Citat:
Ursprungligen postat av
Cimmerian
Nr vi blev bofasta och brjade bruka jorden - samt de reformer som sedan effektiviserade jordbruket. Nr vi brjade uppfra stder. Nr vi etablerade lagskrifter. De stora samhllsfrndringarna under renssansen. Industrialismen. IT-revolutionen. Du frstr, BRA saker mter sllan motstnd.
Det r drfr motstndet mot mngkultur KAR istllet fr minskar (studera stdet till invandringskritiska partier i Europa). Vi vita har brjat inse var det innebr att hysa svartskallefolk i mngder i vra lnder... och eftersom detta inte r ngot bra s mter det kat motstnd.
Om det SKULLE ha varit bra s skulle motstndet MINSKA. Enkel logik.
Fr att ta frnuftiga beslut mste man utg ifrn erfarenheter. Erfarenheter fr hela folkslag kallas "historia" - och det r ett mne som ni mngkulturalister r skrckinjagande okunniga inom. Att uppfinna saker kan knappast jmfras med att omvandlade homogena lnder till mngkulturella dito... ni mngkulturalister verkar ju vara rrande verens om att vitas grnsdragningar i Afrika skapade konflikter eftersom det tvingade samman olika negerfolk... N, detta r exakt samma sak. Den mngkulturalistiska doktrinen omsatt i politik har tvingat samman folkslag innanfr samma grnser... och detta har inte skett naturligt, utan forcerat och ytterst politiskt.
Kvinnor och rstrtt? r du sker p att allmn rstrtt har lett till ngot bra? r det inte logiskt att den som vill vara med och forma sin nations de KAN ngot? Att han eller hon r kompetent? Att bara fylla arton och drmed frtjna ngot s mktigt som rstrtt r idioti, och bara en dre kan tycka att det r bra. Var r rttvisan i att ett sjuttonrigt geni inte fr rsta medan en fyrtiorig halvefterbliven idiot fr det? Vilken av dessa bda lgger vi helst vra den hos?
Nationalister? Kvar i grottan? Du R medveten om att 99% av all utveckling startade och skedde i ytterst nationalistiska vita lnder? Nej?
Men det r ju DU som tror p en gammal sliten ideologi. Imperie-ideologin. Uppls alla grnser, ena alla folk, f fred p jorden. I tusentals r har vi sett vad detta leder till - blodbad, inbrdeskrig, etniska rensningar, folkmord. Nationalstaten r det nya. Men det har ni drar inte greppat n. Fr ni kan inte historia. Och det gr er farliga.
Inte katastrof? Den icke-vita invandringen kostar oss miljarder varje r, vi ser ett kande utanfrskap r fr r, gettoiserade stadsdelar, hlften av de grova brotten utfrs av svartskallar: vldtkt, rn, misshandel. Vi ser upplopp i stora delar av svartskalleomrdena i dagar, egendom fr miljarder frstrs.
Men du ser inga problem? Det r en SIKT att miljardfrluster, vldtkt, rn, misshandel och upplopp r negativt?
Serist?
Det finns inga kllor frn nr vi blev bofasta, nstan allt i den delen av historien r spekulativt.
Reformer som effektiviserar mts ju av motstnd idag, d det kostar folks jobb, detta r ju innan skriftliga kllor ven detta s...
Nr vi brjade uppfra stder p allvar fanns s kallade stadsstater, dessa krigade inte sllan mot varandra. In fact, inte en enda sak du nmnde har saknat motstnd, ett flertal av dem skulle jag dock inte se som strre samhllsfrndringar. Industrialismen mte ett enorm motstnd, fanns en specifik rrelse till och med. S well, allt du sa dr var typ fel. Industrialismen var till och med mitt ursprungliga exempel p ngot bra som mtt enormt motstnd.
Motstndet till mngkultur minskar om man ser det som en helhet och inte bara de sista 10 ren. Detta r som sagt en vergngsperiod med, jag vet ju inte hur denna slutar, men troligtvis med en fullt mngkulturell vrld om inte ngot ganska drastiskt hnder. Ju mer utbildade vi blir desto mindre kommer detta motstnd bli, och vi blir mer och mer utbildade..
"Vi vita" = En liten minoritet av de vita. Tar vi EU i helhet s kanske dessa partier fr 20-30%. Det betyder att 70-80% fortfarande stder en mngkulturell framtid. Jag skiter ju egentligen personligen i vilket, jag ordnar lget fr mig sjlv oavsett hur det gr.
Islam vxer varje dag, dvs, islam vinner stdjare varje dag, ven kristendomen, Men din logik r dessa allts bra?
Menar, det du uttrycker i mina ron r att 30-50% av vr befolkning r dum i huvudet, detta visste jag redan.
LOL.. Du menar erfarenheten utav de som varit i makten kallas historia?
Vad grundar du att jag inte r kunnig i historia p? Specifikt? Eller drog du bara mig ver en kant och antog?
Well, vita skulle inte haft att gra i Afrika i huvudtaget p det sttet. Det var ju grnser vi inte hade rtt att dar. Och nej det r inte samma sak, vi enas mer och mer till fljd utav att vi blir mer och mer bildade och drav mindre frdomsfulla och mer enade som art i helhet. Du talar om imperialism, tv totalt olika saker. Jag talar om en vrld som naturligt fr frre grnser, inte en dr dom tvingas bort. Nr vi inte har ngra grnser kvar knner jag att man kan brja diskutera om det existerar intelligent liv p jorden.
Den har inte tvingat ngon.. De flesta har valt det,, Typ 10% har tvingats, det kallas demokrati.
Nej jag r emot allmn rstrtt, men ska mn ha det, s ska kvinnor ha det, och denna id har mtt motstnd. DVS jmlikhet mellan knen.. antar att detta var dligt, fr bra saker mter ju inte motstnd? Det fanns motstnd mot att man frbjd aga med.. S antar att detta var dligt.
Demokrati r jag dock inte fr, jag r fr att de personer som klarar ett prov som bevisar att denne har en viss koll fr rsta, men enbart p personer som doktorerat, utan doktorsgrad ska man i min mening vara exkluderad frn en styrande roll.. Sen vet jag inte om din sida skulle gynnas av det du talar om, SD har ju knappast den smartaste och mest insatta gruppen av vljare. (Rtt sker p att moderaterna har det, men orkar inte leta upp de siffrorna)..
Att vi legat ngot fre i utvecklingen tror du bevisar ngot? Jaha, haha.. Kan du bevisa att om de vita inte hade funnits s hade inget annan ras gjort det samma? Menar, en av anledningarna till detta r ju att vita genom historien har krossat de makter de sett som hot. Vi var frst, men inte ndvndigtvis p grund utav att vi ur ngon aspekt var bttre.
Nationalismen har fyllt sin funktion i denna del av vrlden, nu r det dags att den brjar ebba ut..
Nej jag tror inte p imperie-ideologin, jag tror p det naturliga enandet av vrlden genom utbildning och utveckling. Vi har gtt i rtt linje i stort sett frn start s jag r inte s orolig fr framtiden faktiskt. I stort sett motsatsen till imperie-ideologin med andra ord.
Men vi kan se det p ditt stt nu, vrlden r just nu bttre, moraliskt, och i stort sett i alla aspekter n vad den var fr 100 r sedan. Det samma gller 100 r bakt frn det, osv. Blodbad och konflikter r en del av vr historia, det r en del av frndring, och det kommer troligtvis ske ett antal gnger till, det r mnsklig natur. Men i slutndan leder dessa saker nstan utan undantag till ngot bttre. Om 200 r kan jag nstan garantera att man kommer glmt bort Nazismens offer, men inte forskningen dom utfrde..
Kostar miljarder finns det mycket som gr, nya elavtal tex. Invandringen kostar verkligen inte mycket pengar, det r bara det att personer som lgger fram sdant, ssom du sjlv, inte inser hur mycket pengar man talar om nr man talar om nationalbudget. 4 000 miljarder la vi p tex p ett nytt elavtal fr par r sedan. (Du vet videon dr SD hnas fr den brutala felrkningen (400 000 euro = 4000 miljarder SKR), den talar om just detta). Ngra miljarder r verkligen ingenting nationellt. Du ska upp i hundratals miljarder fr att det ska vara ngot man lyfter p gonbrynen ver, kanske tusentals.
Utanfrskap rr mig inte ryggen,
Gettofisering r bara nationalism p en mindre niv. Nationalister vill ha just denna effekt fast p strre omrden. Grupper r farliga, ven etniska och nationella, ju strre desto farligare. Kina r vll tex bland de farligaste fienderna man kan ha, till stor del pga den stora gruppen. Jag r drav emot gruppbildningar i regel, ghettofiering r ju inte bra, men det r lgt alvarligare med nationalism i sdana fall..
Japp, och hlften av brotten begs av vita, dessa siffror sger 0 om varken invandrare eller vita dock, om man nu har ngon form av frstelse fr statistik.. Nstan alla siffror bevisar inget annat n att flest brott begs av invandrare, detta sger 0 om invandrargruppen.. (Vad som skulle sga ngot r hur mnga % invandrare som r dmda fr brott). Nu har vi bara siffror som eventuellt visar att invandrarna som r kriminella antingen r smre p att hlla sig undan lagen eller att dom r effektivare. Man kan inte dra slutsatser om gruppen, alls.
Nej jag ser inte detta som strre problem, alla r ytterst ovanliga freteelser som samtliga gde rum redan innan mngkulturen.. Eller strre problem, ser knappt problemet alls.