Flashback bygger pepparkakshus!
2010-07-14, 20:33
Medlem
Klappasäftens avatar
Ska dra till Milano i övermorgon och tänkte shoppa runt lite. Vart ska man gå om man vill hitta riktigt snygga kläder solglasögon o speciellt skor?

Tackar!
Citera
2010-07-14, 20:40
Medlem
meisers avatar
Det skulle underlätta om du skrev vilken stil du är ute efter.
Citera
2010-07-14, 20:44
Medlem
JizzieJinxs avatar
Gå hela vägen längs Corso Buenos Aries. Kan inte gatorna alls men fortsätter man ned för den mot katedralen så hittar man jävligt nice affärer. Var där förra året och festade på Le Banque, in case du är sugen på något skönt ställe.
Citera
2010-07-14, 23:32
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Gå hela vägen längs Corso Buenos Aries. Kan inte gatorna alls men fortsätter man ned för den mot katedralen så hittar man jävligt nice affärer. Var där förra året och festade på Le Banque, in case du är sugen på något skönt ställe.

Okej tackar för tipsen! Hur ska man va klädd där nere? Hörde från en viss kompis att alla där nere går runt i skräddarsydda kostymer och att staden är ett av världens mest välklädda städer, så man blir ju lite nervös om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av meiser
Det skulle underlätta om du skrev vilken stil du är ute efter.

Gillar tunntunna t-shirts med djup urringning och hög o låg-sneakers o shorts men speciellt älskar jag Diesel jeans eller jeans i allmänhet.
Citera
2010-07-14, 23:47
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Okej tackar för tipsen! Hur ska man va klädd där nere? Hörde från en viss kompis att alla där nere går runt i skräddarsydda kostymer och att staden är ett av världens mest välklädda städer, så man blir ju lite nervös om man säger så.

Gillar tunntunna t-shirts med djup urringning och hög o låg-sneakers o shorts men speciellt älskar jag Diesel jeans eller jeans i allmänhet.

Enligt mig så klär sig vanliga italienare som skit. Vi såg nog knappt en enda som hade snygga kläder på sig. Le banque är vad jag förstod det som ett finare uteställe och där klädde sig folk snyggt. Räcker med vanliga kläder. Jeans, någon snygg tisha, skjorta eller chinos. Vi körde pumps/stövlar, stuprörsjeans och kappor (i november) och det gick ju hem.
Citera
2010-07-19, 14:00
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JizzieJinx
Enligt mig så klär sig vanliga italienare som skit. Vi såg nog knappt en enda som hade snygga kläder på sig. Le banque är vad jag förstod det som ett finare uteställe och där klädde sig folk snyggt. Räcker med vanliga kläder. Jeans, någon snygg tisha, skjorta eller chinos. Vi körde pumps/stövlar, stuprörsjeans och kappor (i november) och det gick ju hem.

Killarna klädde sig som skit förutom enstaka undantag då men såg knappt om än några kostymnissar i stan dock så var vissa av brudarna bara WOW!! Det finns verkligen fina o slanka italienskor med bra klädstil.
Citera
2010-07-19, 17:22
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften

Om du gillar de kläderna är det inte så konstigt att du inte uppskattade milanesarnas klädstil.
Citera
2010-07-20, 12:33
Medlem
som ovanståande indikerade:

Italien har ett helt annat mode för den generella befolkningen...
om man klär sig efter det svenska modet tycker dom att man är bögig.
Citera
2011-07-02, 09:26
Medlem
Hollow123s avatar
Hej!

Bumpar tråden! Åker till Milano om 2 veckor och är ute efter några butiker i stil med http://shop.boggi.it/index.php/eshop/home/ är alltså inte ute efter DG's och Armanis butiker utan "vanliga" butiker med skjortor, slipsar, kostymer etc! Alla tips är välkomna!
Citera
2011-07-02, 16:48
Medlem
Jag shoppa en del på Berschka..gillade deras kläder. Ligger en stor affär på shoppninhgatan mot katedralen
Citera
2014-12-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollow123
Hej!

Bumpar tråden! Åker till Milano om 2 veckor och är ute efter några butiker i stil med http://shop.boggi.it/index.php/eshop/home/ är alltså inte ute efter DG's och Armanis butiker utan "vanliga" butiker med skjortor, slipsar, kostymer etc! Alla tips är välkomna!

Nån som vet när/var man kan köpa Boggi i sverige? Hörde ett rykte men saknar bekräftelse.
Citera
2014-12-09, 15:08
Medlem
AndrewBernards avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Kläder och skor: Köpråd

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem