Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-31, 16:57
Medlem
Tja!

Då jag är studerande behöver jag ett extrajobb på kvällar, helger och lovdagar. Jag ska antingen välja Max, BK eller McDonalds.
Jag har några frågor till de som jobbar där eller har jobbat:

¤ Vart jobbar du?
¤ Hur fick du jobb? Via deras hemsida eller gick du och lämna in ditt CV?
¤ Efter att du varit i kontakt med dem, hur lång tid tog det innan de kontaktade dig?
¤ Var du tvungen att gå på jobbintervju?
¤ Hur är det att jobba där? Vad är det som får dig att stå ut ut med all stress?
¤ Vad får du i lön i månaden?
¤ Vilka tider jobbar du? Morgon, middag eller kväll?
Skulle vara jättesnällt om ni kunde svara på dessa enkla frågor!
Citera
2011-12-31, 17:17
Medlem
gregerross avatar
* Jag jobbade i 15 månader på lokala Mcdonalds.
* Jag praktiserade där och lämnade sedan in mitt cv och gick på lite intervjuer.
* Någon vecka/några veckor innan de kallade mig till intervju.
* Svarat på tidigare
* Jag tyckte i ärlighetens namn att det var ganska kul. Dock var många skiftledare ganska bittra och villla att man skulle jobba absolut hela tiden. Fick ibland tillsägelser att jag var för trevlig (effektiviteten). Så länge man accepterar att man inte kan så mycket och tar sig tid att lära sig rutinerna (de är fkn många) så funkar det. Ha sjukt roligt och bry dig inte om alla bittra kunder.
* Eftersom jag jobbade två somrar och sedan helger/kvällar/ledigheter så hade jag timlön. Låg väl på kanske en 60/70. Det är åldersbaserat och jag var då bara 16 bast.
* Varierade mycket, skoldagar var det ju på kvällar och helger mkt. Men man kunde börja 7 lördagar och så också. Som du säkert förstår varierar det mycket.

Hoppas det var alles, vill tillägga att det var några år sedan men svarar gärna på mer om det är så.
LOVE
Citera
2011-12-31, 17:22
Medlem
lönen är över 100kr/t på burger king om du e 19+.
Citera
2012-01-01, 11:57
Medlem
Ungefär en meny per arbetad timme i lön efter skatt.
Citera
2012-01-02, 15:29
Medlem
Om jag varit du hade jag inte velat jobba på en snabbmats restaurang. Jag har jobbat själv på BK i 3 år och jag tyckte det var skit. Man får ju en bra relation med sina arbetskamrater och har "kul" med dem på jobbet men själva jobbet suger hårt. Är du +20 eller +19 får du 106,2 i timmen. Jag började även som du när jag gick i skolan och ville ha mer pengar att röra mig. Men om jag varit du nu skulle jag typ försöka dra till ICA eller något sådant och jobbat helger med deras feta OB.

MVH Simon
Citera
2012-01-02, 19:02
Medlem
tOpOffs avatar
¤ Burger King
¤ Ringde och fick börja dagen efter
¤ -
¤ Hade en liten intervju bara för att se vem jag var
¤ Ganska kul. Folk har nog lite fördomar mot hur det är att jobba där. Du kommer ha roligt då du sannolikt får många sköna arbetskamrater. Stressigt? Ja lite, men tiden går snabbt
¤ 18 år - 91 kr/h inkl. semesterersättning, 19 år - 100 kr/h inkl. semesterersättning, 20 år eller mer - 120 kr/h inkl. semesterersättning. HRF's kollektivavtal gäller.
¤ Varierar, men mest dagtid.
Citera
2012-01-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
¤ Burger King
¤ -
¤ Ganska kul. Folk har nog lite fördomar mot hur det är att jobba där. Du kommer ha roligt då du sannolikt får många sköna arbetskamrater. Stressigt? Ja lite, men tiden går snabbt
¤ 18 år - 91 kr/h inkl. semesterersättning, 19 år - 100 kr/h inkl. semesterersättning, 20 år eller mer - 120 kr/h inkl. semesterersättning. HRF's kollektivavtal gäller.

Oj, var det verkligen så enkelt att få jobb där då du fick börja arbeta dagen efter?
Citera
2012-01-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Middlesex
Tja!

Då jag är studerande behöver jag ett extrajobb på kvällar, helger och lovdagar. Jag ska antingen välja Max, BK eller McDonalds.
Jag har några frågor till de som jobbar där eller har jobbat:

¤ Vart jobbar du?
¤ Hur fick du jobb? Via deras hemsida eller gick du och lämna in ditt CV?
¤ Efter att du varit i kontakt med dem, hur lång tid tog det innan de kontaktade dig?
¤ Var du tvungen att gå på jobbintervju?
¤ Hur är det att jobba där? Vad är det som får dig att stå ut ut med all stress?
¤ Vad får du i lön i månaden?
¤ Vilka tider jobbar du? Morgon, middag eller kväll?
Skulle vara jättesnällt om ni kunde svara på dessa enkla frågor!

Jobbar på Max sedan oktober 2010. Såg en annons på platsbanken på Af's hemsida och gick dit med CV. Direkt jag kom dit fick jag ett datum då jag skulle provjobba.
Ingen arbetsintervju.
Hur roligt som helst att jobba där. Visst, får magsår av det men det är sjukt kul.
Får runt 12-18' i månaden beroende på hur mycket jag jobbar. Timlönen om man är över 20 ligger runt 100 kronor men eftersom att jag jobbat där ett tag, gått utbildning och är passchef får jag runt 105 kronor tror jag.
Jobbar oftast kvällar eftersom att jag byter bort hälften av mina morgonpass, är kvälls- och nattmänniska men som nyanställd får du räkna med att bara jobba kvällar/helger. Det är de som jobbat där ett tag och är assistenter som har majoriteten av dagpassen (iaf alla öppningar).
Citera
2012-01-03, 17:20
Medlem
Tlagnojs avatar
U&S=>A&A

/mod
Citera
2012-01-05, 12:22
Medlem
Jag lämnade in spontanansökan på några BK och sedan ringde de upp. Jag kanske hade otur, men jag hade de värsta kollegorna man kunde ha, chefen skrek på mig vad jag än gjorde (jag har efter det haft andra jobb där alla varit helnöjda...) och man blev hemskickad om det fanns för lite att göra.
Citera
2012-02-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever92
Jag lämnade in spontanansökan på några BK och sedan ringde de upp. Jag kanske hade otur, men jag hade de värsta kollegorna man kunde ha, chefen skrek på mig vad jag än gjorde (jag har efter det haft andra jobb där alla varit helnöjda...) och man blev hemskickad om det fanns för lite att göra.

Okeej..konstig chef
Citera
2012-02-19, 20:32
Medlem
PorrJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
¤ Burger King
¤ -
Jobbar ni verkligen för dom pengarna? Jag kör lastbil för 137 kr/h, +OB, +traktamete, +logiersättning, +premiekompensation för mer än tio år i yrket, m.m... Och jag tycker att jag har dåligt betalt...

Ursäkta OT!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in