Citat:
Ursprungligen postat av
Cimmerian
1) Uppfrandet av stder i sig mtte inget motstnd. Tvrtom. Att sedan olika stadsstater krigade mot varandra har inte med saken att gra. De krigade inte fr att de var EMOT stderna, det begriper du vl?
2) Enormt motstnd? Det var en handfull ledande romantiker (varav flera frfattare) som diskuterade mot den, och det var ocks allt. Sger du ngot annat s fram med klla.
3) Invandringskritiska partier vxer fr varje r. Sger det dig ngot?
4) Vi kan via historia studera vilka strategier som har varit bra eller dliga fr samhllena. Att blanda olika folkslag innanfr samma grnser r en sker vg mot blodbad och konflikter.
5) Men afrikanerna hade rtt att dra grnser som stngde oss ute? Indianerna ocks? Mrkligt att icke-vita tydligen har rttigheter som inte vi vita har, enligt dig.
6) Svenska folket har inte alla fakta p bordet - just drfr att dina kra politiker inte vill ta fram fakta om vad kalaset kostar oss. Varfr r just DENNA kostnad hljd i dunkel, tror du? rligt talat.
7) r en doktorand en mer moralisk mnniska? Skulle inte tro det. Alla diktaturers toppskikt har utgjorts av den mest bildade eliten. S det faller lite p sin egen orimlighet.
8) Men om det r naturlig sammanblandning du r fr s borde du verkligen vara emot den massinvandring som sker nu, fr den r inte p ngot stt naturlig, utan ytterst politisk.
9) Men om nu vrlden hller p att enas - varfr har vi FLER nationer idag n fr 50 r sedan? Massor av folkslag kmpar fr att f sin egen nation. Det verkar lika viktigt nu som det alltid har varit. Det pgr etniska rensningar och etniskt betingade inbrdeskrig p mnga platser i detta nu.
10) Inte mycket pengar? Har du ngra siffor? Klla? Eller gissar du bara? I vilket fall som helst s vill vi som betalar kalaset kanske VETA vad det kostar, eller hur? Och alla andra kostnader finns att tillg... utom just kostnaden fr invandring. r det inte mrkligt? Alla politiker i sjuklvern skulle ju vinna p att redogra kostnaderna om de nu r s sm, eftersom detta skulle platta till SD... och de vriga partierna r ju emot SD. Journalisterna r emot SD - tror du inte att de skulle basunera ut fakta om bara fakta talade FR deras sak och inte MOT den?
11) Det sger oss en sak. Det sger oss att tusentals svenska kvinnor skulle slippa bli vldtagna varje r, tiotusentals skulle slippa att misshandlas och rnas. De som har ddats av svartskallar skulle ha varit i livet. Svenskar. Grannar. Brder. Systrar. Pappor. Mammor. Vnner.
Jag anser inte att svenska liv ska offras fr NGOT alls frutom i strid fr vr egen verlevnad. r mnniskoliv s lite vrt fr dig att du skiter i att svenskar skadas och ddas.... och allt detta fr ngot som kanske ska intrffa om 1000 r?
Sg mig - skulle du offra dig sjlv, din mor eller din far?
1) Klla p detta? Fr s vitt jag vet talar du nu om en tid innan skriftliga kllor, beroende lite p din definition av stder. ALLA frndringar mter motstnd. I USA finns det ett stort motstnd mot ALLMN SJUKVRD. Menar, ngot som r s uppenbart positivt borde inte f motstnd alls, men till och med en sdan sak.
2) Japp, inte alls av arbetare i textilbranschen etc.. (sarkasm):
http://en.wikipedia.org/wiki/Luddite
Det var starkare motstnd till industriella revolutionen n det r till invandringen idag..
3: Jo, att folk faktiskt fortfarande kan vara efterblivna och att bildningen inte ntt alla mnniskor n..
4: Ja, nr det inte sker naturligt, vilket det gr nu. Det r en skillnad p att gra det genom krig och tvng och att gra vad som r folkets vilja, dvs majoritetens vilja. Det kallas som sagt demokrati..
5: Om du hade lst vad jag sagt s har jag faktiskt sagt att nationalismen en gng i tiden fyllde ett positivt syfte, och gr det n idag p outvecklade platser i vrlden. S fort nationalismen splittrar mer n den enar r den inte positiv lngre, vilket r fallet i vstvrlden.
6: nsketnkande frn din sida. Du frnekar sanningen, att de flesta helt enkelt inte hller med dig.
JAg vet vad det kostar, ALLA jag knner vet vad det kostar, vi vet ven att det leder till kad brottslighet, och nd, r vi alla positiva till mngkulturen. Du har ftt det runt bakfoten. Gemene svensk har koll p situationen, man bara ser inte p det som du gr. Utg frn detta: Vet du sjlv vet frmodligen de flesta frutsatt att du inte r speciellt utbildad i omrdet. I vrigt tog man ju fram faktan hr om dagen:
http://www.dn.se/Pages/Article.aspx?...epslanguage=sv
7: Nej en doktor i ett mne har stora kunskaper om sitt mne och blir drav kvalificerad att ta opartiska beslut fr samhllets bsta baserat p vetenskap. Den delen av befolkningen som ges rstrtt (dvs de som kan visa att de har kunskapen som krvs) kan sedan rsta bort de mindre moraliska personerna.
8: Det r naturligt, vi har ftt kade mjligheter att frflytta oss till fljd utav teknologisk utveckling (tex flygplanb fanns inte fr 100 r sedan). Eftersom vi KAN frflytta oss, s gr vi det, detta r naturligt. ven politik r naturligt. Det r sttet att leva gemensamt i stora grupper som vxt fram just genom utveckling och utbildning.
9: Fr att i den outvecklade delen av vrlden dr denna process sker till strre delen har nationalism fortfarande en positiv roll. Den enar. Det samma gller religion. En gng i tiden s enade religion mnniskor, och utvecklade vr empati frn den direkta familjen till sina trosbrder. Nationalismen gjorde samma sak, man gick frn brder i tro till landsbrder. Nu brjar den utvecklade delen av vrlden ta nsta steg i utvecklingen, vi har unioner, gemensam ekonomi, gemensamt mode, gemensam forskning, etc.
10:
http://www.dn.se/Pages/Article.aspx?...epslanguage=sv
klla. Men som sagt. 4000 miljarder r inte speciellt mycket i nationell budget. DVS vad vi la p ett elavtal fr ett ftal r sedan. Invandringen ligger inte i nrheten av dessa summor. Ett ftal miljarder r ingenting i nationell budget. Motsvarande ngra kronor fr en individ.
Jag tycker man skall vara ppen med kostnaden, om det visade sig att det kostande enorma pengar och sg halverade min ln, skulle jag fortfarande vara OK med det. JAg har det bra i mitt liv, och behver inte mer n vad jag har just nu..
I vrigt visar ju de siffror du pstr att de inte finns (dvs de som DN med ytterst god timing publicerade) att invandring tjnar oss pengar, inte tvrt om.. Sen finns det ju sidor som fria tider som pstr att DN ljuger etc, men vljer att tro p DN framfr rasistiskt vinklade organisationer.
Vi behver i vrigt inte ta upp invandringen, dvs de andra partierna. Alla partier r verens om att den skall fortg utom SD. Det r 90% mot 10%. Inte s mycket att diskutera. Oavsett vad SD vill s vill 90% motsatsen..
11) Ja det kanske det sger, men som tidigare sagt kan detta rra sig om (enligt polisen r detta fallet) ett ftal personer som gr mnga brott. Skulle man ta bort invandringen till fljd utav detta straffar man till 99% personer som r lika negativa till vldtkt som dig. Kanske mer negativa till och med.
JAg har blivit rnad av Svenskar 2 gnger (av 3 sammanlagda rn). Hur skulle detta hindrats av minskad invandring?
En vn till min fader blev mrdad av en Somalier, mitt p stan nr hon hmtade sin cykel. Han r nd inte kritisk till invandring. Du mste frst att argument om kriminalitet r helt meningslsa fr de flesta personer i Sverige nr det kommer till invandring. Fr det frsta frblir 90% oberrda och mnga av de som blir det har vett nog att inte skylla det p en hel grupp..
Du ska tala mnniskoliv? Vad sgs om de mnniskor vars liv blir bttre av att komma hit d? JAg har gjort det klart att jag inte ser ras i huvudtaget. Jag kan ven lgga fram nu att jag r utilitarist. DVS, det valet som leder till strst lycka fr strst mjliga antal mnniskor r det rtta i min mening. De ftal svenskar som rkar illa ut fr att en lngt strre grupp ska f ett bttre liv r i min mening en uppoffring som r vrd att gra.
Om du kan offra en mnniska fr att rdda 10000, skulle inte du gra det?
Jag skulle inte offra mig sjlv fr ngon. Jag fokuserar strre delen av mitt liv p att gynna mig sjlv. Jag berrs inte av invandringen negativt, tycker inte fact om att vara ensam svensk i mitt omrde, och om 18 r har jag pengar nog att bryta mig loss frn samhllet s gott det gr och bara leva precis som jag vill i fred frn idioter i ett samhlle med mina vnner. Det hade gllt dig med om du inte lagt tiden p att gnlla om saker du inte kan ndra p.