Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-14, 18:46
  #1
Medlem
Som tråden heter, om jag vill köpa en bostad i Stockholm. Hur går jag till väga för att hitta en Lgh svart.

Vågar man fråga lite mäklare eller ska man sätta in annons på typ blocket där man erbjuder hittelön osv...

Vad är det mest naturliga sätt att hitta en svartskrivare
Citera
2009-05-14, 18:58
  #2
Medlem
poojks avatar
vilka områden hade du tänkt dej? jag kan inte förmedla nått men är lite intresserad av vilka områden du hade tänkt dej
Citera
2009-05-14, 21:12
  #3
Medlem
LiLWizs avatar
Inte speciellt svårt att hitta svartmäklare i Stockholm tycker jag. Men ibland kan det vara bra att faktiskt lyfta frågan bland dom man känner, det skadar aldrig att många vet att du är intresserad, då kanske någon tar kontakt eller ger dig kontakt.

Lycka till!
Citera
2009-05-15, 11:33
  #4
Avstängd
mitt tips är att köpa en riktig bostadsrätt istället för att knulla oss andra som inte får någon chans på hyresmarknaden tack vara den kriminella handeln med svartkontrakt.

om du inte har råd att köpa en dyr fräsig lägenhet i stans å får du helt enkelt jobba dej upp, köp en billig lägenhet i nån förort först och sen levlar du upp i takt med att du får mer pengar


lycka till hursomhelst
Citera
2009-05-15, 15:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lipstickpig
mitt tips är att köpa en riktig bostadsrätt istället för att knulla oss andra som inte får någon chans på hyresmarknaden tack vara den kriminella handeln med svartkontrakt.

om du inte har råd att köpa en dyr fräsig lägenhet i stans å får du helt enkelt jobba dej upp, köp en billig lägenhet i nån förort först och sen levlar du upp i takt med att du får mer pengar


lycka till hursomhelst


Jag är inte som ni, som gladeligen väntar i många år på en lgh, haha
Jag har för övrigt en bostadsrätt på Stora Essingen, om du kollar mina tidigare poster.

Det är en kompis som letar svart.
Citera
2009-05-15, 23:20
  #6
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lipstickpig
mitt tips är att köpa en riktig bostadsrätt istället för att knulla oss andra som inte får någon chans på hyresmarknaden tack vara den kriminella handeln med svartkontrakt.

om du inte har råd att köpa en dyr fräsig lägenhet i stans å får du helt enkelt jobba dej upp, köp en billig lägenhet i nån förort först och sen levlar du upp i takt med att du får mer pengar


lycka till hursomhelst

Finns det fortfarande idioter som köar för hyresrätter? Klart för fan att man ska köpa svartkontrakt! Om man vill bo i ett attraktivt område så är det bara att glömma att stå i bostadskö om man nu inte vill vänta 30 år för att få en sunkig tvåa i Hornstull. Köp BR eller svarkontrakt, det är det som gäller, moral är för suckers.
Citera
2009-05-16, 00:40
  #7
Medlem
lexitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
Finns det fortfarande idioter som köar för hyresrätter? Klart för fan att man ska köpa svartkontrakt! Om man vill bo i ett attraktivt område så är det bara att glömma att stå i bostadskö om man nu inte vill vänta 30 år för att få en sunkig tvåa i Hornstull. Köp BR eller svarkontrakt, det är det som gäller, moral är för suckers.

Vad kan man behöva ge för en etta lr tvåa på Söder/ i stan? Hyresrättskontrakt, förstahands dvs?

Kan man på ngt vis åka dit efter att ha betalat summan? Typ bli av med lägenheten om idioten får för sig att säga till någon/fastighetsägaren/vad som helst att jag mutat mig till lägenheten?
Citera
2009-05-16, 08:04
  #8
Medlem
Man ska nog köpa svart där värden är med på det, annars kan det bli knas.
Sossarna har under den tiden de satt vid makten gjort mycket för att försvcåra svarthandel med lgh.

De vill ju att allt slödder ska få lgh i stan.
Citera
2011-11-09, 14:08
  #9
Medlem
Någon som har tips på en svartmäklare i Göteborg?
Citera
2011-11-11, 21:10
  #10
Avstängd
Nicke1s avatar
Tryggare och betydligt säkrare att köpa en vanlig bostadsrätt.
Citera
2011-11-12, 03:37
  #11
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Tryggare och betydligt säkrare att köpa en vanlig bostadsrätt.

De flesta som letar efter svartmäklare är inte i situationen att de kan köpa en bostadsrätt, så jag ser inte poängen med att folk alltid måste komma in i dessa trådar och påpeka det.
Citera
2014-03-26, 21:27
  #12
Medlem
Jag undrar med var man hittar en svartmäklare i Stockholm?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback