• 5
  • 6
2019-11-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
En annan sak, och absolut inget personligt Angleone; Jag hittade faktiskt den här tråden av en ren slump. Jag vill helst inte prata (skriva) om det här. Dels för att det fortfarande är jobbigt att prata om, och dels (ännu mera viktigt) av hänsyn till familjen. Såg bara att det var flera faktafel i tråden men vad som var ännu värre var att min släkting omnämndes och framställdes som en ”Skinnskalle”. Killen var varken högerextrem, nationalist, rasist, nynazist, eller ens skinnskalle i ordets rätta bemärkelse. Han hade inte ens planerat att vara i Malmö den helgen, men han umgicks med Skinheads och hade bara nyligen rakat skallen... Grupptryck? Impulsivitet? Ingen aning! Vän av ordning undrar säkert ”Vad gjorde han där då?” Ingen aning. Jag kommer aldrig att bli klok på det där. //

För att tycka att det är så jobbigt att prata om det så känns det konstigt att tonen i dina inlägg är att han fick skylla sig själv.
Citera
2019-11-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
För att tycka att det är så jobbigt att prata om det så känns det konstigt att tonen i dina inlägg är att han fick skylla sig själv.

Få inga illusioner WonDash
Citera
2019-11-13, 13:42
Medlem
På riktigt WonDash?
Är DET vad du får fram av det jag skrev? Oj...
Citera
2019-11-15, 21:20
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Hans yngre bror är kommunpolitiker för S idag.
Citera
2019-11-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Hans yngre bror är kommunpolitiker för S idag.

Vems yngre bror pratar du om?
Citera
2019-11-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
En annan sak, och absolut inget personligt Angleone; Jag hittade faktiskt den här tråden av en ren slump. Jag vill helst inte prata (skriva) om det här. Dels för att det fortfarande är jobbigt att prata om, och dels (ännu mera viktigt) av hänsyn till familjen. Såg bara att det var flera faktafel i tråden men vad som var ännu värre var att min släkting omnämndes och framställdes som en ”Skinnskalle”. Killen var varken högerextrem, nationalist, rasist, nynazist, eller ens skinnskalle i ordets rätta bemärkelse. Han hade inte ens planerat att vara i Malmö den helgen, men han umgicks med Skinheads och hade bara nyligen rakat skallen... Grupptryck? Impulsivitet? Ingen aning! Vän av ordning undrar säkert ”Vad gjorde han där då?” Ingen aning. Jag kommer aldrig att bli klok på det där. //

Okej jag förstår. Hurvida din släkting var skinhead eller inte vet jag inget om och är inte inressant för mig så att säga. Dock far du med osanning när du påstår att civilpolis alltid identifierar sig som poliser när dom ingriper mot folk.
tragisk händelse oavsett.
Citera
2019-11-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
Okej jag förstår. Hurvida din släkting var skinhead eller inte vet jag inget om och är inte inressant för mig så att säga. Dock far du med osanning när du påstår att civilpolis alltid identifierar sig som poliser när dom ingriper mot folk.
tragisk händelse oavsett.

Jag har pratat med åtskilliga poliser om detta, men ok, det kan säkert förekomma undantag. Dock inte i detta fall. Det var inte frågan om ”två poliser håller varandra om ryggen”. Deras uppgift bekräftades av tre andra vittnen som intygade att de identifierade sig. Och om man frågar sig själv; Hade jag varit noga med att identifiera mig när jag går in bland ett gäng stökiga fulla skinheads (vilket min släkting inte var helhjärtat) och ska styra upp situationen tills dess förstärkning anländer?

Ja. Väldigt väldigt tragiskt. Fruktansvärt onödigt med.
Citera
2023-01-13, 21:55
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __släsh__
Nagon som minns detta? Blev lite intresserad, vad hande, vem var killen och varfor blev han ihjalskjuten.
30 november inföll på en lördag det året. Mikael var en av flera som reste från Linköping och Kalmar till Malmö dagen innan.
Citat:
På kvällen var de på fest i en kamrats lägenhet i centrala Malmö. Hans föräldrar hade rest till Danmark över helgen. Per-Anders ”Pajen” Johansson, från Göteborg var också på plats. Han berättar att ett 50-tal personer från olika delar av landet var där.

Pajen och två till bestämde sig för att gå ut på krogen. Ytterligare tre personer tänkte följa med. Dessa var Mikael Krusell, en 20-åring och en 22-åring. Mikael beskrivs som ganska okänd för de andra på festen. Han hade inte varit skinnskalle så länge. Det var första gången han följde med på något liknande.
https://nordfront.se/drapet-pa-mikael-krusell.smr
Citera
2024-06-21, 04:50
Medlem
Mikael.Krusells avatar
Polisen dödade alltså Mikael i "självförsvar" med ett skott i nacken skjuten bakifrån enligt obduktionen. Varför umgicks de två civilklädda poliserna med rödingar från västkusten? Varför bevakade polisen festen på Erikslust tillsammans med AFA?

Är snarare så att poliserna var två agenter som hade i uppdrag att styra AFA pöbeln att attackera deltagarna på festen och åsiktsregistrera deltagare. Eftersom polisen tillsammans med AFA attackerade skinheadsen misstogs dem så klart för tillhöra AFA vilket dem i praktiken var.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in