Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-28, 10:31
  #1
Medlem
Finns det ingen överrepresentation av etniskt osvenska längre? Jag hade för mig att det var det omvända efter att ha läst trådar på FB men nu står det ju i tidningen att;
Citat:
Bland förövarna är bilden annorlunda. Den vanligaste förövaren är etnisk svensk, oftare nykter än i andra länder, och våldtar en yngre tjej han känner. Samme förövare är den som troligast slipper undan straff.
Av Johanna Nylander
Publicerat 28 april 2009

http://www.kvp.se/nyheter/1.1549203/...am-for-sverige
Citera
2009-04-28, 10:36
  #2
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"Den vanligaste förövaren är etnisk svensk"

Undras vad tusan hon grundar detta på? Finns ju ingen statistik som stöder hennes påstående. Varken på BRÅ eller på annat håll.
Citera
2009-04-28, 10:36
  #3
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Finns det ingen överrepresentation av etniskt osvenska längre? Jag hade för mig att det var det omvända efter att ha läst trådar på FB men nu står det ju i tidningen att;


Ta det lungt Hon kommer att få rapporter från brå till sitt skrivbord innan dagen är över ( samtidigt som hennes redan låga trovärdighet kommer att rasa i botten )

Ett journalistiskt självmord kan du kalla det ( Läsare uppskattar inte ljugande journalister )
Citera
2009-04-28, 10:38
  #4
Medlem
brum brums avatar
Jag är säker på att detta är fullständig LÖGN!! Vart hittar man rådatan så man kan kolla upp det där själv. Nu undanhåller de inte längre bara, utan nu trixar de med sanningen också.
Citera
2009-04-28, 10:51
  #5
Medlem
Databasnörds avatar
Jan Andersson, generaldirektör BRÅ

Rätar ut och rättar till.
http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=12&id=42

Rekommenderad läsning: Rapport 2005:17 Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet
http://tinyurl.com/e4nx4 (pdf)
Citera
2009-04-28, 10:58
  #6
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Undras vad tusan hon grundar detta på? Finns ju ingen statistik som stöder hennes påstående. Varken på BRÅ eller på annat håll.

Detta som jag fick höra på nyheterna är en sammanställning från politiskt korrekt inställning. Vilket innebär att man har beställt denna rapport, enbart för att hålla ställningarna då det gäller manipulation och indoktrinering av svenska folket, inget annat.
Hur skulle det se ut ifall man talade om sanningen om utvecklingen och dess konsekvenser!
Citera
2009-04-28, 11:00
  #7
Medlem
Det stämmer säkert att den vanligaste förövaren är etniskt svensk. Vad som menas med etniskt svensk är jag dock inte riktigt haj på.

Citat:
Av de personer som misstänktes för gruppvåldtäkter under 1990-talet var 58 procent svenskar,
32 procent invandrare (utrikes födda och folkbokförda i Sverige) och 10 procent personer som
inte var folkbokförda i Sverige. Av svenskarna hade en fjärdedel invandrarbakgrund (minst en
förälder född utrikes).

Vad gäller standardvåldtäkter har det väl från BRÅ's sida fastställts att 40% utförs av invandrade människor - som utgör runt 11% av befolkningen. Detta är väl skåpmat vid det här laget, men siffrorna fortsätter att fascinera mig.

Den vanligaste förövaren är dock fortfarande en svensk, så vitt jag kan förstå, men med relativt små marginaler. Det är lustigt, men föga förvånande, att jag ingenstans i media
läst om ett samband mellan massinvandring och våldtäktsstatistik rörande sveriges överrepresentation. Nej, givetvis är det den sexuella frigörelsens fel.

Siffrorna fick jag här:
http://www.bra.se/extra/measurepoint...0108074996.pdf
Citera
2009-04-28, 11:07
  #8
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Jag är säker på att detta är fullständig LÖGN!! Vart hittar man rådatan så man kan kolla upp det där själv. Nu undanhåller de inte längre bara, utan nu trixar de med sanningen också.

Då och då påstås det att våldtäktsmannen är en "etnisk svensk". Och här på Flashback har vi ständigt bevisat att så inte är fallet.

Hanne Kjöller på DN svarade en gång förut när ett liknande påstående cirkulerade i media. Så här skrev hon:

Citat:
En riktig våldtäktsman

Om vi lyfter blicken från mannen i busken och tittar på våldtäkt i stort så blir mönstret rätt tydligt vad än journalisten Katarina Wennstam och kvinnorörelsen säger. Våldtäktsmannen är i väldigt liten grad "vem som helst".

Det visar juristen Ann-Christine Hjelm, som på uppdrag av Brottsoffermyndigheten granskat grova brottmål i Svea hovrätt ("Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet"). De 27 dömda våldtäktsmännen som ryms i hennes studie levde i ungefär hälften av fallen under socialt oordnade förhållanden. 85 procent var födda utomlands eller av utomlandsfödda föräldrar, vilket ju tyvärr i Sverige i hög grad blivit en klass- och utanförskapsmarkör.

http://www.dn.se/opinion/signerat/en...tsman-1.407102

Och häromdagen läste vi detta:

"Invandrare bakom samtliga (100%) av alla överfallsvåldtäkter i Oslo de senaste 3 åren"
https://www.flashback.org/showpost....&postcount=217

Annars är BRÅ-rapporten Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet väldigt läsvärd. Där ser man i klartext icke-svenskarnas enorma överrepresentation i just våldtäkter.
Citera
2009-04-28, 11:15
  #9
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solskensprinsen
Det stämmer säkert att den vanligaste förövaren är etniskt svensk. Vad som menas med etniskt svensk är jag dock inte riktigt haj på.

Nej. Den vanligaste förövaren är inte etniskt svensk. En etnisk svensk är en som har rötter i Sverige sedan generationer tillbaka. Det ska inte förväxlas med begreppet "svensk" i dessa sammanhang, vilket kan innefatta någon som är född i Rosengård med arabiska föräldrar och knappt kan prata svenska.

Ibland är "svensk" även de som inte är födda i Sverige och tex födda i Irak, men det är främst media och vissa politiker som kör med detta.

Citat:
Ursprungligen postat av solskensprinsen
Vad gäller standardvåldtäkter har det väl från BRÅ's sida fastställts att 40% utförs av invandrade människor - som utgör runt 11% av befolkningen. Detta är väl skåpmat vid det här laget, men siffrorna fortsätter att fascinera mig.

Ja, detta gäller åren 1985-1989. Dvs innan massinvandringen började. Idag är sifforna naturligtvis annorlunda. Det har ju gått 20-25 år sedan dess. Hur många har inte invandrat sedan 80-talets slut?
Citera
2009-04-28, 11:19
  #10
Medlem
Jag föreslår att ni vänder er till pressombudsmannen, även om det är sannolikt att det inte gör någon nytta så lägger det fokus på frågan om svenska journalisters partiskhet i invandringsfrågan.

http://www.po.se/
Citera
2009-04-28, 11:22
  #11
Medlem
jckeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solskensprinsen
Det stämmer säkert att den vanligaste förövaren är etniskt svensk. Vad som menas med etniskt svensk är jag dock inte riktigt haj på.



Vad gäller standardvåldtäkter har det väl från BRÅ's sida fastställts att 40% utförs av invandrade människor - som utgör runt 11% av befolkningen. Detta är väl skåpmat vid det här laget, men siffrorna fortsätter att fascinera mig.

Den vanligaste förövaren är dock fortfarande en svensk, så vitt jag kan förstå, men med relativt små marginaler. Det är lustigt, men föga förvånande, att jag ingenstans i media
läst om ett samband mellan massinvandring och våldtäktsstatistik rörande sveriges överrepresentation. Nej, givetvis är det den sexuella frigörelsens fel.

Siffrorna fick jag här:
http://www.bra.se/extra/measurepoint...0108074996.pdf

Den rapporten baseras på siffror från mitten av 90-talet. Om 40% av våldtäkterna begicks av invandrare då, så kan man vara ganska säker på att den siffran är betydligt högre nu 10-15 år senare.
Citera
2009-04-28, 11:24
  #12
Avstängd
shakademuss avatar
blattar e ju svennar, dom lever i sverige, så man kan inte gå med exakt statistik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback