Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 11:56
Medlem
Varför är det alltid kvinnliga poliser som är inblandade i sånt här? De verkar kunna ta sig friheter för att de är "undergivna" som det kvinnliga släktet? (och detta tycker jag fast jag själv är kvinna)
Det är nästan som att man vet nu, ifall det har varit någon polis som har varit brysk (i någon händelse som blir uppmärksammad i media) att det sannolikt har varit fråga om en kvinnlig polis.
Mannen i filmsekvensen är så himla undergiven dock. Han får massa sympati på grund av detta. Även jag kände att det är en oförarglig, berusad, dalmas. Men så tänker man efter, han har begått två misshandlar just innan och han har tydligen varit inblandad i tidigare allvarliga incidenter (var det någon som pratade om i tråden). I så fall så kan man misstänka att han verkligen spelar undergiven inför kameran? Han vet att det finns några människor som dykt upp, som ser hans oförarglighet och tar hans parti (kanske polishatare och vänstervridna som någon nämnde i tråden?). Han är mycket medveten om det och ändrar beteendet till undergivet? Han säger ju också förlåt i slutet av videon.
Eller så är det inte så? Han kanske inte spelar alls? Och en polis har bara brusat upp?
Svårt att veta.
Citera
2013-07-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Jag kan tänka mig att selen är till för att underlätta för poliserna. Så en anledning finns det absolut. Nyttan av att det står polis på selen kan man väl ifrågasätta, men varför? Hunden är nog absolut inte dåligt tränad. Det enda kommando som jag hör poliskvinnan ge är "pass på" vilket i det här fallet verkar betyda att polishunden ska vara aktiv och skrämma men inte gå till anfall.

Trots sele så är det helt omöjligt att avvärja attacker från en hund som man försöker hålla på en armlängds avstånd. Hunden hade helt enkelt fått kommando att "ställa upp" förövaren ingenting annat. Hade du varit med och sett kadaverdisciplinen som krävs för att göra/bli en snuthund hade du snart ändrat uppfattning.
Bullshit, min hund blev oprovocerat attackerad av en pitbull-liknande blandras som jag kunde halla borta trots att den blev störd och började gapa efter mig ocksa. Inte det lattaste absolut men allt handlar om ett bra grepp och att halla lugnet, med en psykos-snut med batong bakom sig daremot hade det plötsligt blivit svarare.
Citera
2013-07-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Varför är det alltid kvinnliga poliser som är inblandade i sånt här? De verkar kunna ta sig friheter för att de är "undergivna" som det kvinnliga släktet? (och detta tycker jag fast jag själv är kvinna)
Det är nästan som att man vet nu, ifall det har varit någon polis som har varit brysk (i någon händelse som blir uppmärksammad i media) att det sannolikt har varit fråga om en kvinnlig polis.
Mannen i filmsekvensen är så himla undergiven dock. Han får massa sympati på grund av detta. Även jag kände att det är en oförarglig, berusad, dalmas. Men så tänker man efter, han har begått två misshandlar just innan och han har tydligen varit inblandad i tidigare allvarliga incidenter (var det någon som pratade om i tråden). I så fall så kan man misstänka att han verkligen spelar undergiven inför kameran? Han vet att det finns några människor som dykt upp, som ser hans oförarglighet och tar hans parti (kanske polishatare och vänstervridna som någon nämnde i tråden?). Han är mycket medveten om det och ändrar beteendet till undergivet? Han säger ju också förlåt i slutet av videon.
Eller så är det inte så? Han kanske inte spelar alls? Och en polis har bara brusat upp?
Svårt att veta.

Nej + det spelar ingen roll.
Citera
2013-07-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAntihero
+1

Visst blir hon det. Dessutom så syns det hur adrenalinet fullkomligen sprutar i henne, hon övertolkar situationen något enormt. Att den slagne tar emot batongslagen och hundbetten utan att skrika, beror helt på att han är påtänd. Ne fyfan, allt hade kunnat lösas där genom samtal..

Var den slagne påtänd? Påtänd på vad? Panama Red?
Citera
2013-07-14, 12:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det som är tydligast i denna film är att den där hunden inte ska vara polishund.
Den kan fan inte ha klarat proven för närskydd/vakt. Det är fan pinsamt och se att personen klarar av att hålla bort hunden med ena handen.
Schäfer som ras är inte längre lämplig som polishund. Den har varken storleken eller mentaliteten för den där typen av jobb.
Nä, polisen ska börja använda Ridgeback i stället. En ridge hade lagt omkull det stöddiga fyllot på två röda.

Är det inte en Belgisk malinois? En betydligt mindre hund.

Edit. Jo, en malinois är det. Den heter Zlatan för övrigt. Malinoisen väger 30 kilo. En schäfer 45-50 kilo. Stor skillnad alltså.
Senast redigerad av Månsan 2013-07-14 kl. 12:25.
Citera
2013-07-14, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U.Yojimbo
Intressant hur trådens idiotkvot ökade dramatiskt efter Avpixlat-artikeln.

Avpixlats artikel är en skamfläck bland deras annars ofta intressanta alster. Detta oinsatta hafsverk borde de skamligen begrunda.
Citera
2013-07-14, 12:16
Medlem
givemefives avatar
Så överdrivet bara. Felet är att hon bussar hunden på honom direkt, vem hade inte reagerat med att försöka få bort en hund som vill bita av en armen?

Nä hon skulle väntat med att beordra hunden så han hade några sec på sig att faktiskt lägga sig ner. Om han sen vägrar och börjar bete sig hotfullt då är det läge. Alla vet ju också att man inte är snabbast i världen på att reagera när man är full, det plus att tiden mellan "ligg ner" och hunden är minimal.

Undrar varför hon inte drog bort hunden tidigare när han bad henne så han kunde lägga sig ner frivilligt. Ganska säker på att han hade gjort det bara han slapp bli biten.

Dock borde detta våld användas i andra fall där polisen mesar med folk som faktiskt är hotfulla.
Citera
2013-07-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Nej + det spelar ingen roll.

Nä, det är klart. Polisen har ju betett sig, som hon gjort, oavsett.
Citera
2013-07-14, 12:22
Medlem
Hegamons avatar
Är det någon som filmat från BÖRJAN?

Jag misstänker faktiskt att mannen slagits med folk och måttat slag mot den kvinnliga polisen innan filmen startar. Då den kvinnliga polisen bestämt sig för att ta ner mannen på marken börjar filmen.

Det gamla vanliga: Man som är bråkig, ingen filmar. Man som börjar veva, ingen filmar. Man som måttar slag, ingen filmar. Polis bestämmer sig för att ta ner mannen på marken, ALLA filmar.

Jag undrar om filmen är gjord för att försöka bevisa polisen gjort "övervåld". Vem har filmat egentligen och syftet har varit?
Citera
2013-07-14, 12:23
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Vi vet som sagt inte vad som har hänt innan man började filma dock vet jag att mannen hade misshandlat en annan. Dessutom om en polis säger åt dig att lägga dig ner så ska du göra det. Annars är det våld som gäller, polisen har den rätten att använda våld. Hon ber han gång på gång att lägga sig ner men fylledrägget skiter i polisens order. Jag tycker hon har handlat helt rätt och ser inget problem med att ha henne som polis. Att det sen är en tjej/kvinna som är polis spelar ingen roll, hon är inte värre än en man.

Bara att instämma till 100 %. Att sedan tråden kryllar av polishatare är inget att bry sig om. De skulle inte fixa 5 minuter som polis. Heder åt polisen.
Citera
2013-07-14, 12:37
Medlem
Lustigt att kvinnan väljer att gå aggro-mode på honom trots alla vittnen runt omkring.
Citera
2013-07-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengar_
Vi vet som sagt inte vad som har hänt innan man började filma dock vet jag att mannen hade misshandlat en annan. Dessutom om en polis säger åt dig att lägga dig ner så ska du göra det. Annars är det våld som gäller, polisen har den rätten att använda våld. Hon ber han gång på gång att lägga sig ner men fylledrägget skiter i polisens order. Jag tycker hon har handlat helt rätt och ser inget problem med att ha henne som polis. Att det sen är en tjej/kvinna som är polis spelar ingen roll, hon är inte värre än en man.

Var har du fått denna icke sanningsenliga rappakalja ifrån? Vet du att mannen misshandlat "en annan", vem då och hur då?

Polisen ber inte mannen att lägga sig ner, utan skriker okontrollerat en kort stund, innan hon skriker ligg ner, och i detsamma går hon till vansinnesangrepp.

Man eller kvinna spelar ingen roll, utan det är lämplighet som avgör, eller brist på lämplighet som i detta skabrösa fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in