Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-09-19, 20:36
  #97
Medlem
Det som slog mig gällande fotot och bilder från övervakningskameran var den nu misstänktes minst sagt obefintliga haka och käkben.

Det torde vara en rätt enkel sak mäta den exakta längden på NK-mannen men som sagt nu när DNA profilen inte stämmer så fattar jag inte vad polisen håller på med. En bekännelse från den mannen är ju inte värt ett skvatt då han klart är mentalt ostabil för tillfället.
Citera
2003-09-22, 18:55
  #98
Medlem
Plattfötterna har gjort det igen !

Att 35-åringen inte är identisk med NK-mannen är utom allt tvivel. Det kunde man redan lätt konstatera, när man jämförde bilderna, och nu säger alla hans nära vänner att dom inte känner igen honom från NK-bilderna.

Man oroas över polisledningens intelligensnivå, när man griper och häktar en man som så tydligt inte är identisk med NK-mannen.

Den poisiära klantskallighetsnivån börjar nå samma höjder som under Palme-utredningen. En annan likhet är massmedias heroiserande av supersnuten Jenneqvist. Samma heroiserande förekom av Hans Holmer.

Det här håller på att utvecklas till ett nytt Palme trauma. Men man tycker att dom i längden borde få fast mördaren, dvs om det är säkert att NK-mannen är mördaren. För hur kan man bara misslyckas, när man har hela filmsekvenser av mördaren?
Citera
2003-09-22, 19:26
  #99
Medlem
Mihailovics avatar
Det verkar vara fel man. Utgår man från att den s k NK-mannen är
mördaren så skulle han i vart fall varit så lik -särskilt med tanke på
att det bara gått en vecka mellan bilden och gripandet -
att det inte skulle vara några problem att klart se likheten.

Visst verkar 35-åringen ha haft problem med våldsamma utbrott
men det som talar emot är att killen verkar vara en s k livskonstnär
med stor bekantskapskrets som gillar att vara ute och roa sig
och som hatar att sitta inne.

Har därför svårt att tro att han skulle begå ett dät här brottet så
som det verkar ha skett. Möjligen skulle han kunna hugga ner någon
som kom i hans väg eller som provocerade honom men inte Lindh
mitt på NK helt utan till synes någon direkt anledning.
Citera
2003-09-24, 12:35
  #100
Medlem
Säkre Sammys avatar
Underlöigt, "35-åringen" är släppt. Detta trots att rykten sagt att 3 personer identifierat han. Börjar bli mer likt ett fiasko för varje dag som går. Någon mer än mig som tycker det är underligt att en ensam galning kan klara sig så bra mot Sveriges polis?
Citera
2003-09-24, 12:46
  #101
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Underlöigt, "35-åringen" är släppt. Detta trots att rykten sagt att 3 personer identifierat han. Börjar bli mer likt ett fiasko för varje dag som går. Någon mer än mig som tycker det är underligt att en ensam galning kan klara sig så bra mot Sveriges polis?

Det visar ju hur dåliga vittnen dom har. Hittat dom inget DNA på kniven
som dom kan knyta till någon finns det risk att dom aldrig kommer att få
någon mördare fälld.

De vittnen som pekat ut 35-åringen är nu dessutom värdelösa att
att använda mot någon annan.
Citera
2003-09-24, 13:19
  #102
Avstängd
Member-Xs avatar
1 ny är gripen!
Citera
2003-09-24, 13:20
  #103
Medlem
Slut gott, allting gått.

Nu verkar det som han (mördaren) tillslut är gripen då. Skulle bli fett förvånad om det inte finns bevis nog att fälla honom. Stackars 35-åringen, hans före detta privatliv, och jetsetliv lär väl vara över i detta liv
Citera
2003-09-24, 13:23
  #104
Avstängd
Member-Xs avatar
35 åringen lär få ett FETT skadestånd! Han kommer aldrig mer kunna gå ut i sverige.
Citera
2003-09-24, 17:43
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten
Plattfötterna har gjort det igen !

Att 35-åringen inte är identisk med NK-mannen är utom allt tvivel. Det kunde man redan lätt konstatera, när man jämförde bilderna, och nu säger alla hans nära vänner att dom inte känner igen honom från NK-bilderna.

Man oroas över polisledningens intelligensnivå, när man griper och häktar en man som så tydligt inte är identisk med NK-mannen.

Den poisiära klantskallighetsnivån börjar nå samma höjder som under Palme-utredningen. En annan likhet är massmedias heroiserande av supersnuten Jenneqvist. Samma heroiserande förekom av Hans Holmer.

Det här håller på att utvecklas till ett nytt Palme trauma. Men man tycker att dom i längden borde få fast mördaren, dvs om det är säkert att NK-mannen är mördaren. För hur kan man bara misslyckas, när man har hela filmsekvenser av mördaren?

Eftersom du är så bra på att sköta polisarbetet tycker jag att du skall söka till polishögskolan och bli polis!
Citera
2003-09-24, 21:38
  #106
Medlem
hichocs avatar
Begränsad repertoar?
Citat:
Nu ska du dö din djävul
Citat:
Här får du din djävel!
Citera
2003-09-24, 22:13
  #107
Medlem
Citat:
Eftersom du är så bra på att sköta polisarbetet tycker jag att du skall söka till polishögskolan och bli polis!

Å ja tackar ! Men det är inget för mig. Jag håller på med de avslutande kurserna på högskolan för kriminella element. HKE. Om ett par veckor blir jag fil. skurk.
Min kompis lyckades bara ta en fil.buse.
Citera
2003-09-29, 00:17
  #108
Medlem
Unstuckar denna och bumpar den så får vi se om intressent finns kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback