• 1
  • 2
2009-06-21, 20:34
Bannlyst
Nagon som minns detta? Blev lite intresserad, vad hande, vem var killen och varfor blev han ihjalskjuten. Hittar inte alls mycket pa google.
Citera
2009-06-21, 20:47
Medlem
LittleWings avatar
Citat:
Nagon som minns detta? Blev lite intresserad, vad hande, vem var killen och varfor blev han ihjalskjuten. Hittar inte alls mycket pa google

Jo, jag kommer mycket väl ihåg det. Det hände på Nordlinsväg, ungefär vid Erikslust.
Jag har för mig att det var två skinheads som blev jagade av två civilklädda poliser. Men jag kommer inte ihåg varför!!!
Citera
2009-06-21, 21:04
Medlem
jerros avatar
Blev han inte skjuten i ryggen under flykten?
Citera
2009-06-21, 21:08
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Blev han inte skjuten i ryggen under flykten?
Vill också minnas att jag läst det nånstans, att han vart skjuten bakifrån, och att polisen som sköt friades..
Citera
2009-06-21, 21:13
Bannlyst
Ingen aning vad han hade gjort ? Fortjanade han att bli skjuten eller var det ett mord av polisen?
Citera
2009-06-21, 21:14
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __släsh__
Ingen aning vad han hade gjort ? Fortjanade han att bli skjuten eller var det ett mord av polisen?

Han var skinnskalle och då förtjänar man att dö. Det tyckte polisen också, så han gick Hitler-style, ställde inga frågor och klämde åt avtryckaren. Som sig bör.
Citera
2009-06-21, 21:17
Medlem
1,95m Skjuten i nacken på några meters håll av en av de bättre skyttarna inom polisen..... han siktade enl egen uppgift på benen och friades...
Citera
2009-06-21, 21:17
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Polismannen som mördade Mikael åtalades vid Malmö tingsrätt men frikändes helt, trots att skottet kom från hans pistol och att det dödande skottet träffade Mikael i nacken, något som närmast kan beskrivas som en avrättning.
http://www.info14.com/2003-12-01-12_..._lever_an.html
Googla på "Mikael Krusell" så får du fram en del..
Citera
2009-06-21, 21:22
Medlem
det var väl 2v som blev skjuta den ena i ryggen och han dog den andra träffades i benet,,
enligt utsago skall polisen ha blivit rädd och skjutit varningseld åt alla håll utan en aning om vad dom faktiskt träffat ,,

detta betende har senare förfinats so polisen numera smyger fram och reser en stege mot huser och pricka gubben som bor där det hände på mö ja,
efter detta har polisen ut kvitterat grövre vapen och ammo denna ammo visade sig dessutom vara totalförbjuder i krig vilket gör att militären inte får använda den mor eventuella fiender,, men mot den svenska civilbefolkningen går det visst bra
Citera
2009-06-22, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleWing
Jo, jag kommer mycket väl ihåg det. Det hände på Nordlinsväg, ungefär vid Erikslust.
Jag har för mig att det var två skinheads som blev jagade av två civilklädda poliser. Men jag kommer inte ihåg varför!!!
Nja det var tvärtom vad jag minns. Skinnskallarna jagade poliserna och en polis blev skraj o skjöt. Det var 30:de novemberfirande dagen efter i Lund o grabbarna hade förfestat lite.
Enligt min mening så fick han skylla sig själv.
Men jag är väldigt medveten om att om killen inte var skinnskalle så borde detta ha blivit ett Osmo Vallo fall i media.
Senast redigerad av Lee Ving 2009-06-22 kl. 02:18.
Citera
2009-06-22, 09:27
Medlem
Svithjods avatar
Skinnskallen jagade en polis och polisen som sköt sprang efter, han avlossade troligen ett vådaskott men hävdade att han siktade på benen. Låter väldigt tveksamt, konstigt att han inte fälldes, men poliser är svåra att få fällda ens för vårdslöshetsbrott.
Citera
2009-06-22, 14:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Skinnskallen jagade en polis och polisen som sköt sprang efter, han avlossade troligen ett vådaskott men hävdade att han siktade på benen. Låter väldigt tveksamt, konstigt att han inte fälldes, men poliser är svåra att få fällda ens för vårdslöshetsbrott.

Hade vid denna tid en bekant som faktiskt blev vittne till denna händelse. Enligt denne dåvarande bekant så hade Krusell mer eller mindre blivit avrättad? Vet själv ingenting om detta hur det förhöll sig p.g.a. stt jsg inte var på plats!

Det var mycket diskussioner hur det hela hade gått till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in