Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-07, 18:45
  #1225
Medlem
3Godisars avatar
Jag vet inte om detta är rätt forum för min fråga..
Men vad är det för skillnad på theralen droppar och alimemazin..? Finns ali i droppar också?
Tänkte i effekt för ångest, i normala doser nu.

För theralen finns inte längre har jag fattat.
Citera
2024-04-13, 12:24
  #1226
Medlem
Tog inte så stor dos, 30 timmar senare har jag fortfarande extrem muntorrhet som inte försvinner. Hur länge ska man behöva vara muntorr egentligen.
__________________
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-04-13 kl. 12:27.
Citera
2024-04-26, 15:40
  #1227
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Jag vet inte om detta är rätt forum för min fråga..
Men vad är det för skillnad på theralen droppar och alimemazin..? Finns ali i droppar också?
Tänkte i effekt för ångest, i normala doser nu.

För theralen finns inte längre har jag fattat.

Alimemazin är den verksamma substansen i Theralen. Märket Theralen saluförs inte längre (patentet gickt ut?), men det finns andra märken som saluförs innehållandes samma verksamma ämne. Så Svaret på din fråga är sålades ja, Alimemazin finns fortfarande tillgängligt i droppar.

Alimemazin tycker jag funkar mot fysiska symptom vid oro och ångest. T.ex. rastlöshet och spring i benen. Lättare att ligga i soffan på det och bara ligga där i lugn och ro istället för att t.ex. gå runt i huset fram och tillbaka. Själv tar jag 0.5ml till sömnen ibland och jag blir rätt så trött av det efter någon timma eller två, eller 0.25ml dagtid vid bakfylla eller avtändning. Vill jag sova bort det tar jag 0.5ml. Tar inte så ofta dock, kanske därför låga doser funkar för mig. Tar jag mer blir ja rätt seg dagen efter. Rätt så vanligt att folk drar i sig flera rör av det här, själv tycker jag bara det blir en massa biverkningar. Alimemazin hjälper ju inte direkt mot ångesten i sig, men lugn i kroppen blir man och det kan hjälpa en att inte stressa upp sig allt för mycket som jag har en tendens att göra när jag väl är på "botten". Rätt gött att slippa det där stresspåslaget.

Alimemazin är ju en svag neuroleptika. Såpass svag att den inte klassas som en neuroleptika. Men tar man höga doser av det, minst flera rör, så blir man ju lite halft hjärndöd på skiten (om man lyckas hålla sig vaken). Precis som på neuroleptika. D.v.s. det blockerar dopaminreceptorer.
__________________
Senast redigerad av Lifestealer 2024-04-26 kl. 16:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback