Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
Frågan är om han verkligen förändrat nåt i villan, eller om han tror att det ska gå att få ut ett såpass mycket högre pris när den säljs "normalt"....
Priset är väl förhållandevis realistiskt. Men i dom prisklasserna handlar det ju mycket om tycke och smak. Och location, location, location. Det har funnits ett flertal villor i det området som har legat ute för mellan 20 och 30 miljoner. Problemet är att jag inte vet vad slutpriset har blivit. Populärast är ju dom klassiska Josef Frank-villorna, som det finns en handfull av. En låg ute för 20 miljoner för ett par år sedan, och den gick väldigt snabbt. En annan låg ute i nästan ett år för 35, och jag tyckte att just den var övervärderad med tanke på skicket.
Dom hade fulrenoverat köksdelen till ny och modern standard. Sånt som man kan hitta tretton på dussinet av i ljust & fräscht-ligan. Men att skrota originalinredning av Josef Frank? Sånt sänker priset rejält i mina ögon. Tala om att kasta ut barnet med badvattnet. Jag kollade efter den nu, eftersom den har legat ute rätt länge, men jag hittade den inte. Jag tror inte den har blivit såld, utan bara att den är indragen i väntan på bättre tider.
Så, jag skulle tro att han ligger rätt bra till på prisnivån, och om han fick det billigt så har han ju några miljoner i spelrum att gå ned i pris om det skulle behövas. Personligen tycker jag att det där huset är ganska kallt, opersonligt, och tråkigt.
http://www.hagen.web.surftown.se/joseffranksvillor.htm