Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-20, 15:29
  #1
Medlem
PELSNERs avatar
En del att läsa, hjälp uppskattas.

Jag och en polare hade tänkt gotta oss lite nu i lördags, ringde och frågade kranen som skulle fixa fram en femma brunt. Enligt konstens alla regler skaffade vi fram pengarna, tog oss till mötesplatsen och får ett sms där kranen förklarar att han och en av hans vänner strax ska dyka upp då dom har blivit en aning försenade. Vi väntar en bra stund innan kranen smsar och ber om ursäkt men han har precis gjort en större inköp och det tog längre tid än planerat. Han dyker upp om 10min, inget konstigt. Klockan var då ungefär halv åtta på kvällen.

Tjugo minuter senare svänger den välbekanta bilen upp på parkeringen, vi hoppar in i baksätet och märker direkt att både kranen och hans polare som kör är rejält tjackade, ingen ordning på dom alls. Redan nu säger min magkänsla att det här kan gå illa men jag ger kranen pengarna och beställer även två gubbar tjack. Dom ska bara åka och hämta varorna, det bör inte dröja lång tid. I efterhand känns det rätt dumt att kranen fick pengarna innan jag såg några varor men jag trodde att det gick att lita på honom då jag och många andra har köpt av snubben flera gånger förut.

Vi väntar i alla fall, inget händer på drygt en timme och kranen svarar inte längre. Det luktar blåsning lång väg men sen får vi kontakt igen och killen säger att snuten har många bilar i området så vi får vänta en stund till. Sen blir det tyst igen.

Runt klockan 23 då både jag och min kompis är redigt frustrerade så hör kranen av sig igen, han säger att det blir inget idag för hans kompis har åkt fast men han ska fixa grejerna åt oss och bjuda på extra bara för att vi fick vänta. Fan också tänkte jag och så beger vi oss hemåt.

Nästa dag försöker jag få tag på kranen igen och tillslut så svarar han att jag får lugna mig, han har blivit av med pengar och återkommer. Därför så ringer jag inte mer alls den dagen.

Idag ringde kranen till min kompis och frågar om vi kan träffas men inte för att jag ska få mina varor utan för att hans väns bror vill prata med mig. Tydligen anser storebror att det är mitt fel att hans bror åkte fast, det var när kranen skulle fixa min femma som det gick åt helvete och jag ska betala 15000kr för tjack som snuten tog. Med andra ord ska jag få stryk och jag har inga pengar att betala med. Detta är inga småkillar direkt och ringer jag snuten så kommer resten av invandrarligan att flippa och det skiter sig ännu mer. Vad ska man göra? Hur kommer snuten att reagera och vad kan jag förvänta mig för straff om jag tjallar?
Citera
2009-07-20, 15:31
  #2
Avstängd
Nocoluss avatar
Sry mannen med det ser kokt ut för dig..

Edit: Dom e möjligtvis inte tattare ?
__________________
Senast redigerad av Nocolus 2009-07-20 kl. 15:34.
Citera
2009-07-20, 15:35
  #3
Medlem
Fyfan.. Tkr synd om dig.
Citera
2009-07-20, 15:35
  #4
Medlem
IRMEs avatar
Tomma ord för att du ska glömma bort att han egentligen är i skuld till dig. Knarkköp är ju alltid på kranens villkor (i princip) han kunde ha valt att inte sälja till dig så det är ju inte precis ditt fel precis. Det vet han nog också, men hoppas väl på att du ska bli så pass rädd och vara så pass rik att han kan komma igång med sin buisness igen.

EDIT: Ring inte polisen för fan. De kommer bara göra situationen värre. Vet dem vart du bor är det ju lite knas, men ligg lågt ett tag bara?
__________________
Senast redigerad av IRME 2009-07-20 kl. 15:43.
Citera
2009-07-20, 15:43
  #5
Medlem
sq92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Tomma ord för att du ska glömma bort att han egentligen är i skuld till dig. Knarkköp är ju alltid på kranens villkor (i princip) han kunde ha valt att inte sälja till dig så det är ju inte precis ditt fel precis. Det vet han nog också, men hoppas väl på att du ska bli så pass rädd och vara så pass rik att han kan komma igång med sin buisness igen.

Precis, ring till hans brosa och säg att det inte är ditt fel att hans bror är en efterbliven inavlad horunge!
Citera
2009-07-20, 15:46
  #6
Avstängd
ähh massa jävla skitsnack
bry dig inte om dom bara...
Citera
2009-07-20, 17:44
  #7
Medlem
surfacings avatar
Det är ganska kört tror jag. Dessa människor och dess gelikar kan man inte förhandla eller diskutera med på en ömsesidig nivå om vad som anses rätt eller fel.

Men om vi ponerar att jag var i din situation så hade jag gjort följande: Vid nästa kontakttillfälle hade jag likgiltigt sagt att de hela minsann inte är mitt problem, och dom får lösa det hela bäst fan dom själva vill. Slutligen ta adjö på obestämd framtid.

Om jag därefter skulle åka på spö är det bara att bita ihop. Men jag hade inte visat någon underkastelse, bara skrattat så länge jag orkat under hela processen och spottat mina utslagna tänder i deras ansikten. Givetvis måste man också hämnas på ett extra hänsynslöst sätt så fort man får chansen, om det så ska gå över 100 år.


//Lycka till, och följ gärna upp i tråden om hur det slutade.
__________________
Senast redigerad av surfacing 2009-07-20 kl. 17:47.
Citera
2009-07-20, 17:46
  #8
Medlem
Playcontrols avatar
Ring upp och fråga om du ska ta med pengarna du glömde betala hans morsa när hon sög av dig igår med.
Avsluta med att säga att du kommer döda dem om de försöker någonting, flippa och lägg på luren.
Citera
2009-07-20, 17:52
  #9
Medlem
GalenMyras avatar
Liten deal....

Kan inte mer än skratta åt erat missöde..

Jag hade personligen sökt upp "kranen" ( Den idiot som kräver sina kunder på sina egna problem som är en del av att langa...) och krävt honom på den mängd jag betalat för plus ytterligare en summa pengar för att han har mage och kräva er på pengar.. Godtar han inte mitt erbjudande om att sluta fred skulle jag skjuta han i benet..
Citera
2009-07-20, 17:54
  #10
Avstängd
bengsomensnuts avatar
Hota han med en vattenpistol så löser det sej=)
Citera
2009-07-20, 18:03
  #11
Medlem
Zomrazils avatar
Fy fan Men du kanske skall försöka få tag i nummret till den där "brorsan" eller vad han nu hette och fråga vad det är som DU har gjort för fel.

Kanske är ett pissråd, vad vet jag? Kan inte tänka riktigt klart just nu av någon oförklarlig anledning
Citera
2009-07-20, 18:08
  #12
Medlem
pnGus avatar
Hade nog tagit med mig dom flesta jag känner och sparkat skiten ur horungen som lägger över sina problem på mig (dig :P) Bara för att han är en neandertalare som inte kan hålla sina affärer på en nivå under radarn ska inte du behöva sota för...
__________________
Senast redigerad av pnGu 2009-07-20 kl. 18:14.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback