2010-08-09, 00:56
Medlem
.Buddahs avatar
Behver akut hjlp r i kvartsfinal och mter ett riktigt bra lag, sitter rejlt i skiten har ingen form p laget, hur ska jag spela. Det r 1 match p neutral plan.

Mitt lag.
http://img829.imageshack.us/f/xpert1.jpg/
Hans lag.
http://img266.imageshack.us/f/xpert2.jpg/
Citera
2010-08-09, 03:02
Medlem
Bara jag som inte ens lyckas frstora bilderna?
Citera
2010-08-09, 22:43
Medlem
OmgItzHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo-trevlig
Bara jag som inte ens lyckas frstora bilderna?
Jag lyckas frstora dem men inte tillrckligt fr att se vad de frestller.
Citera
2010-08-28, 13:28
Medlem
Ngon som vet ett online spel som liknar xperteleven ?
Citera
2010-08-28, 13:30
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cardiel
Ngon som vet ett online spel som liknar xperteleven ?

Managerzone?
Citera
2010-10-21, 17:30
Medlem
56ks avatar
Har det ngon strre betydelse nr det str fljande nr man pekar p en spelare i sitt lag. "Rekommendationer frn den assisterande trnaren: Br ges mer speltid"

Det jag siktar p r att spelarens utvecklingsvrde ska vara s hgt som mjligt s nr det str s p en spelare som har 14 i utvecklingsvrde betyder det att jag kan f ut mer av han?

Jag har ven en spelare med 9 i utvecklingsvrde och p han str det inte att han br ges mer speltid betyder det att han inte kan utvecklas mer?
Jag fattar inte riktigt hur deras nya utvecklingssystem funkar.
Citera
2010-10-21, 22:13
Medlem
OmgItzHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Har det ngon strre betydelse nr det str fljande nr man pekar p en spelare i sitt lag. "Rekommendationer frn den assisterande trnaren: Br ges mer speltid"

Det jag siktar p r att spelarens utvecklingsvrde ska vara s hgt som mjligt s nr det str s p en spelare som har 14 i utvecklingsvrde betyder det att jag kan f ut mer av han?

Jag har ven en spelare med 9 i utvecklingsvrde och p han str det inte att han br ges mer speltid betyder det att han inte kan utvecklas mer?
Jag fattar inte riktigt hur deras nya utvecklingssystem funkar.
Lite uppgifter frn crew.

" Den assisterande trnaren kommer att tala om fr dig vilka spelare som det uppskattningsvis r mest effektivt att ge mer speltid med tanke p faktisk skicklighetsutveckling vid kommande ssongsuppdatering. Denna rekommendation frn den assisterande trnaren r under frutsttningarna d att spelarens MF bibehlls samt att spelaren fr spela lika mycket som han har gjort hittills under ssongen. Detta innebr att rekommendationerna kan frndras under ssongen om spelarens MF frndras eller om spelaren inte fr lika mycket/lite speltid som han fick tidigare i ssongen. Den assisterande trnare kommer alltid att rekommendera mer speltid fr de spelare som skulle dra mest nytta av mer speltid under frutsttning att frutsttningarna r desamma resten av ssongen."

"Vad den assisterande trnaren sger r fljande:
"Det skulle vara lite bttre fr spelare A att f mer speltid jmfrt med andra spelare i spelartruppen."

Den assisterande trnaren sger INTE:
"Spelare A mste ha mer speltid."
Ej heller sger den assisterande trnaren:
"Det r bst fr laget om spelare A fr mer speltid""

Hoppas att det hr hjlper dig att frst det hela lite bttre.
Citera
2010-11-03, 20:44
Medlem
Splendeurs avatar
Finns en kul liga som funnits i ca 5r men dr ligabossen blev inaktiv. Nu r det tv nya som tagit ver men behver lite nytt folk som kommer in och fr fart p skiten. S om ngon vill ha ett tidsfrdriv
http://www.xperteleven.com/?lid=30970

Tack p frhand
Citera
2010-12-07, 13:56
Medlem
Ligabeskrivning:
Kompisliga som r ppen fr alla som vill kra p en ny liga!

Matcher p Torsdagar och Sndagar.

http://www.xperteleven.com/?lid=256313
Citera
2010-12-15, 17:39
Medlem
Har en frga om formationen 3-5-2 p bortaplan. Om man mter en spelare som har marginellt smre lag p bortaplan som man vet kommer spela 4-5-1, kan 3-5-2 fungera d?

Det r ngot jag i princip aldrig utsatt mig fr eftersom jag lst att 4-5-1 r bra att anvnda mot just 3-5-2.

Hur ska man resonera? Rent krasst utan att jag behver lmna ut varenda detalj (eftersom jag vet att mycket spelar in). Jag har som sagt marginellt bttre lag p alla positioner frutom kanske anfallet.

sikter? Synpunkter?
Citera
2010-12-20, 13:34
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casparaitis
Har en frga om formationen 3-5-2 p bortaplan. Om man mter en spelare som har marginellt smre lag p bortaplan som man vet kommer spela 4-5-1, kan 3-5-2 fungera d?

Det r ngot jag i princip aldrig utsatt mig fr eftersom jag lst att 4-5-1 r bra att anvnda mot just 3-5-2.

Hur ska man resonera? Rent krasst utan att jag behver lmna ut varenda detalj (eftersom jag vet att mycket spelar in). Jag har som sagt marginellt bttre lag p alla positioner frutom kanske anfallet.

sikter? Synpunkter?

Tja, det r mnga faktorer som avgr, som du vet r X11 inte alltid s sjlvklart.
T ex hur bra presterar ditt lag p bortaplan, d v s hur stor hemmakrhetsfaktor har laget?
Sen r ju taktiken nog s viktig fr att du skall prestera bra.

Men jag inget sjlvklart svar p din frga, men dremot s skulle jag vlja att spela frsiktigt, bollpress (s du har strre chans att vinna mittfltskampen). Eftersom din motstndare vljer att kra med en anfallare, s br han markeras, d har du slagit ut hans anfall ocks ganska kraftigt.
Brukar g bra fr mig, men som sagt....det r ingen generalmedicin

Lycka till!
Citera
2011-01-13, 14:48
Medlem
Stmattis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesked
Beror mycket p lagstyrkan och om de anvnder bollpress eller ej. Jag utgr frn att de bda lagen r likvrdiga.
Med bollpress: 4-3-3 spel i djupled. Bollpressen gr att spelet i djupled fungerar utmrkt. Fungerar frdelaktigt med lngbollar.
Utan bollpress: 3-5-2 Inlgg frn kanterna(alt. skott utifrn beroende p om du har bttre mittflt). Spela med bollpress och stressa snder hans mittflt med en man mer.

Jag testade de hr taktikerna och med facit i hand kan jag verkligen sga att det fungerar.

P mina 8 senaste matcher har jag 29-1 i mlskillnad och 24 av 24 mjliga pong. P bortaplan har jag 15-0 i mlskillnad och hemma 14-1.

Taktikerna fungerar mycket bra, tack ska du ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in