Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-28, 18:29
  #1
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
BioWare take their Star Wars role-playing seriously. So seriously that the developers are shutting down talk on Old Republic's message boards about homosexuality, because it's a term that does "not exist in Star Wars".

Yes, if you care to trawl around the site, there are a few threads that either began as, or devolved into, discussion of how the game - or the game's future player base - would handle gay relationships. And those threads are now locked. A thread complaining about those threads being locked (along with the words "homosexual", "lesbian" and "gay" being censored on the boards) has now also been locked, with BioWare's community manager Sean Dahlberg posting succinctly:
http://kotaku.com/5230325/there-are-...s-in-star-wars

Star Wars = Iran confirmed



(Ja ja, frågeställning. Rätt eller fel?)
Citera
2009-04-28, 18:30
  #2
Medlem
Helt rätt. Vill man böga sig får man hålla på med Harry Potter.
Citera
2009-04-28, 18:32
  #3
Medlem
Självklart ska det inte finnas möjlighet att hålla på med bögerier med samma kön i ett spel. Då har det gått för långt.
Citera
2009-04-28, 18:33
  #4
Medlem
IllWills avatar
Deras forum, deras regler. Upp till de själva att bestämma vad man får diskutera och inte.
Citera
2009-04-28, 18:33
  #5
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Självklart ska det inte finnas möjlighet att hålla på med bögerier med samma kön i ett spel. Då har det gått för långt.
Finns det bögerier med folk av olilka kön?
Citera
2009-04-28, 18:38
  #6
Medlem
The Crashs avatar
Enda spelet med homosexualitet är The Sims(Iaf vad jag kan komma på), och där går väl gränsen. Finns ingen anledning att lägga möda på att utveckla vrituell homosexualitet. Frågan "Varför finns det inga bögar på spel" kontras såklart med "Varför skulle de öht. vara på spel?"

Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Finns det bögerier med folk av olilka kön?
Om man nu tycker att en omopererad man som blir tillsammans med en kvinna kvalar så...
Citera
2009-04-28, 21:31
  #7
Avstängd
wronkans avatar
I GTA IV är ju ens gamla kompis från "The old country" bög.
Citera
2009-04-28, 21:39
  #8
Medlem
Frinks avatar
Varför vara så tråkig att välja samma kön i samma art, när det finns så mycket annat att välja på
Citera
2009-04-28, 21:39
  #9
Medlem
Darwins avatar
Det är ju vidrig Iranbeteende att de förbjuder bögdiskussioner på sitt forum; GIVETVIS måste man få diskutera bögerier i spel. Personligen saknar jag ofta lesbiska relationer i rollspel; speciellt i "Baldurs Gate 2" SUGER det ju att man inte kan läbba sig (jag brukar ofta spela som tjej då man kan välja, eftersom man har något sött att kolla på då).
Citera
2009-04-28, 21:41
  #10
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Enda spelet med homosexualitet är The Sims(Iaf vad jag kan komma på), och där går väl gränsen. Finns ingen anledning att lägga möda på att utveckla vrituell homosexualitet. Frågan "Varför finns det inga bögar på spel" kontras såklart med "Varför skulle de öht. vara på spel?"


Om man nu tycker att en omopererad man som blir tillsammans med en kvinna kvalar så...

i Fable så kan du böga loss om du vill
Citera
2009-04-28, 21:57
  #11
Medlem
jastors avatar
Själv tycker jag det är skönt att slippa bögar och sånt i spel. Jag menar nästan alla bögar bereder ut sig så och ska visa upp sig och vad dom håller på med. Ta tex. pride festivalen. Ska jag kräva en festival för att visa alla att jag är hetero? Om dom nu är bögar tycker jag dom kan hålla det för sig själva, för det gör iallafall jag att jag är straight.
Citera
2009-04-28, 21:59
  #12
Medlem
Farbror Fazers avatar
Tycker de e bra, stör mig på att alla tjatat om hur jävla normalt det är med att vara homo.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback