Flashback bygger pepparkakshus!
2012-09-11, 16:19
Medlem
HerrRobots avatar
Vad säger ni? Just nu 33 909 besökare online och 685 799 medlemmar.
Skulle det inte vara en riktigt skön grej om många av oss verkligen helt slutar slentriansurfa nyheter där? Helt, alltså. Cold turkey.

Vad skulle effekten kunna bli om man dels stålsätter sig, dels sprider det vidare? Kvalitetshöjning i artiklar och innehåll, eller bara ännu värre chock-rubriker?

Varje klick räknas, som dom själva säger.
Citera
2012-09-11, 16:19
Moderator
skunkensunes avatar
//Hos Flashbacks användare finns det en hel del kritik mot dagens medier och hur de rapporterar om omvärlden. Det här är en samlingstråd för hur man bojkottar de etablerade medierna samt vad konsekvensen av det blir.

mod //
Citera
2012-09-11, 16:21
Medlem
Bojkottar redan Helin.
Enda gången jag läser ett Aftonblad är när jag ska flyga då får man den gratis.
Senast redigerad av Dr-compakt 2012-09-11 kl. 16:25.
Citera
2012-09-11, 16:23
Medlem
EvilTouchs avatar
Jag går aldrig in på Aftonbladet eller Expressen för att söka nyheter, endast om någon länkar en artikel som jag har intresse av att läsa och det är inte direkt jätteofta. Jag stör mig för mycket på Aftonbladets sätt att göra en höna av en fjäder..
Citera
2012-09-11, 16:24
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Jag hänger på, köpte ngn tidning för ca 4år sedan, bojkotta gammelmedia.
Citera
2012-09-11, 16:25
Medlem
RadioGaGas avatar
Bojkottar dom redan sedan några år tillbaka.
Citera
2012-09-11, 16:30
Medlem
På! Endast riktad propaganda.
Citera
2012-09-11, 16:32
Medlem
Bojkott = God idé. Bojkottar totalt all "gammelmedia", samt är mycket restriktiv med att klicka på de gillrade nyhetsfällorna.

Dock är jag generös med att ringa in och ifrågasätta skitartiklarna som inte undgått mig.
Citera
2012-09-11, 16:52
Medlem
UAAs avatar
Varför jag läser aftonbladet? Det gör jag inte.

Aftonbladet är för män som inte vågar erkänna att de gillar skvaller.
Citera
2012-09-11, 16:58
Medlem
micaeles avatar
Jag har inte köpt en fysisk kvällstidning på minst fem år, men däremot nyttjar jag Aftonbladets hemsida för att få nyheter och skandalrubriker om vad som händer i världen, i brist på annan bättre aktör. Man får ta allt dom skriver med en näve salt, dock...
Citera
2012-09-11, 17:02
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag har inte köpt en fysisk kvällstidning på minst fem år, men däremot nyttjar jag Aftonbladets hemsida för att få nyheter och skandalrubriker om vad som händer i världen, i brist på annan bättre aktör. Man får ta allt dom skriver med en näve salt, dock...

Synd. Det bästa vore om folk slutar nyttja hemsidorna för att få just deras nyheter och skandalrubriker.
Alla nyhetsaktörer har ju självklart agendor, men just kvällstidningarna toppar ju även med kass journalistik ...
Citera
2012-09-11, 17:10
Medlem
Gados avatar
Jag är på. Syndar allt för ofta, nu har jag bestämt mig, tack!

Gammelmedia ska dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in