Citat:
Ursprungligen postat av FaceDownAssUp
Littorin var tvungen att avgå på grund av något ynka felsteg i det förgångna.
Hur ska vi som väljare, ställa oss till det?
Har vi verkligen rätt att kräva att de som representerar oss och vårat land har ett fläckfritt förflutet?
I så fall; Har jag själv aldrig någonsin begått en dumhet eller något som Lena Mellin på Aftonbladet och hennes systrar anser vara värt att skapa krigsrubriker av?
Visst, frågeställningen är ganska svår - men faktum kvarstår att vi alla måste fundera på vilket alternativet är? Ska jag som väljare i september tro på Mona, Lars, Maria och Peter när de lovar mig guld och gröna skogar utan att ha en finansiering för detta eller ska jag acceptera att de som representerar mig har samma fel och brister som jag själv?
Jag menar att när vi väljer företrädare till riksdagen kan vi på intet sätt ställa högre krav på politikerna än på oss själva! Vad då, är erat jävla drömscenario att bli representerad av dem som aldrig kastat någon sten själva eller aldrig tabbat sig av ren dumhet. Inser ni inte att detta är att begära för mycket, för några perfekta snövita människor existerar inte i det här landet!
Vänta nu!
Det där var ju vad Schweinpeltzs skademinimeringskonsulter försökte med från början.
Nästan ordagrant vad SOPan (Sven-Otto-Peter) sa i sin presskonferens.
Tror du på fullaste allvar att det funkar bättre nu efter tusentals inlägg och 1600000 läsare här i tråden?
Hade detta funkat skulle ingen läsa den här tråden.
Du kan ge dig den på att jag ställer högre krav på våra politiker än på mig själv. Du vill inte ens se hur Sverige såg ut om jag (med väldigt många brister) satt i regeringen.
Hoppas också slippa politiker som hämtar sin verklighetsuppfattning från sagor och seriemagasin. ("Saga", "Snövit","Stålmannen" och "Peter (pan)".)
kommenterar inte ens "Fairfax" i det här inlägget.
Gå hem till tankesmedjan och gör om: Gör rätt!