Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-10, 18:04
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Bor inte kvar i Bromma tyvrr, men jag sg honom p tuben i somras (Stora Mossen), s d fanns han kvar iaf!
Han sg vldigt trtt ut, samt han har ven blivit rejlt grhrig! Inte s konstigt iom att han r 55+

Pratade inte med honom dock, fr han sg ut att vara mitt i en av sina "Procedurer", och d r det litet taskigt att stra honom!

Tack! Otroligt att han inte har kunnat bli av med dessa tvngsritualer nnu. Det mste ha varit p 90-talet som jag sttte p honom ett antal gnger. Nu vet jag ju i och fr sig inte hur aktiv han har varit med att f hjlp av sjukvrden.
Citera
2024-01-11, 00:28
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Tack! Otroligt att han inte har kunnat bli av med dessa tvngsritualer nnu. Det mste ha varit p 90-talet som jag sttte p honom ett antal gnger. Nu vet jag ju i och fr sig inte hur aktiv han har varit med att f hjlp av sjukvrden.
Nr det gller hjlp s har han inte varit speciellt aktiv efter vad jag har frsttt.
Han bodde p ett gruppboende i Traneberg i slutet av 90:talet, men det verkar tydligen varit den strsta vrdinsatsen som han har tnjutit.

Synd att han skall behva ha dessa tvngstankar, fr Nudden r en riktigt trevlig och verbal kille nr inte hans psyke drar ivg med honom!
Citera
2024-01-12, 10:59
Medlem
logiskts avatar
Mnga favoriter genom ren!
De jag minns bst r ju Jesustanten, Rebellrobban (rknas han?? Har inte sett honom vid slussen p flera r), Atenmannen, Bingolotter, bingolotter-mannen som satt i rullstol i gngen p centralen, och bubblaren: tanten vid Mosebacke torg som vrlar ut frn sitt fnster p hrnet i tid och otid. Oftast handlar det om att hon ska polisanmla folk som rastar hunden och ngon stackare som sopar gatan utanfr Sdra Teatern (med kvast, br sgas, inte med ngon maskin som lter). Nn som vet mer om henne?

Edit: i kollektivtrafiken var det ja - nevermind Mosebacke-kvinnan
Citera
2024-04-19, 10:46
Medlem
mangoraja4evigts avatar
[quote=logiskt|87004904Bingolotter, bingolotter-mannen som satt i rullstol i gngen p centralen[/QUOTE]

Har hrt att han back in the days slde LSD om man "bad om rtt frimrke", vet ngon om detta r sant? Hade inte frvnat mig d han skulle kunna lura p lite vad som helst.
Citera
2024-07-18, 04:05
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
90talet
Hyffsatung kille, lng smal meden sjuk puckelrygg.extrem som om han hade en badboll under jackan.
syntes p plattan rrandes i papperskorgar.

mjligen deformerat ansikte och tnder,men det kan var en efter konstruktion frn min sida.

ngon?

mer n 10 r senare s svarar jag att det mste vara samma snubbe som fortfarande grver efter pant dagarna i nda. Jag undrar vad det r pengarna gr till fr knappast r det klder, skor eller ngot som helst unnande. Han lr ju vara sjukpensionr sen fdseln. Vrre kutrygg har jag aldrig sett, och s har han en vidrigt cklig klumpfot som han inte verkar bry sig om, som srar och vtskar och som han gr omkring med i nn egengjord sko med plastpsar runt (bra fr lkningen, snubben). Han har en rst som inte gr att frklara riktigt, lter som han r tre r. Men han verkar inte lida direkt och det ska han ha en eloge fr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in