Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-09-04, 21:31
  #25
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Kommer ihåg den där dokumentären som barn. Visst var det en bula som själv fick återspela situationen i en scen där han drog fram en picka och hotade ett svenssonpar på en spårvagnshållplats eller liknande?

Ganska märkligt att man kommer ihåg detta, men på den tiden var man utsvulten på mediala händelser och tyckte varenda litet inslag som behandlade brott i det dåtida staliga mediamonopolet var lika spännande som vilken deckare som helst. En sådan här händelse skulle nog knappt få en notis i dag.
Citera
2015-11-28, 20:05
  #26
Medlem
RedSavinas avatar
Jag var på julbord med jobbet igår och då berättade en jobbarkompis att han tidigare hade jobbat på International i Gunnilse.

International hade haft en julfest med ca 120 anställda närvarande. Internationals VD ställer sig upp för att hålla ett tal och när tystnaden lägger sig hörs helt plötsligt en röst som skriker "din djävla svartskalle" varpå han som skriker kastar sig över bordet med en kniv i handen, han försöker döda sin arbetskamrat på andra sidan, bordet brakar samman och allt som finns på bordet, mat dricka mm flyger all världens väg.

Folk rycker in och håller fast killen med kniven, det slutar med att polisen kommer och hämtar honom.
Senare på kvällen blir det ytterligare ett bråk så polisen återkommer för att hämta fler av Internationals anställda, polisen meddelar samtidigt att om de måste återkomma en tredje gång kommer de att stänga ner festen.

Jag minns dokumentären om Robban mycket väl och frågade min jobbarkompis om det kunde varit Robban som var den som attackerade vilket han bekräftar att det var, han verkar tro att jag och Robban är kompisar, började ställa frågor om hur det gått för Robban mm.
Citera
2015-11-28, 20:09
  #27
Medlem
Spelar bloodborne?
Citera
2015-11-28, 22:31
  #28
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Här står det lite om Robban när han var skyddsombud på International. Sök på Robert Frost.

http://www.malareforbundet.se/home/m...A?OpenDocument

Idag är Robban gift och har ett annat efternamn. Av hänsyn till att han kanske vill vara lite anonym så låter jag bli att skriva ut hans nya namn. Han var en jävla idiot i slutet på 80-talet men hoppas han ångrar sina dåd och att han är en bättre människa idag.
Citera
2015-11-30, 15:38
  #29
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSavina
Jag var på julbord med jobbet igår och då berättade en jobbarkompis att han tidigare hade jobbat på International i Gunnilse.

International hade haft en julfest med ca 120 anställda närvarande. Internationals VD ställer sig upp för att hålla ett tal och när tystnaden lägger sig hörs helt plötsligt en röst som skriker "din djävla svartskalle" varpå han som skriker kastar sig över bordet med en kniv i handen, han försöker döda sin arbetskamrat på andra sidan, bordet brakar samman och allt som finns på bordet, mat dricka mm flyger all världens väg.

Folk rycker in och håller fast killen med kniven, det slutar med att polisen kommer och hämtar honom.
Senare på kvällen blir det ytterligare ett bråk så polisen återkommer för att hämta fler av Internationals anställda, polisen meddelar samtidigt att om de måste återkomma en tredje gång kommer de att stänga ner festen.

Intressant, vilket år kan detta ha varit?
Citera
2016-11-22, 20:36
  #30
Medlem
Någon som vet hur det går för Robban?
Citera
2016-12-01, 11:51
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Någon som vet hur det går för Robban?
Hej hej! Jag är gift med Robban och det går bra för honom Han hälsar till alla och undrar ni nåt så fråga! Märker att det gått många rykten här om honom...
Citera
2016-12-01, 22:35
  #32
Medlem
-98-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Någon som vet hur det går för Robban?

Brukar synas till i Majorna, gift med en tjej som är född 1975.
Citera
2016-12-04, 17:11
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -98-
Brukar synas till i Majorna, gift med en tjej som är född 1975.
Du har koll du 😜
Citera
2024-05-08, 03:25
  #34
Medlem
Han spelade trummor i ett ”skinnskalle” band som hette Trueblood och släppte en skiva ”ain’t gonna die” 1995 på Midgård records
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback