Flashback bygger pepparkakshus!

Barncancerfonden vägrar ta emot pengar från Svenskarnas parti

flashback.se

Svenskarnas parti samlade in 1200 kronor till Barncancerfonden. Men där vägrar man ta emot pengarna ifall de kommer från Svenskarnas parti.

Läs hela artikeln
2013-06-27, 18:36
Medlem
Detta är alltså ett konkret bevis på att inte ens Barncancerfonden, som ju ändå låter som om de skulle vara de mest godhjärtade människorna på jorden, bryr sig om sitt ändamål. Det handlar (inte) om baaaarn!

För nöjes skull skickade jag ett mejl till dem. Jag skrev att jag länge samlat ihop en hel del pengar för en donation, men nu tvekade eftersom jag inte var helt säker på om jag hade "rätt" åsikter. Vi får se vad, eller om, de svarar.
Citera
2013-06-27, 18:39
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Detta är alltså ett konkret bevis på att inte ens Barncancerfonden, som ju ändå låter som om de skulle vara de mest godhjärtade människorna på jorden, bryr sig om sitt ändamål. Det handlar (inte) om baaaarn!

För nöjes skull skickade jag ett mejl till dem. Jag skrev att jag länge samlat ihop en hel del pengar för en donation, men nu tvekade eftersom jag inte var helt säker på om jag hade "rätt" åsikter. Vi får se vad, eller om, de svarar.
Funderar på att slänga iväg något linkande, typ att man har ett företag eller nått och skulle donera ett fyrsiffrigt belopp men nu avvaktar då de inte verkar vara i behov av pengar, eller att man inte vill donera då de inte sätter barnen först.
Citera
2013-06-27, 18:40
Medlem
Joe Blows avatar
Vad bra. Då vet jag vad jag skall svara nästa gång dom ringer och ber mig donera pengar.
Citera
2013-06-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad bra. Då vet jag vad jag skall svara nästa gång dom ringer och ber mig donera pengar.
"Ja, es ist der Führer."?

Nej, men... Är du före detta donator eller menar du att de ringer dig slumpmässigt som vilken telefonförsäljare som helst?
Citera
2013-06-27, 18:51
Medlem
Löjligt göra politisk affär utav en sådan liten summa. En hjälporganisation som vägrar att ta emot pengar från personer utifrån deras politiska åsikter kan bli rätt så skumt. Jag kommer iallafall vägra att lämna ifrån mig information om mina politiska åsikter ifall jag ska skänka pengar till en hjälporganisation.
Citera
2013-06-27, 19:11
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
"Ja, es ist der Führer."?

Nej, men... Är du före detta donator eller menar du att de ringer dig slumpmässigt som vilken telefonförsäljare som helst?
Jag är donator sedan fyra-fem år. Dom brukar ringa någon gång på hösten. Jag längtar redan att få tala om för dom varför dom fått min sista krona.
Citera
2013-06-27, 19:22
Medlem
Nordkamps avatar
Initiativtagarens tal, text.
Citera
2013-06-27, 19:43
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Beror på vilka liv, alla är som bekant inte lika mycket värda.
Citera
2013-06-27, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Beror på vilka liv, alla är som bekant inte lika mycket värda.
Jo visst. Men för Barncancerfonden är det väl ändå rimligt att just cancersjuka barn är mest värda? Precis som det för Stadsmissionen är rimligt att hemlösa är de som prioriteras. Men båda dessa har vägrat att ta emot pengar från nationalister - detta trots att de säger sig vara i akut behov av pengar och trots att pengarna ska gå till att hjälpa de mest utsatta i samhället.

Det vittnar om att något har blivit riktigt riktigt sjukt. Nationalister behandlas som häxor under inkvisitionen, och det är bättre att låta människor dö och svälta ihjäl än att ta emot nationalisters pengar. Det är så vansinnigt att det knappt går att greppa.
Citera
2013-06-27, 20:43
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jo visst. Men för Barncancerfonden är det väl ändå rimligt att just cancersjuka barn är mest värda? Precis som det för Stadsmissionen är rimligt att hemlösa är de som prioriteras. Men båda dessa har vägrat att ta emot pengar från nationalister - detta trots att de säger sig vara i akut behov av pengar och trots att pengarna ska gå till att hjälpa de mest utsatta i samhället.

Det vittnar om att något har blivit riktigt riktigt sjukt. Nationalister behandlas som häxor under inkvisitionen, och det är bättre att låta människor dö och svälta ihjäl än att ta emot nationalisters pengar. Det är så vansinnigt att det knappt går att greppa.

Man bör inte utgå från annat än att omvärlden vilar under tung och tät dimma av indoktrinering och att detta influerar alla samhällsbärande pelare. Att sk. hjälporganisationer vägrar ta emot humanitära gåvor illustrerar glasklart var den politiska gränsen går, och hur det etablerade samhället samtidigt förfäras i all sin skenhelighet över hur biståndsarbetare från väst hade svårigheter att ta sig in i Syrien (antagligen resonerade syrisk regim kontra rebeller att det inte heller var högsta prioritet att ta emot allt som erbjöds utan vidare eftertanke - något de delar med Barncancerfonden och Stadsmissionen). Det är denna kladdiga dubbelmoral som lämnar snigelspår för alla att se och äcklas av.
Citera
2013-06-27, 21:15
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Bakgrunden är att Svenskarnas partis Värmlandsavdelning för tre veckor sedan ungefär donerade 1200 kronor till Barncancerfonden - pengar som tacksamt togs emot då. Nu däremot är det annat ljud i skällan och Barncancerfonden vägrar nu helt plötsligt att ta emot pengarna eftersom de kommer från nationalister.

Är agerandet rimligt? Bryr sig barnen som behöver dyra behandlingar för att överleva om vem som har donerat pengarna? Är det kanske viktigare att upprätthålla en politiskt korrekt fasad än att rädda människoliv? Diskussionen är fri.

Källa: https://www.realisten.se/2013/06/27/...skarnas-parti/
SvP stödjer massmord av invandrare och vill plötsligt ses som barmhärtighetens samarit genom att donera en löjligt liten summa pengar!

Helt korrekt beslut för att hindra SvP vinna billiga politiska poäng!

1200 kr?
Antingen är ni jävligt snåla eller så är ni fattiglapoar!
Citera
2013-06-27, 21:19
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
SvP stödjer massmord av invandrare och vill plötsligt ses som barmhärtighetens samarit genom att donera en löjligt liten summa pengar!

Helt korrekt beslut för att hindra SvP vinna billiga politiska poäng!

1200 kr?
Antingen är ni jävligt snåla eller så är ni fattiglapoar!

Massmord? Haha, sjukaste jag har hört, dags att vakna upp multikultare? Jorden anropar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in