Jag knullar runt för att jag vill knulla runt. Att tjejer gör det pga osäkerhet är till en ganska stor del en myt. Det är fortfarande inte okej att jag som tjej är lösaktig och tar för mig, men om jag gjort/gör det i en period då jag är sårbar, osäker eller allmänt krisar säger det ingenting om min karaktär utan om mitt tillstånd. När mänskor mår dåligt har vi överseende med dem. Går någon igenom en depression har vi förståelse för att de inte orkar gå till jobbet, men är de friska är de helt enkelt lata. Har någon blivit dumpad ser vi genom fingrarna med att de festar lite för hårt för att komma över det, men festar folk för hårt utan anledning tycker vi de är oansvariga och borde skärpa sig.
När man träffar en kille/tjej man gillar, som man vill inleda ett förhållande med, är det alltid samma visa. "HUR många har du legat med sa du?", och även om man vet att man inte borde skämmas för det och inte ångrar det, ursäktar man sig med "Jag gick igenom en jobbig period, jag hade sex av helt fel anledningar, jag är inte den personen längre", för att killen/tjejen ska slippa känna sig hotad eller äcklad av ens sexualitet. Det tas för givet att jag som tjej inte kan ha stor sexlust av naturliga skäl, att min sexualitet är emotionellt betingad och att det bara finns två förklaringar: antingen mår jag dåligt, eller så är jag en slampa med svag karaktär som är oförmögen att engagera sig i ett riktigt förhållande om ett sådant blir aktuellt.
Absolut, det finns tjejer som gör det för bekräftelse. Killar också. Även jag har knullat av fel anledningar i mina dagar, men jag tänker inte påstå att det är regel mer än undantag. Och vadå, mänskor är lata? Varför skulle jag, som bara vill få ett skjut, lägga ner min själ på att folk ska lära känna min person? Troligtvis kommer jag aldrig se dem igen, jag är inte intresserad av ett förhållande. Om min sex appeal går hem hos den jag vill ligga med, kan jag anta att hon/han är ute efter samma sak och då är det bara att köra. Familj, vänner och bekanta som känner mig vet redan att jag har ett gott hjärta, att jag är smart och rolig och så vidare. Jag bryr mig inte om att charma hela världen. Jag vill bara knuullaah
Som någon nämnde om tjejer som viker ut sig osv, det är absolut en spegling av samhället och vad media lyfter fram hos betydelsefulla personer. Jag har inga siffror på hur många av de brudarna som söker bekräftelse, men de jag varit i kontakt med har främst velat bli kända. Precis som dem som söker till dokusåpor, eller som maniskt följer efter pojkband i hopp om att få en puss som fångas på foto och kan blåsas upp av kvällstidningarna. Vi matar unga människor med falska fakta om vad som gör en människa värd något, så självklart kommer de sträva efter fel saker. Självklart lyser kändisskapet starkare än en högskoleexamen. De är inte nödvändigtvis osäkra, eller dumma i huvudet, de är bara felinformerade.
Cheers.