2012-11-15, 15:09
Medlem
Tisseltassels avatar
Hej.
Har inte hittat ngon trd om just detta. Men alla som ker i Stockholms kollektivtrafik vet att det finns en hel del lustiga mnniskor som nyttjar t-banan, bussar osv. Tnkte att vi hr kan dela med oss av roliga sammandrabbningar med de mest psykade, lustiga, knasiga eller roliga mnniskor ni haft (o)turen att trffa p i Stockholms hrliga kollektivtrafik. Jag brjar givetvis.

Ett mte var nr jag satt i rusningen. Framfr mig satt det en ganska verviktig kvinna ikldd mrkgra mjukbrallor. Hon tog upp bda stena p grund av sin storlek. Framfr sig hade hon tv stora matkassar och det syntes att de var fyllda med chips och choklad och andra godsaker till kvllsvickningen. Kvinnan brjade stna och flsa och rtt som det var tog hon upp en tablettask frn ingenstans. Istllet fr att ta sig en liten pastill brjade hon "dricka" tablettasken ungefr som en missbrukare mste ha en fix. Det r naturligtvis synd om sna mnniskor men jag tyckte det var lite osmakligt, pinsamt och samtidigt roligt att skda. Fattar inte varfr man sjunker s lgt att man ska dela med sig av sitt matmissbruk med hundratals av Stockholms pendlare.

Det andra mtet r en dam som flera nog vet vem det r. Hon r en uteliggare. Hur vet jag det? Jo fr hon r svart av smuts i ansiktet, svarthrig och s fort hon gr in i en tunnelbanevagn mste man g ut om man inte tycker om nr det luktar avfring i hela vagnen. Hon hnger ofta i Medis-trakten. P somrarna brukar hon hnga i Observatorielunden med sina alkis/uteliggar-kompisar. Ngra polare som skejtar dr berttade att det var en gng d hon och en annan lodis hade myspys i backen vid Observatorielunden. Bagladyn lg och skrevade mitt p blanka dagen. Ett 30-tal skejtare tvingades titta p.
Citera
2012-11-15, 15:22
Medlem
valter-eggons avatar
Det roligaste mtet var i tunnelbanan. En till synes normal man i 40-rsldern satt ensam vid en fnsterplats och helt pltsligt skriker han: Rasistiskt hets mot folkgrupp!!! Samtidigt som han viftat lite med en bok. Allt lugnt i ngra minuter. Sen skriker han igen: Sexuella trakasserier mot folkgrupp!!!

Sen var jag tvungen att kliva av. Det hade varit spnnande att hra vad hans nsta drag skulle bli!
Citera
2012-11-15, 16:02
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Det roligaste mtet var i tunnelbanan. En till synes normal man i 40-rsldern satt ensam vid en fnsterplats och helt pltsligt skriker han: Rasistiskt hets mot folkgrupp!!! Samtidigt som han viftat lite med en bok. Allt lugnt i ngra minuter. Sen skriker han igen: Sexuella trakasserier mot folkgrupp!!!

Sen var jag tvungen att kliva av. Det hade varit spnnande att hra vad hans nsta drag skulle bli!
Det finns en sdan farbror hr i stan dock s r han nrmare 60 r. Jag gr inte in nrmare p vad han gjort d det inte handlar om Stockholm men det r fantastiskt kul att lyssna p dessa utrop.
Citera
2012-11-17, 14:37
Medlem
Farenheits avatar
r det ngon som lagt mrke till kvinnan som brukar ka Longboard med sin ena skidstav hhaha och skriker till lite d och d??

Hon rr sig framfr allt kring stationen vid Rdmansgatan.
Citera
2013-04-01, 19:31
Medlem
Spackelackans avatar
Vid Brommaplan s fanns det frut en kvinna som brukade g omkring och svra som vrsta sjmannen samtidigt som hon tiggde pengar av folk. Hon sg frvrigt vldigt proper, ren och vlkldd ut, s ngon uteliggare var det inte frga om. Har inte sett henne p flera r nu s jag undrar vart hon kan ha tagit vgen. Ngon som vet vem jag talar om?
Citera
2013-04-02, 16:04
Medlem
CygneRouges avatar
Det var lnge sen jag kte SL regelbundet men i brjan av nittiotalet fanns det en pant-samlande baglady p Mrsta-pendeln som var knd.
Citera
2013-04-02, 16:26
Medlem
Vissels avatar
Det finns ju en del!
Bland annat jesus-tanten.
Det har skrivits en del om henne p flashback redan men hon ker ocks tunnelbana ibland, allts borde hon omnmnas i denna trd aswell
Hon gr runt och skriker "Domedagen skall komma" , "syndarna skall brinna"
och ser fr vrigt JVLIGT obehaglig ut. De som sett henne vet vad jag pratar om!

Sen har vi en gubbe i bastkjol som brukade ka omkring p grna (?) linjen i brjan av 2000-talet.
Det r iallafall d jag senast sg honom.
Han brukade gra ngon sorts magdans medan han var helt rd i ansiktet.
Till saken hr att han bokstavligen inte hade NGOT annat p sig n en bastkjol.
Inga skor, strumpor, trjor etc. BARA en bastkjol.
Sg honom mitt i vintern p tunnelbanan i mitten av grna linjen ngonstans ikldd bastkjolen.
Ftterna var heelt rda antagligen av kldskador

Antingen har han vl dtt eller sprrats in
Citera
2013-04-02, 18:19
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissel
Det finns ju en del!
Bland annat jesus-tanten.
Det har skrivits en del om henne p flashback redan men hon ker ocks tunnelbana ibland, allts borde hon omnmnas i denna trd aswell
Hon gr runt och skriker "Domedagen skall komma" , "syndarna skall brinna"
och ser fr vrigt JVLIGT obehaglig ut. De som sett henne vet vad jag pratar om!

Hehe Kristina ja! Henne har man sttt p ibland. Jvlar vad hon kan gapa. Undrar om Jesus r glad ver hennes svavelosande predikningar? Hon brukade hrja runt p Drottninggatan ocks.

En karaktr som man saknar litet grann r Munspelsmannen Horst. Hans "Musik" ihop med hans ofrglmliga "Dans" har ftt mnga gonbryn att hjas i frvning och mnga mungipor att bjas uppt. Lyckliga Tyskland som ftt tillbaka denna eminente sng&dansman!! Lnk:
http://www.youtube.com/watch?v=KfEzZHkybb8
Citera
2013-04-05, 14:50
Medlem
Haha! Ja jesuskvinnan har man sttt p ngra gnger, hon r ju kta kndis nu.

Inte riktigt kollektivtrafik men jag fr ett gng r sen fanns det en kille som hoppade lngdhopp p plattan - vart har han tagit vgen? Jag gillade att han alltid blev s "yes!" nr han hoppat, oavsett hur det gick Han var ett positivt inslag i en annars (ibland) jvla surstad.
Citera
2013-04-05, 15:33
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag gick bakis lngs drottninggatan fr ntt r sedan - insjunken i egna tankar - nr jesuskvinnan, helt pltsligt och utan frvarning, gr direkt fram till mig (bland hundratals mnniskor) och vrlar "Jesus lskar diiiiig" rakt upp i ansiktet. Hll ju p att ka p en hjrtattack.

Frvrigt saknar jag munspelsmannen . Han var det fan s p!

En annan skning jag saknar r rullskridskomannen. En narkoman som kte runt p rullskridskor i centrala Stockholm med en jvla fart vrlandes "Ni fattar ju ingentiiiing!!" till den stora pbeln
Senast redigerad av Autobahn76 2013-04-05 kl. 15:36.
Citera
2013-04-05, 18:29
Medlem
Vissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Hehe Kristina ja! Henne har man sttt p ibland. Jvlar vad hon kan gapa. Undrar om Jesus r glad ver hennes svavelosande predikningar? Hon brukade hrja runt p Drottninggatan ocks.

Hur 17 vet du hennes namn btw?`
Citera
2013-04-05, 20:55
Medlem
R.Rs avatar
Sist jag var i stockholm i sllskap med en slkting rkade vi p en afrikan med rastafltor som traskade runt i vr vagn p t-banan. Han pratade hgt och vi trodde frst att det var i telefon men s smningom framgick det att han pratade fr sig sjlv eller snarast predikade fr oss som satt i resten av vagnen. P lite knackig engelska gick han lugnt ut med att kungra att svenska tjejer r horor som ligger med allt som rr sig. Det mnet orerade han om under ett antal minuter. Sedan varvade han upp lite och fortsatte med att prata om heliga krigare och att fullgra sin plikt. Vid det hr laget brjade det knnas lite olustigt men just d var vi framme s fick inte hra mer n s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in