2013-06-05, 11:11
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
"frberedelse fr folkmord. "
DEt existerar inget sdant begrepp.. antingen pgr ett folkmord eller inte. Folkmord mste vara ett ptvingat val. S lnge man har valet att ligga med sin egen ras kan det omjligt ses som ett folkmord. Frst nr valet tas bort kan man brja dra sdana paralleller. Det vi har nu r demokrati, folket har valt hur dom vill att det ser ut, majoriteten vinner. Och som du ser i de politiska strmningarna nu, vi gr lngre ifrn sdana ideal du efterstrvar, inte emot dem (dvs, rda sidan gr bra nu).

"complicity "
Ja nu uttrycker du det klassiska rasisttnkandet: r du inte med oss r du emot oss..
Nej det r inte rasism. Det r legalism. Om ngon verbevisats om ett brott, r du fr eller emot brottslingen?

"Complicity" (= medskyldighet, medbrottslighet) nmns i artikel 3e: "complicity in genocide" r ven det straffbart. Plus aktioner, beteenden och metapolitisk verksamhet i frgan, plus att handgripligen dda folk, allt detta nmns i folkmordskonventionens paragraf 2, vilket jag anser kan tolkas som "frberedelse fr folkmord":
Citat:

In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
Folkmord r allvarliga saker. S i detta fall har du FN:s lagtext emot dig. Varje handling som ens nuddar vi tanken p att ett visst folk inte ska f existera, r straffbara i de lnder som skrivit p konventionen. Och dit hr Sverige.

Och for the record, artikel 1 sger detta: "The Contracting Parties confirm that genocide, whether committed in time of peace or in time of war, is a crime under international law which they undertake to prevent and to punish."

Att ens som tidningslsare etc lta antivit propaganda fortg r ett brott. Avtalstexten r tydlig p den punkten. Lagtexten r formulerad s att varje form av aktion, vare sig handgripligt eller ideologiskt, som riktas mot ett folks existens, r olaglig.
Senast redigerad av lampros 2013-06-05 kl. 11:40.
2013-06-05, 14:08
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Med andra ord: en yrande galning. Vilket bevisas av varenda en av dina inlgg. Inkonsekvens, paradoxer, drmmerier - hur diskussionen kan fortg r fr mig en gta, men jag antar att det finns ngot intressant med den omjliga utmaningen att f en galning att ta reson.

Det r ocks mrkligt att du, som "skiter i allt", lgger ner s mycket tid p att rttfrdiga din totala likgiltighet fr vita folkslag. Termen "anti-vit" har uppenbarligen trffat dr den ska p dig och alla andra "anti-rasister" och mngkulturalister.

Du r, enligt dig sjlv, likgiltig infr folktillhrighet. Men det kan du helt enkelt inte vara, eftersom du strvar efter att radera alla folk utom ett fr att n dina drmmars ml... om sisdr tusen r eller s. Allts MSTE du se de olika raserna som ett HINDER p vgen mot ditt ml. Och fr att RADERA raserna MSTE du helt enkelt vara anti-vit (och anti alla andra folkslag ocks, fr den delen).

Detta kommer du helt enkelt inte undan.

En annan frga, hur ser du p det faktum att bde den vita rasen kommer att frsvinna oavsett och att s smningom ven homosapiens kommer att frsvinna/verg i en helt annan ny djurart. r detta ngot som du anser att man br motverka om det vore mjligt?
2013-06-05, 14:31
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen
En annan frga, hur ser du p det faktum att bde den vita rasen kommer att frsvinna oavsett och att s smningom ven homosapiens kommer att frsvinna/verg i en helt annan ny djurart. r detta ngot som du anser att man br motverka om det vore mjligt?

Hur vet du vad som kommer att frsvinna och vad som inte kommer att gra det? Om vi talar evolution s r den ingen raderande process, och arter tenderar (enligt fossilen) att frbli i samma form med sm frndringar under mycket lng tid, miljoner r, faktiskt.

I vilket fall som helst s r evolutionra perspektiv helt galna att anlgg nr man frsker se till vad som r bst fr ens folk och land. Ur ett evolutionrt perspektiv spelar INGET ngon roll, eftersom rmiljonerna nter ner oss alla, och en dag slocknar solen. Vi mnniskor har ftt vra 80 r p jorden, och som jag ser det handlar det om att bygga ngot bra och varaktigt fr vra efterkommande, ge ett arv vidare som kan bevaras samt frbttras om mjlighet finns.

Jag vill leva mitt liv till dess slut, och se mina dttrar bli vuxna och ha det bra, se mina barnbarn vxa upp och vara friska och lyckliga.

Mer n s begr jag inte. Det r den lilla tidsglimt JAG fr leva och verka i, och mer n s har jag inte i min makt.

Jag har inget tlamod med nihilism och frtvivlan - allting frgs, som Predikaren klagar. Ja, allting frgs, men vi MSTE strva efter att bevara det som r bra. Om det sedan raderas i tidens flde r det inte mycket vi kan gra t det annat n att hoppas att stafettpinnen vandrar vidare... hur vi n frndras genom rmiljonerna.
Senast redigerad av Cimmerian 2013-06-05 kl. 15:08.
2013-06-05, 15:14
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Hur vet du vad som kommer att frsvinna och vad som inte kommer att gra det? Om vi talar evolution s r den ingen raderande process, och arter tenderar (enligt fossilen) att frbli i samma form med sm frndringar under mycket lng tid, miljoner r, faktiskt.

I vilket fall som helst s r evolutionra perspektiv helt galna att anlgg nr man frsker se till vad som r bst fr ens folk och land. Ur ett evolutionrt perspektiv spelar INGET ngon roll, eftersom rmiljonerna nter ner oss alla, och en dag slocknar solen. Vi mnniskor har ftt vra 80 r p jorden, och som jag ser det handlar det om att bygga ngot bra och varaktigt fr vra efterkommande, ge ett arv vidare som kan bevaras samt frbttras om mjlighet finns.

Jag vill leva mitt liv till dess slut, och se mina dttrar bli vuxna och ha det bra, se mina barnbarn vxa upp och vara friska och lyckliga.

Mer n s begr jag inte. Det r den lilla tidsglimt JAG fr leva och verka i, och mer n s har jag inte i min makt.

Jag har inget tlamod med nihilism och frtvivlan - allting frgs, som Predikaren klagar. Ja, allting frgs, men vi MSTE strva efter att bevara det som r bra. Om det sedan raderas i tidens flde r det inte mycket vi kan gra t det annat n att hoppas att stafettpinnen vandrar vidare... hur vi n frndras genom rmiljonerna.

Det r ett biologiskt faktum. 99,8% av alla arter som ngonsin funnits har dtt ut. Hgintelligenta arter varar i snitt endast ett par hundra tusen r. Vissa arter har indeed frblivit relativt ofrndrade, men nd frndrats mycket. Hajar tex, de frhistoriska och de nutida r diametralt skilda arter, bara sjlva gruppen som finns kvar typ som att vi har gruppen primater dr vi ingr. Homosapiens kommer inte att finnas kvar i sin nuvarande form om ett par miljoner r enligt bla Dawkins.

Men jag frstr vad du skriver hr om att du bara vill leva och ha det vl, fullt frsteligt. Men under din korta tid p jorden kommer inte den vita rasen frsvinna, och om den nu frsvinner r 253 003, vad gr det i s fall dig? Allts, det r inte fel att knna som du gr och jag skulle tycka att det var sorgligt om en ras frsvann ven om det inte r rationellt att tycka s. Men jag frstr inte varfr frgan r s viktig fr dig. Du riskerar att spendera mycket av din dyrbara tid p att vara upprrd ver ngot som du, p din ddsdag, inser verkligen inte spelade ngon som helst roll i ditt liv.
2013-06-05, 15:33
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Det r ett biologiskt faktum. 99,8% av alla arter som ngonsin funnits har dtt ut.

2) Hgintelligenta arter varar i snitt endast ett par hundra tusen r.

3) Homosapiens kommer inte att finnas kvar i sin nuvarande form om ett par miljoner r enligt bla Dawkins.

4) Du riskerar att spendera mycket av din dyrbara tid p att vara upprrd ver ngot som du, p din ddsdag, inser verkligen inte spelade ngon som helst roll i ditt liv.

1) Ett annat faktum r och frblir att vissa arter r har frndrats mycket lite eller inte alls p flera miljoner r.

2) Hr mste jag be om en klla.

3) Dawkins r en biolog, och som sdan br han hlla sig till kategoriserande och klassificeringar. Inte till att sia om en framtid s lngt fram att det ska till magisk frmga fr att klara av. Finns homo sapiens kvar d s kommer de att se ut som vi, med smrre skillnader. Det finns inga som helst skl att anta att vi skulle helt byta skepnad.

4) Men ska vi d inte bry oss om ngot bevarande? Ska vi lta tigrar och snleoparden d ut? Tillta jakt p dem? Frn sekunden d jag dr upphr frmodligen ALLT att spela ngon roll, och med din filosofi br det d gra att INGENTING i mitt levande liv br spela ngon roll, allt r meningslst.

Det kper jag inte. Vi r inte djur. Vi r mnniskor, och vi har en makt som vida verstiger djurens, och den makten kan vi anvnda att skapa saker som frbli lngt efter vr fysiska dd. Vi kan gra detta i gott syfte, och som jag ser det s R bevarandet av mitt folkslag ngot gott och bra.

Det kommer jag att tycka tills du eller ngon annan har vertygat mig om att det r gott och bra att vita mnniskor dr ut. Och helt rligt tror jag inte att ni har ngot bra argument till varfr utdendet av en folkgrupp skulle vara ngot bra.
2013-06-05, 15:38
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du frstr vad som skrivits till dig. Uppfrande, handlingar och beteende r det enda som rknas, inte utseende. OM svenskar vore svarta och somalier vita, men vrigt levde p precis samma vis, skulle du d flytta till Mogadishu och underkasta dig en lokal klanledare fr att slippa alla svarta i Sverige?

Om Vita vore svarta och svarta vore Vita d skulle vl vrlden vara rtt annorlunda ocks, eller menar du att ras r en frga om "hur mycket man solat"?

Varfr ignorerar du allt som pekar p att etnicitet och rftlighet i hg grad pverkar uppfrande, handlingar och beteende?
Typ: http://www.friatider.se/forskning-na...m-ar-naturligt

Citat:
Vem sympatiserar du mest med, en av de mnga exil-iranier eller kristna irakier som rstar p SD i Sdertlje och r aktiva i partiet eller en Emil i Lnneberga lintott som r aktiv inom gatstensvnstern och vill ha fri invandring till Sverige?

Ska jag sympatisera med en som vill dra ned massimporten till en mindre massimport, och tvngsintegrera bort Vita ytterligare? LOL

Om Syrianen och Iraniern kanske ser Vita folkslags verlevnad och arbetar fr att f sina landsmn att flytta hem eller uppmuntra raslig stolthet, varfr inte. Varfr du ser bortblandning och folkmord av Vita som s positivt?

Citat:
Ditt exempel om djur r s irrelevant att jag inte ens kan bevrdiga din replik med en seris kommentar mer n att om du pratade om homosapiens och homoerectus hade du kanske haft en pong, men inte nr du talar om en och samma art.

S oseris att du inte har en kommentar.. inte s ljligt uppenbart med biologiska skillnader att det r ljligt att serist mena annorlunda, allts?

S art r den magiska grnsen, kliver man ver dr brjar allt bli helt identiskt helt pltsligt? Hmm. Du kanske missat, men arter utvecklas Frn raser?
Senast redigerad av R3kyl 2013-06-05 kl. 15:47.
2013-06-05, 15:45
Medlem
Citat:
Men jag frstr vad du skriver hr om att du bara vill leva och ha det vl, fullt frsteligt. Men under din korta tid p jorden kommer inte den vita rasen frsvinna, och om den nu frsvinner r 253 003, vad gr det i s fall dig? Allts, det r inte fel att knna som du gr och jag skulle tycka att det var sorgligt om en ras frsvann ven om det inte r rationellt att tycka s. Men jag frstr inte varfr frgan r s viktig fr dig. Du riskerar att spendera mycket av din dyrbara tid p att vara upprrd ver ngot som du, p din ddsdag, inser verkligen inte spelade ngon som helst roll i ditt liv.

Wooow.. kolla in "socialkonstruktionisten", frsker rationalisera bort instinkter och knslor?

Inte undra p din antivita attityd med sdant onaturligt synstt. Bara fr att naturen inte bjer sig till din "rationella" fetisch betyder inte att naturen inte har en strre rationalitet i helheten, och dig.
2013-06-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Ls folkmordskonventionen dumma spn till antivit.

Inlgget var inte riktad till mig, men jag vill nd svara. Det finns ingenting i folkmordskonventionen som pekar p att det pgr ett folkmord i Sverige. Kan du bevisa att det finns ett uppst/avsikt frn invllare och politiker att helt eller delvis frinta svenska folket s tycker jag du ska ta upp det hr i domstol istllet fr att sitta hr och gapa i ver hundra sidor som du har gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Folkmord r allvarliga saker. S i detta fall har du FN:s lagtext emot dig.

Notera kravet p avsikt. Kan du bevisa att det freligger avsikt?

Folkmord r allvarliga saker som du sger och det r drfr allvarligt nr du anvnder FN:s definition av folkmord och inte kan bevisa uppstet. ven om vi ltsas att en eller flera av punkterna i konventionen har intrffat s mste dessa grningar ha begtts med avsikt att helt eller delvis frinta svenskar. Kan du inte bevisa det s kan det inte klassas som folkmord.
Senast redigerad av Ominus 2013-06-05 kl. 15:59.
2013-06-05, 16:53
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Notera kravet p avsikt. Kan du bevisa att det freligger avsikt?

Folkmord r allvarliga saker som du sger och det r drfr allvarligt nr du anvnder FN:s definition av folkmord och inte kan bevisa uppstet. ven om vi ltsas att en eller flera av punkterna i konventionen har intrffat s mste dessa grningar ha begtts med avsikt att helt eller delvis frinta svenskar. Kan du inte bevisa det s kan det inte klassas som folkmord.
Snackar du brottmlsjuridik nu? Eller folkmordsjuridik? Det r inte exakt samma sak, har jag fr mig.

Bevis? Ja, om indicier rknas som bevis (i anglosaxisk juridik skiljer man inte p bevis och indicier, enligt Tom Burnham, "Hr var fel", 1980) s nog kan jag samla ihop en rad indicier. Som antivita uttalanden av Fredrik Reinfeldt, Noel Ignatiev mfl:
Citat:
. Ursvenskt r bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrn. Fredrik Reinfeldt vid ett besk i Sdertlje 2006

. Det var faktiskt inte vi svenskar som byggde Sverige. Det var mnniskor som kom utifrn. - Maud Olofsson, 2006

. Jag tror det r lite det som gr mnga svenskar s avundsjuka p invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, ngonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sdana tntiga saker. Mona Sahlin p AB:s hemsida Ungt Val 15/3 2002

. "Vi br blandas upp. Den vita hyn r vrdels. Det har vi alltid vetat men aldrig accepterat. Drfr har vi i rhundranden frskt pvisa ett icke-existerande samband mellan vit hud och verlgsen intelligens, eftersom ett sdant samband skulle urskta det faktum att vi faktiskt utgr den den av mnskligheten som r smst rustad fr verlevad. -- Men varfr finns den vita rasen ver huvud taget? Bortsett frn en ibland frekommande genetisk defekt, s r vi ganska ondiga." - Carina Rydberg i Bonniers blogg 13/5 2012

. "Mlet, som r den vita rasens avskaffande, r s nskvrt att det kan vara svrt att tro att det skulle mta motstnd frn andra n vertygade vita rasister. - Professor Noel Ignatiev
Hade dylika utsagor frekommit riktade mot till exempel svarta hade det tagit hus i helvete. Det hade varit Haagtribunalen direkt.

Reinfeldt anser vidare inte att "svensk" r en folkgrupp. Det sa han i debatt med Jimme keson hsten 2010. Det anser jag vara ganska grovt: Sveriges statsminister frnekar att majoritetsbefolkningen saknar status som folk.

S gjorde man t.ex med polacker och tjecker sedan deras lnder ervrats 1939. Idag sker samma sak i Levanten dr palestiniers existens som ett folk frnekas.
2013-06-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Inlgget var inte riktad till mig, men jag vill nd svara. Det finns ingenting i folkmordskonventionen som pekar p att det pgr ett folkmord i Sverige. Kan du bevisa att det finns ett uppst/avsikt frn invllare och politiker att helt eller delvis frinta svenska folket s tycker jag du ska ta upp det hr i domstol istllet fr att sitta hr och gapa i ver hundra sidor som du har gjort.

Svara fr all del, men det kommer inte frndra p hur folkmord r definierat..

Citat:
Avsiktligt skapa sdana levnadsfrhllanden fr gruppen som frmodas stadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen

..och hur det utfrs genom ptvingat, antivita levnadsfrhllanden av invandring och integration..
http://affes.wordpress.com/2010/09/0...ritet-ar-2050/

..som hejas p av etablissemanget godknda, EXPO och dess grundare...
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias Hübinette
Att knna eller t.o.m. tycka att den vita rasen r underlgsen p alla upptnkliga plan r naturligt med tanke p dess historia och nuvarande handlingar. Lt den vita rasens vsterland g under i blod och lidande. Leve det mngkulturella, rasblandade och klasslsa ekologiska samhllet!

..och inte minst av statsministern sjlv, m.fl. antivita journalister, medier, politiker, lobbyister o.s.v.
Citat:
Ursvenskt r bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrn

..med antivit korruption nda in i FN:s ryggmrg..
Citat:
Vi knner fortfarande gemenskap och att vi skiljer oss frn andra. Och det r precis det som den Europeiska Unionen, i mitt tycke, ska gra allt fr att undergrva, sa Sutherland.
http://www.friatider.se/fn-chef-eu-s...sk-homogenitet

Bevisen r verfldiga. Varfr rttfrdiga folkmord genom att ltsas frneka det?
2013-06-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Snackar du brottmlsjuridik nu? Eller folkmordsjuridik? Det r inte exakt samma sak, har jag fr mig.

Bevis? Ja, om indicier rknas som bevis (i anglosaxisk juridik skiljer man inte p bevis och indicier, enligt Tom Burnham, "Hr var fel", 1980) s nog kan jag samla ihop en rad indicier. Som antivita uttalanden av Fredrik Reinfeldt, Noel Ignatiev mfl:

Vad menar du med "folkmordsjuridik"?

Den politiska definitionen av folkmord r tydlig. S lnge du inte kan bevisa avsikten att helt eller delvis frinta svenskar genom de punkter som nmns i konventionen s kan det inte klassas som folkmord. Det r kravet p uppst som gr det speciellt. Annars kan ju svenskarnas sterilisering p zigenare klassas som folkmord.

Fast indicier och bevis r inte samma sak. Varken i Sverige eller i FN.

Citat:
Svara fr all del, men det kommer inte frndra p hur folkmord r definierat..

Vadd frndra definitionen? Vad pratar du om?

Invandring och integration r inte folkmord. Det finns ingen avsikt hos invandrare att utrota svenskar. Hvdar du tvrtom fr du som sagt lgga fram bevis.

Citat:
Bevisen r verfldiga. Varfr rttfrdiga folkmord genom att ltsas frneka det?

Det du la fram r inte bevis p att det pgr ett folkmord. Det r bara sikter.
2013-06-05, 17:26
Bannlyst
Citat:
Nr vi blev bofasta och brjade bruka jorden - samt de reformer som sedan effektiviserade jordbruket. Nr vi brjade uppfra stder. Nr vi etablerade lagskrifter. De stora samhllsfrndringarna under renssansen. Industrialismen. IT-revolutionen. Du frstr, BRA saker mter sllan motstnd.

Det r drfr motstndet mot mngkultur KAR istllet fr minskar (studera stdet till invandringskritiska partier i Europa). Vi vita har brjat inse var det innebr att hysa svartskallefolk i mngder i vra lnder... och eftersom detta inte r ngot bra s mter det kat motstnd.

Om det SKULLE ha varit bra s skulle motstndet MINSKA. Enkel logik.

Fr att ta frnuftiga beslut mste man utg ifrn erfarenheter. Erfarenheter fr hela folkslag kallas "historia" - och det r ett mne som ni mngkulturalister r skrckinjagande okunniga inom. Att uppfinna saker kan knappast jmfras med att omvandlade homogena lnder till mngkulturella dito... ni mngkulturalister verkar ju vara rrande verens om att vitas grnsdragningar i Afrika skapade konflikter eftersom det tvingade samman olika negerfolk... N, detta r exakt samma sak. Den mngkulturalistiska doktrinen omsatt i politik har tvingat samman folkslag innanfr samma grnser... och detta har inte skett naturligt, utan forcerat och ytterst politiskt.

Kvinnor och rstrtt? r du sker p att allmn rstrtt har lett till ngot bra? r det inte logiskt att den som vill vara med och forma sin nations de KAN ngot? Att han eller hon r kompetent? Att bara fylla arton och drmed frtjna ngot s mktigt som rstrtt r idioti, och bara en dre kan tycka att det r bra. Var r rttvisan i att ett sjuttonrigt geni inte fr rsta medan en fyrtiorig halvefterbliven idiot fr det? Vilken av dessa bda lgger vi helst vra den hos?

Nationalister? Kvar i grottan? Du R medveten om att 99% av all utveckling startade och skedde i ytterst nationalistiska vita lnder? Nej?

Men det r ju DU som tror p en gammal sliten ideologi. Imperie-ideologin. Uppls alla grnser, ena alla folk, f fred p jorden. I tusentals r har vi sett vad detta leder till - blodbad, inbrdeskrig, etniska rensningar, folkmord. Nationalstaten r det nya. Men det har ni drar inte greppat n. Fr ni kan inte historia. Och det gr er farliga.

Inte katastrof? Den icke-vita invandringen kostar oss miljarder varje r, vi ser ett kande utanfrskap r fr r, gettoiserade stadsdelar, hlften av de grova brotten utfrs av svartskallar: vldtkt, rn, misshandel. Vi ser upplopp i stora delar av svartskalleomrdena i dagar, egendom fr miljarder frstrs.

Men du ser inga problem? Det r en SIKT att miljardfrluster, vldtkt, rn, misshandel och upplopp r negativt?

Serist?

Det finns inga kllor frn nr vi blev bofasta, nstan allt i den delen av historien r spekulativt.

Reformer som effektiviserar mts ju av motstnd idag, d det kostar folks jobb, detta r ju innan skriftliga kllor ven detta s...

Nr vi brjade uppfra stder p allvar fanns s kallade stadsstater, dessa krigade inte sllan mot varandra. In fact, inte en enda sak du nmnde har saknat motstnd, ett flertal av dem skulle jag dock inte se som strre samhllsfrndringar. Industrialismen mte ett enorm motstnd, fanns en specifik rrelse till och med. S well, allt du sa dr var typ fel. Industrialismen var till och med mitt ursprungliga exempel p ngot bra som mtt enormt motstnd.

Motstndet till mngkultur minskar om man ser det som en helhet och inte bara de sista 10 ren. Detta r som sagt en vergngsperiod med, jag vet ju inte hur denna slutar, men troligtvis med en fullt mngkulturell vrld om inte ngot ganska drastiskt hnder. Ju mer utbildade vi blir desto mindre kommer detta motstnd bli, och vi blir mer och mer utbildade..

"Vi vita" = En liten minoritet av de vita. Tar vi EU i helhet s kanske dessa partier fr 20-30%. Det betyder att 70-80% fortfarande stder en mngkulturell framtid. Jag skiter ju egentligen personligen i vilket, jag ordnar lget fr mig sjlv oavsett hur det gr.

Islam vxer varje dag, dvs, islam vinner stdjare varje dag, ven kristendomen, Men din logik r dessa allts bra?

Menar, det du uttrycker i mina ron r att 30-50% av vr befolkning r dum i huvudet, detta visste jag redan.

LOL.. Du menar erfarenheten utav de som varit i makten kallas historia?

Vad grundar du att jag inte r kunnig i historia p? Specifikt? Eller drog du bara mig ver en kant och antog?

Well, vita skulle inte haft att gra i Afrika i huvudtaget p det sttet. Det var ju grnser vi inte hade rtt att dar. Och nej det r inte samma sak, vi enas mer och mer till fljd utav att vi blir mer och mer bildade och drav mindre frdomsfulla och mer enade som art i helhet. Du talar om imperialism, tv totalt olika saker. Jag talar om en vrld som naturligt fr frre grnser, inte en dr dom tvingas bort. Nr vi inte har ngra grnser kvar knner jag att man kan brja diskutera om det existerar intelligent liv p jorden.

Den har inte tvingat ngon.. De flesta har valt det,, Typ 10% har tvingats, det kallas demokrati.

Nej jag r emot allmn rstrtt, men ska mn ha det, s ska kvinnor ha det, och denna id har mtt motstnd. DVS jmlikhet mellan knen.. antar att detta var dligt, fr bra saker mter ju inte motstnd? Det fanns motstnd mot att man frbjd aga med.. S antar att detta var dligt.

Demokrati r jag dock inte fr, jag r fr att de personer som klarar ett prov som bevisar att denne har en viss koll fr rsta, men enbart p personer som doktorerat, utan doktorsgrad ska man i min mening vara exkluderad frn en styrande roll.. Sen vet jag inte om din sida skulle gynnas av det du talar om, SD har ju knappast den smartaste och mest insatta gruppen av vljare. (Rtt sker p att moderaterna har det, men orkar inte leta upp de siffrorna)..

Att vi legat ngot fre i utvecklingen tror du bevisar ngot? Jaha, haha.. Kan du bevisa att om de vita inte hade funnits s hade inget annan ras gjort det samma? Menar, en av anledningarna till detta r ju att vita genom historien har krossat de makter de sett som hot. Vi var frst, men inte ndvndigtvis p grund utav att vi ur ngon aspekt var bttre.

Nationalismen har fyllt sin funktion i denna del av vrlden, nu r det dags att den brjar ebba ut..

Nej jag tror inte p imperie-ideologin, jag tror p det naturliga enandet av vrlden genom utbildning och utveckling. Vi har gtt i rtt linje i stort sett frn start s jag r inte s orolig fr framtiden faktiskt. I stort sett motsatsen till imperie-ideologin med andra ord.

Men vi kan se det p ditt stt nu, vrlden r just nu bttre, moraliskt, och i stort sett i alla aspekter n vad den var fr 100 r sedan. Det samma gller 100 r bakt frn det, osv. Blodbad och konflikter r en del av vr historia, det r en del av frndring, och det kommer troligtvis ske ett antal gnger till, det r mnsklig natur. Men i slutndan leder dessa saker nstan utan undantag till ngot bttre. Om 200 r kan jag nstan garantera att man kommer glmt bort Nazismens offer, men inte forskningen dom utfrde..

Kostar miljarder finns det mycket som gr, nya elavtal tex. Invandringen kostar verkligen inte mycket pengar, det r bara det att personer som lgger fram sdant, ssom du sjlv, inte inser hur mycket pengar man talar om nr man talar om nationalbudget. 4 000 miljarder la vi p tex p ett nytt elavtal fr par r sedan. (Du vet videon dr SD hnas fr den brutala felrkningen (400 000 euro = 4000 miljarder SKR), den talar om just detta). Ngra miljarder r verkligen ingenting nationellt. Du ska upp i hundratals miljarder fr att det ska vara ngot man lyfter p gonbrynen ver, kanske tusentals.

Utanfrskap rr mig inte ryggen,

Gettofisering r bara nationalism p en mindre niv. Nationalister vill ha just denna effekt fast p strre omrden. Grupper r farliga, ven etniska och nationella, ju strre desto farligare. Kina r vll tex bland de farligaste fienderna man kan ha, till stor del pga den stora gruppen. Jag r drav emot gruppbildningar i regel, ghettofiering r ju inte bra, men det r lgt alvarligare med nationalism i sdana fall..

Japp, och hlften av brotten begs av vita, dessa siffror sger 0 om varken invandrare eller vita dock, om man nu har ngon form av frstelse fr statistik.. Nstan alla siffror bevisar inget annat n att flest brott begs av invandrare, detta sger 0 om invandrargruppen.. (Vad som skulle sga ngot r hur mnga % invandrare som r dmda fr brott). Nu har vi bara siffror som eventuellt visar att invandrarna som r kriminella antingen r smre p att hlla sig undan lagen eller att dom r effektivare. Man kan inte dra slutsatser om gruppen, alls.

Nej jag ser inte detta som strre problem, alla r ytterst ovanliga freteelser som samtliga gde rum redan innan mngkulturen.. Eller strre problem, ser knappt problemet alls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in