Tja, jag har precis skaffat mig en iPad. min fråga är hur gör jag för att få tillgång till internet
Har sökt på Google men hittar inget då den missuppfattar allt och tar de som "iPad till dator"..
Jag har jailbreakat den men kommer inte åt Jailbreakeme's program då man måste vara inne på sin iPad, iPhone eller iPod.
Min iPad har 4.3.3 (8J2).
Tacksam för svar.
Senast redigerad av hasonito 2011-09-05 kl. 00:18.
Tja, jag har precis skaffat mig en iPad. min fråga är hur gör jag för att få tillgång till internet
Har sökt på Google men hittar inget då den missuppfattar allt och tar de som "iPad till dator"..
Jag har jailbreakat den men kommer inte åt Jailbreakeme's program då man måste vara inne på sin iPad, iPhone eller iPod.
Min iPad har 4.3.3 (8J2).
Tacksam för svar.
Det beror ju lite på vilken iPad du skaffat, en med 3G + WiFi, eller med bara WiFi?
WiFi.
Då kan du ansluta din iPad till trådlösa nätverk, typ ditt eget om du har eller fria surfzoner eller liknade. Och du kan också "skicka" internet från t ex en smartphone (iPhone eller Android-lur t ex) till din iPad genom funktionen internetdelning/WiFi hot spot.
WiFi+3G
All som jag skrev ovan plus att du kan ha ett SIM-kort i vars abonnemang har surf via 3G.
Har inte ens en Ipad men känns jobbigt att ni skulle behöva jailbreaka den för att få tillgång till internet En router kirrar ju dock det hela om du nu inte hittar något stabilt öppet nätverk.
Skaffa en router om du inte har det. Vad är vitsen med en ipad om du ska ha den kopplad till en dator hela tiden?
ja absolut, tänkte ha det så tills jag köper en router+ den är 3g men vetefan vad är det för fel på ios 4.3.3, går inte att surfa via 3g, googla man det så hittar man många har samma problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Har inte ens en Ipad men känns jobbigt att ni skulle behöva jailbreaka den för att få tillgång till internet En router kirrar ju dock det hela om du nu inte hittar något stabilt öppet nätverk.
nej inte så, men just denna ios versionen som jag har är kass, verkar det som, kan inte uppgradera häller för då kommer jag inte kunna jailbreaka ipaden.. javla apple
Jag vet inte om Windows XP/Vista har det, men i 7an så finns det "Ad Hoc" nätverk.
Du skapar alltså ett trådlöst nätverk från din dator och kan även dela ut internet via det.
Sök bara efter "ad hoc" i startmenyn, alternativt att du går via Nätverks & Delningscenter.
Bra för dem som har en laptop men inte en router!
Jag vet inte om Windows XP/Vista har det, men i 7an så finns det "Ad Hoc" nätverk.
Du skapar alltså ett trådlöst nätverk från din dator och kan även dela ut internet via det.
Sök bara efter "ad hoc" i startmenyn, alternativt att du går via Nätverks & Delningscenter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!