2013-07-27, 19:30
Medlem
Drinkycrows avatar
Hej jag vill starta lite trådar som inte ska kopplas till denna användare(då jag lätt kunnat bli outad om någon läste igenom alla) och heller inte sammankopplas med varann. Namnen ska heller inte kunna sammankopplas. Visst kan jag regristrera 10 användare och 10 snabba hotmail men det känns som väldigt tidskrävande.

Tänkte först PMa en mod men kanske lättare om jag skapar en tråd här. Då kan också andra som undrar se svaren här-

Ursäkta om tråd redan finns men hittade inget.

Edit: frågan är alltså om det finns ett enklare sätt. Om man tex kunde få skapa flera användare på 1 mail så jag slipper skapa massa onödiga mailkonton. Finns det något enklare sätt? Om inte vilken mail går det snabbast att skapa användare på? gmail? hotmail? något annat?

Finns det någon domän man kan skapa flera konton på samtidigt?

Om det inte finns någon funktion för detta skulle jag vilja föreslå att ni skapar en. Jag menar Flashback är väl för anonymitet och yttrandefrihet?
Senast redigerad av Drinkycrow 2013-07-27 kl. 19:50.
Citera
2013-07-27, 19:31
Medlem
SilentVictorys avatar
Har du någon fråga, eller vill du bara skriva av dig lite?
Citera
2013-07-27, 19:40
Medlem
robomans avatar
Om du hade haft en fråga antar jag att den hade gällt hur du ska göra?

Du ska göra precis så som du skriver. Du kan inte skapa några "underanvändare" till en användare, eller hur du nu hade tänkt dig att det ska gå till. Ska du ha fler användare får du skapa fler användare. Helt enkelt.
Citera
2013-07-27, 22:28
Medlem
Ogdens avatar
Man kan inte skapa underanvändare till samma mailadress, du får skapa en ny adress för varje konto.
Citera
2013-07-27, 23:17
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
... Visst kan jag regristrera 10 användare och 10 snabba hotmail men det känns som väldigt tidskrävande.
...

Istället vill du nu att någon annan lägger ner tid på att lösa ditt problem?
Citera
2013-07-27, 23:49
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Istället vill du nu att någon annan lägger ner tid på att lösa ditt problem?

Nja jag kunde önska de kunde släppa spärren på 1 användare per mail. Men oavsett så ja jag tycker det är rimligt att de som har forumet och utvecklar forumet kan göra forumet mer praktiskt. Med tanke på svaren i denna tråd är jag inte ens särskilt sugen på att skapa några trådar alls.
Citera
2013-07-28, 00:24
Medlem
Joomlas avatar
Om du ska starta tio nya användare antar jag att du inte är särskilt brydd i dess säkerheter. Använd t.ex mailinator och skapa mailadresser som det är mindre sannolikt att någon gissar sig till, t.ex korta slumpmässiga strängar: "#d%h9(f)@mailinator.com". Skapa inloggningar, stäng av alla emailalternativ för kontot och töm inkorgen på sidan.

Alternativt att du registrerar tio nya outlook-/gmail-konton lite hastigt. Det känns som att det finns mer att förlora på att ta bort spärren än att det finns något att vinna (att du vill slippa registrera fler adresser). Ex. hackad inkorg -> alla konton outade. Eller att underlätta för spammare. Lite mer omständligare blir det ändå om man måste fixa nya adresser till varje konto än om man bara kan klippa och klistra in adresser.
Citera
2013-07-28, 11:09
Medlem
Okamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Hej jag vill starta lite trådar som inte ska kopplas till denna användare(då jag lätt kunnat bli outad om någon läste igenom alla) och heller inte sammankopplas med varann. Namnen ska heller inte kunna sammankopplas. Visst kan jag regristrera 10 användare och 10 snabba hotmail men det känns som väldigt tidskrävande.

Tänkte först PMa en mod men kanske lättare om jag skapar en tråd här. Då kan också andra som undrar se svaren här-

Ursäkta om tråd redan finns men hittade inget.

Edit: frågan är alltså om det finns ett enklare sätt. Om man tex kunde få skapa flera användare på 1 mail så jag slipper skapa massa onödiga mailkonton. Finns det något enklare sätt? Om inte vilken mail går det snabbast att skapa användare på? gmail? hotmail? något annat?

Finns det någon domän man kan skapa flera konton på samtidigt?

Om det inte finns någon funktion för detta skulle jag vilja föreslå att ni skapar en. Jag menar Flashback är väl för anonymitet och yttrandefrihet?

http://10minutemail.net/
Citera
2013-07-28, 15:08
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okami
http://10minutemail.net/

Tack för länken ska kolla in när jag har tid och ork.
Citera
2013-07-28, 15:12
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om du ska starta tio nya användare antar jag att du inte är särskilt brydd i dess säkerheter. Använd t.ex mailinator och skapa mailadresser som det är mindre sannolikt att någon gissar sig till, t.ex korta slumpmässiga strängar: "#d%h9(f)@mailinator.com". Skapa inloggningar, stäng av alla emailalternativ för kontot och töm inkorgen på sidan.

Alternativt att du registrerar tio nya outlook-/gmail-konton lite hastigt. Det känns som att det finns mer att förlora på att ta bort spärren än att det finns något att vinna (att du vill slippa registrera fler adresser). Ex. hackad inkorg -> alla konton outade. Eller att underlätta för spammare. Lite mer omständligare blir det ändå om man måste fixa nya adresser till varje konto än om man bara kan klippa och klistra in adresser.

Jag menar inte att spärren behövs ta bort utan snarare att spärren kan tas bort om man ber om det. Förstår själv att spambots är en av anledningarna till spärren men det borde ju kunnas göra något åt det. Det känns som något som borde kunna ordnas via PM med en moderator men förstår att moderatorerena inte kan göra hur de vill. Därför jag startade tråden(gick liksom snabbare än att skaffa massa mailkonton.

Ett extra plus är ju att moderatorerna då vet att samma person står bakom samtliga konton och de då skulle kunna stänga av dessa konton om jag skulle missbruka dem genom att t ex skriva massa i mina egna trådar och trolla osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in