Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 20:51
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorrJesus
Jobbar ni verkligen för dom pengarna? Jag kör lastbil för 137 kr/h, +OB, +traktamete, +logiersättning, +premiekompensation för mer än tio år i yrket, m.m... Och jag tycker att jag har dåligt betalt...

Ursäkta OT!

tio år i yrket, då är du minst 28 år. Jmf inte din lön med ngn som är 16.
Citera
2012-02-19, 20:55
Medlem
PorrJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Wöhler
tio år i yrket, då är du minst 28 år. Jmf inte din lön med ngn som är 16.
Läste du det jag hade markerat?

Citat:
20 år eller mer - 120 kr/h inkl. semesterersättning.
Citera
2012-02-28, 14:15
Medlem
Dr.Wöhlers avatar
Citat:
Läste du det jag hade markerat?

Que?
Citera
2012-02-29, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Middlesex
Oj, var det verkligen så enkelt att få jobb där då du fick börja arbeta dagen efter?

Det är inte speciellt svårt att få jobb. Men alla klagar på att det är svårt för att de sitter hemma och skickar in ansökningar i pappersform, sen har arbetsgivaren en hel hög med flera hundra ansökningar.

Ringer man och berättar lite om sig själv och visar att man verkligen vill ha jobbet och är driven så är det 1000 gånger, bättre, då kan arbetsgivaren kasta resterande ansökningar i högen.
Citera
2016-06-26, 22:06
Medlem
DaProvokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
¤ Burger King
¤ Ringde och fick börja dagen efter
¤ -
¤ Hade en liten intervju bara för att se vem jag var
¤ Ganska kul. Folk har nog lite fördomar mot hur det är att jobba där. Du kommer ha roligt då du sannolikt får många sköna arbetskamrater. Stressigt? Ja lite, men tiden går snabbt
¤ 18 år - 91 kr/h inkl. semesterersättning, 19 år - 100 kr/h inkl. semesterersättning, 20 år eller mer - 120 kr/h inkl. semesterersättning. HRF's kollektivavtal gäller.
¤ Varierar, men mest dagtid.

gammalt inlägg men en fråga, är lönen du skriver där förre eller efter skatt?
tacksam för svar.
Citera
2017-01-15, 13:21
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaProvoker
gammalt inlägg men en fråga, är lönen du skriver där förre eller efter skatt?
tacksam för svar.

sent svar på gammal fråga, ja det måste vara före skatt
Citera
2018-01-19, 20:56
Medlem
en till post på en gammal tråd.

"som nyanställd får du räkna med att bara jobba kvällar/helger. Det är de som jobbat där ett tag och är assistenter som har majoriteten av dagpassen (iaf alla öppningar)"

Är dagspassen bättre av nån anledning? Eller vill folk bara inte jobba kväll?
Citera
2018-01-22, 07:47
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Jobbar ni verkligen för dom pengarna? Jag kör lastbil för 137 kr/h, +OB, +traktamete, +logiersättning, +premiekompensation för mer än tio år i yrket, m.m... Och jag tycker att jag har dåligt betalt...

Ursäkta OT!
Sen är det väl allmänt känt att lastbilsförare är ganska överbetalda också vilket lär justera sig de närmsta 5-10 åren gissar jag iom konkurrens från utlandet.

Men absolut har man ansvar och det krävs viss skicklighet för att framföra stora lastbilar så jag säger inte att man ska tjäna 75kr/h men många ligger väl högt i lönestegen kan jag tycka sett till många andra yrken där både kompetens/utbildning och ansvar ligger betydligt högre. Sen är det ju fysiskt ganska dåligt och slitsamt i längden vilket man får viss kompensation för.
Citera
2018-01-23, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Sen är det väl allmänt känt att lastbilsförare är ganska överbetalda också vilket lär justera sig de närmsta 5-10 åren gissar jag iom konkurrens från utlandet.

Men absolut har man ansvar och det krävs viss skicklighet för att framföra stora lastbilar så jag säger inte att man ska tjäna 75kr/h men många ligger väl högt i lönestegen kan jag tycka sett till många andra yrken där både kompetens/utbildning och ansvar ligger betydligt högre. Sen är det ju fysiskt ganska dåligt och slitsamt i längden vilket man får viss kompensation för.

Nu vet inte ja om det är överbetalt med 137kr/h...
Är enligt mig en kass lön då jag själv jobbar som elektriker och har ca180kr/h tror jag :P men efter tillägg, ackord och allt sådant så blir det i stora drag 200-250kr/h varje månad. Själv tycker min är en helt OK lön, men finns ju alltid sug efter en bättre lön
Citera
2018-01-25, 07:47
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Nu vet inte ja om det är överbetalt med 137kr/h...
Är enligt mig en kass lön då jag själv jobbar som elektriker och har ca180kr/h tror jag :P men efter tillägg, ackord och allt sådant så blir det i stora drag 200-250kr/h varje månad. Själv tycker min är en helt OK lön, men finns ju alltid sug efter en bättre lön
Fast då är ju även du en kategori som har orimligt högt betalt i många fall. Att ligga på de lönerna som gymnasieutbildad (utgår från att du endast är det möjligt att så inte är fallet). Är ju verkligen inget man ska vara missnöjd med överlag.
Citera
2018-01-25, 09:05
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Fast då är ju även du en kategori som har orimligt högt betalt i många fall. Att ligga på de lönerna som gymnasieutbildad (utgår från att du endast är det möjligt att så inte är fallet). Är ju verkligen inget man ska vara missnöjd med överlag.

Och exakt vad syftar det till att moralisera över olika yrkesgruppers lön? Det är tillgång och efterfrågan som styr lönerna, inte någon politiskt tillsatt rättvisekommitté.
Citera
2018-01-25, 11:21
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Och exakt vad syftar det till att moralisera över olika yrkesgruppers lön? Det är tillgång och efterfrågan som styr lönerna, inte någon politiskt tillsatt rättvisekommitté.
Absolut men då tycker jag inte man behöver sitta och klanka ner på andras lön heller bara för att man själv har lite "tur" och blir högt ersatt trots att man nödvändigtvis inte besitter någon större kompetens eller dyl.

Jag tjänar mer än dessa herrar men skulle aldrig få för mig att håna någons, i mitt tycke låga lön, snarare är jag tacksam för arbetet dessa personer gör och om de inte hade gjorts till den lönen vore det ännu dyrare för mig att tex köpa hamburgare osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in