Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-28, 15:44
  #1
Medlem
dimitritabals avatar
Vad är skillnaden mellan snorta och bomba? har provat samma tjack med bomba och snorta , jag känner en skillnad mellan de två metoderna!

jag känner att bomba ger en starkare energi effekt och ett mindre ruset än att snorta
Är det sant?

OBS. jag använder tjack en gång i vecka bara för att öka koncentration och energi, när jag har mycket att göra såsom jobba, träna i gymmet, städa och promenera.
Citera
2013-07-28, 17:37
  #2
Medlem
mc.mustalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
Vad är skillnaden mellan snorta och bomba? har provat samma tjack med bomba och snorta , jag känner en skillnad mellan de två metoderna!

jag känner att bomba ger en starkare energi effekt och ett mindre ruset än att snorta
Är det sant?

OBS. jag använder tjack en gång i vecka bara för att öka koncentration och energi, när jag har mycket att göra såsom jobba, träna i gymmet, städa och promenera.
bomba = tar ca 30minuter tills det kickar igång.
snorta = efter ett par minuter och det slår till hårdare
Citera
2013-07-28, 17:54
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Starkare energi men svagare rus var en bra beskrivning även om jag skulle vilja kalla det för rush istället för ruset. Saken är som så att magen är långsammare på att ta upp amfetaminet vilket ger ett flackare påslag men längre rus.
Citera
2013-07-28, 18:09
  #4
Medlem
varför inte bomba en först, sen dra en lina efteråt ? : )
Citera
2013-07-28, 18:09
  #5
Medlem
mc.mustalainens avatar
bättre att du bombar det om du bara vill ha mer energi
annars finns det ju concerta ADHD medicin, skulle passa dig bättre om du är bara ute efter orka mera
Citera
2013-07-28, 22:34
  #6
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mc.mustalainen
bättre att du bombar det om du bara vill ha mer energi
annars finns det ju concerta ADHD medicin, skulle passa dig bättre om du är bara ute efter orka mera
brukade alltid bomba men den här gången provade jag att snorta, ruset var fint men jag hade bättre energi i gymmet när jag hade bombat
Citera
2013-07-28, 22:36
  #7
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pewdiepie
varför inte bomba en först, sen dra en lina efteråt ? : )
bra idee, jag ska prova nästa vecka
Citera
2013-07-28, 22:45
  #8
Medlem
dimitritabals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Starkare energi men svagare rus var en bra beskrivning även om jag skulle vilja kalla det för rush istället för ruset. Saken är som så att magen är långsammare på att ta upp amfetaminet vilket ger ett flackare påslag men längre rus.
rush! precis det !
Citera
2013-07-28, 23:52
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pewdiepie
varför inte bomba en först, sen dra en lina efteråt ? : )

Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
bra idee, jag ska prova nästa vecka

Nej nej nej. Börja med bomba och när den där gosiga känslan i magen börjar komma och ögonlocken blir tunga, då drar man en lina.
Citera
2013-07-31, 00:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej nej nej. Börja med bomba och när den där gosiga känslan i magen börjar komma och ögonlocken blir tunga, då drar man en lina.

Instämmer med ditt råd där BigFatCone
Fast jag tycker att det är göttare med att ta en rövpanna istället för att dra en lina när bomben börjar verka.
Citera
2013-07-31, 00:40
  #11
Medlem
boilingveinss avatar
För mig intag oralt helt överlägset ur de flesta perspektiv - framförallt när det handlar om bruk i vardagen för tillfällig prestandaökning. Det slår lagom snabbt och jag når den känsla jag är ute efter - skärpa, vakenhet och välmående. Dessutom sprudlar jag av energi. Dock bombar jag aldrig på det sätt som brukar menas med bomba - dvs svälja tjacket i något annat. Tvärtom gillar jag smaken och äter det gärna rakt upp och ned.

Därvid inte sagt att snortning är att att förakta - vad som får mig att gilla dra det i nosen är själva ritualen. Det är smutsigt och lite förbjudet på något sätt. I högsta grad förknippat med narkotika. Det händer faktiskt ofta att jag blir lite upphetsad av att göra i ordning en fin lina - kuken reser sig givakt! Gissar att det beror på att kroppen reagerar på en förväntan på något gott - ungefär som när man blir upphetsad av att se en fin kvinna klä av sig inför ett samlag.

Största nackdelen med snortning - i alla fall för mig - är att effekten känns mer oberäknelig. En annan nackdel som är av stor praktisk betydelse är att det är mer omständligt och tar mera tid - vilket ökar risken för upptäckt.
Citera
2013-07-31, 01:26
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimitritabal
Vad är skillnaden mellan snorta och bomba? har provat samma tjack med bomba och snorta , jag känner en skillnad mellan de två metoderna!

jag känner att bomba ger en starkare energi effekt och ett mindre ruset än att snorta
Är det sant?

OBS. jag använder tjack en gång i vecka bara för att öka koncentration och energi, när jag har mycket att göra såsom jobba, träna i gymmet, städa och promenera.

Citat:
Ursprungligen postat av boilingveins
För mig intag oralt helt överlägset ur de flesta perspektiv - framförallt när det handlar om bruk i vardagen för tillfällig prestandaökning. Det slår lagom snabbt och jag når den känsla jag är ute efter - skärpa, vakenhet och välmående. Dessutom sprudlar jag av energi. Dock bombar jag aldrig på det sätt som brukar menas med bomba - dvs svälja tjacket i något annat. Tvärtom gillar jag smaken och äter det gärna rakt upp och ned.

Därvid inte sagt att snortning är att att förakta - vad som får mig att gilla dra det i nosen är själva ritualen. Det är smutsigt och lite förbjudet på något sätt. I högsta grad förknippat med narkotika. Det händer faktiskt ofta att jag blir lite upphetsad av att göra i ordning en fin lina - kuken reser sig givakt! Gissar att det beror på att kroppen reagerar på en förväntan på något gott - ungefär som när man blir upphetsad av att se en fin kvinna klä av sig inför ett samlag.

Största nackdelen med snortning - i alla fall för mig - är att effekten känns mer oberäknelig. En annan nackdel som är av stor praktisk betydelse är att det är mer omständligt och tar mera tid - vilket ökar risken för upptäckt.

Mea culpa! Läste för dåligt.
Men hadde just tagit en rövpanna klet till mitt försvar.

Är den enda anledningen till att ta tjoet för att höja prestationsförmågan och orka lite mer och hinna med mer så är nog det bästa att bara äta det rätt upp och ner som det är. Så jävla farligt smakar det ju faktiskt inte.
Men vill man åt de andra effekterna av tjacket så tycker jag att rövpannan är oslagbar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in