
  #14
Medlem
Stormamma

måste man låta blommorna stå kvar på sin plats, alltså inte plocka dom om man vill "skörda" opiumet flera gånger som du beskriver? är nämligen så att jag bor i ett radhusområde med uteslutande laglydiga svenssons som grannar och om jag skulle gå ut och börja utvinna vätska ur vallmokapslar på blanka dagen skulle tio samtal till larmcentralen äga rum innan jag ens hade hunnit tänka tanken.
Citera
2003-09-13, 08:46
  #15
Banned
tim_hedlunds avatar
Hur många plantor krävs för att få fram tillräckligt med råopium för att känna sig någorlunda påverkad när man röker? Två? Hundra? Hur mycket får man i genomsnitt per planta?

Sedan angående grannar, som kanakastre tar upp, så skulle jag tro att de flesta svenssons inte har den ringaste aning om att opium utvinns ur valmo. Cannabisplantan däremot känner ju de flesta till utseendet på, i alal fall bladen.
Citera
2003-09-13, 18:02
  #16
Medlem
StorMammas avatar
Jo, om du vill ha opiumlatex (opium) UTAN att väcka uppmärksamhet är att plocka dem och sedan använda en grov nål att pierca dem ordentligt med, låt ligga över natten på tidningspapper, och samla sedan ihop det som runnit ut ur kapslarna. Svart och litet segt, och alldeles historiskt riktigt opium

Nackdelen är att du bara kan mjölka dem en gång, men men, gör te på kapslarna som blir över så slösar du inte bort något. (och de översta 15 cm. av stjälken)

För att bli riktigt "fin" och glad så räkna med att du skall ha opium från minst tio huvuden, om du har en våg så är 1 till 1,5 gr. bra, om du skall röka.

Och, NÄMN inte ordet opiumvallmo, det heter ETERNELLvallmo. Och om nu, mot förmodan någon granne är nyfiken, så vill din farmor/mormor ha eterneller att binda kransar och buketter av, till sina kompisar, eller hur?

Folk kan bli stingsliga om du frågar efter opiumvallmofrö, i butiken, så läs på, och köp ETERNELLvallmo.

Mängden du får per planta är mycket beroende på växtförhållandena, men i genomsnitt en 5-6 kapslar av skiftande storlek.

Och, än en gång, du behöver bara köpa frö EN gång, om du inte vill fortsätta att experimentera med olika sorter. Har du TUR och hittar några som kallas "tasmanska" eller "tasmanian" som brukar vara vita fluffiga saker, så köp.
DIREKT. De är framodlade för medicinsk tillverkning, och styrkan är därefter

och, som sagt, de flesta känner igen cannabis,
jag har råkat på EN person som visste vad det var, och han jobbade i en handelsträdgård...
Det är INTE förbjudet att odla papaver än.
Citera
2003-09-16, 09:58
  #17
Medlem
Intressant tråd

Tänkte att ja kanske skulle försöka mig på ett inomhusodlingsförsök..?
Det borde gå att odla under lysrör, då blir man ju av med värmeproblemmet..

Jag undrar hur pass stora krukor man behöver?
Har någon grävt upp en "opium"-växt någongång och kanske sett hur
stort rotsystemmet är?

Jag antar att det är en 1-års växt?
Då borde man kunna tvinga den till att blomma genom att att ändra ljuscykler?
(folk som odlar CB vet vad jag pratar om)

Kanske skulle gjort en sökning på in-ter-net


puss
Citera
2004-03-03, 19:45
  #18
Avstängd
istapps avatar
Mycket intressant och bra skrivet stormamma!

Det här blir ett av odlingsprojekten till våren.

Vilken mark rekommenderas, går det att slänga ut en massa frön på ängar och hoppas på det bästa(eller plantera dom i gräset) Eller måste man ha en rensad rabatt eller kruka?

Vilka frön rekommenderas, kollar på impecta, man får 300-2500frön(!) för 10 spänn...

Vilka rekommederas mest alltså, jag hittar ju några av de du skrev om i början, men man kan ju testa olika...

Hittade en som hette "whitecloud" Vit/svagtrosa pionvallmoblomma, om det stämmer om att vita skulle vara bra så är den att rekommendera kanske? (impecta) Vilket fröföretag är bäst?
Citera
2004-03-03, 21:30
  #19
Medlem
StorMammas avatar
Jag gillar det företag du nämner, och satsa på "hen and chickens", du behöver bara en tredjedel av mängden kapslar om du har dom. Pionvallmo är också opiumvallmo, och de är väldigt vackra, som små molntussar.

Visst, några gror säkert om du kastar ut dom på en äng, men bästa sättet är nog att ha en rabatt med "bar" jord, det går också utmärkt att odla i stora krukor, minst en 7-10 liter iallafall. Det finns ju inget som hindrar att du strör litet frö här och där i buskage, som oftast har bar jord.
Citera
2004-03-04, 21:30
  #20
Avstängd
istapps avatar
OK, jag kör på det som standard men det är billigt, så jag köper några andra sorter också!

Jag var intresserad av odling redan som barna, blomman för dagen var då min favorit!

Finns det några andra psykoaktiva växter som saluförs av impecta?
Frön? Växter, allt är av intresse jag vill inte missa nåt!
Iofs datura och de sakerna finns ju fast det vete fan dom alkaloiderna är läskiga, vet du om dom går bra att odla?

Jag ska köpa lite ipomea violacea också (blomman för dagen)

Sök på pionvallmo, så ser ni de fina bilderna, blommor och kapslar

På "hens and chickens" så visar dom bara kapslarna, möjlige för att blommorna är alltför lika de klassiska opimvallmoblommorna?

Problemet är att jag bor hemma, och jag vet att t.ex. min far vet vad oiumvallmo är (paranoid som han var så varnade han mig för att äta de fina röda vallmoblommorna i min mormors trädgård, detta var över 10 år sen)

Jag bor på landet och det finns mycket ängar så det hade ju varit det bästa, kanske jag ska så dom i krukor och gräva ner dom där?

Jag antar att du har odlat en del StorMamma, om du inte vill hänga ut allt här så hade jag uppskattat ett pm, hade säkert varit intressant och lärorikt om du berättade lite, eller gör det här så alla får läsa.
Citera
2004-03-05, 22:04
  #21
Medlem
drcs avatar
Herre min je! Här finns det ju potential att gå ihop ett gäng å starta en koloniförening! Det här verkar helt klart vara ngt som jag skulle vilja prova! (min mormor gillar eterneller..) Det tråkiga är att jag hatar å springa omkring själv i skogen å slita...Finns det ingen här som vill gör ett gemensamt projekt med mig?? (jag har dessutom ett antal andra frön som kan vara värda att plantera..
Citera
2004-03-05, 23:32
  #22
Medlem
StorMammas avatar
Hen and chickens liknar på ETT sätt opiumvallmo, med kronbladen,fast mina är litet mer åt det rosa hållet. MEN kapslarna ser ju annorlunda ut Det är en stor kapsel i mitten, omgiven av små bebisar i en ring runt om! och vet din kära Far vad det är, så är han påläst...
Etrnellvallmo säger du, och det är ingen lögn.

Jag skulle absolut inte leka med datura. Otäcka saker har hänt folk som gjort det. Och vad jag vet så finns det inga fler sådär jätteintressanta frö där. Jag håller mig till mitt poppytea....

Tja, vad skall man säga, teet smakar som något från helvetets förgård, eller värre, det är spyvarning direkt. Men vi har brainstormat litet på EV och ett av tipsen är att hälla mycket nyponsoppepulver i. ( credits till corpus cavernosum )
Själv har jag upptäckt att " Fun Light " kamouflerar smaken utmärkt om man har en rejäl outspädd skvätt i. Jag har aldrig träffat någon som klarar smaken "ren".
Och effekten då? Ja, varierar från person till person, men eufori, avslappning och pratglädje är i topp. Perfekt vid panikångest och framförallt kronisk värk. Ruset från en omgång tar dig småputtrande igenom en dag, om du inte gör STARKT och blir sittande i en soffa. Jag röker inte opium, det är för starkt för mig, du blir rejält bäng, och det går rätt fort över. Jag föredrar det långsamma, mjuka ruset.

NU skall vi tala allvar; Det är så att opiater INTE är att leka med. Drick INTE alkohol samtidigt! Du kan sluta andas! Och för att undvika ett beroende ( som INTE är roligt) så skall du ta MINST tre tefria dagar emellan varje omgång. Hörde ni? TRE fria dagar. Att tända av från det här KAN LIKNAS VID HEROIN. ( Ursäkta om jag skriker, men vi talar om bruk, inte missbruk.)

Å andra sidan så är det bra att odla sina egna droger, du vet exakt vad det är du får i dig. Jag använder inte kemiska droger, jag föredrar naturens egna.
Citera
2004-03-05, 23:36
  #23
Medlem
StorMammas avatar
Ursäkta dubbelpostningen, men, om du köper några billiga 10 litershinkar och gör hål i botten på dom och sedan gräver ned dom fyllda med jord, så kan jag inte se några hinder för det. Själv har jag alltid litet frö i min handväska och strör litet här och där i kommunala rabatter... Det är inte många som vet vad det är

En annan sak jag vill poängtera, och det är att man kan så i omgångar ända fram till början av juni, så har man flera omgångar på gång, Hehehehe...
Torkade kapslar är något mindre potenta än färska, så det skall man tänka på när man skördar...
Citera
2004-03-06, 14:30
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma

NU skall vi tala allvar; Det är så att opiater INTE är att leka med. Drick INTE alkohol samtidigt! Du kan sluta andas! Och för att undvika ett beroende ( som INTE är roligt) så skall du ta MINST tre tefria dagar emellan varje omgång. Hörde ni? TRE fria dagar. Att tända av från det här KAN LIKNAS VID HEROIN. ( Ursäkta om jag skriker, men vi talar om bruk, inte missbruk.)

hur blir ruset i på "vanligt" opium då, i jämförelse med heroin och morfin? du kanske inte har några personliga erfarenheter.. men.. kanske nån annan? jag tänker ju på det psykiska beroende, vilket jag verkar vara extremt mottaglig för vad den än gäller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback