Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
Tog tillfället i akt att kolla och hittade den inte heller. Men när vi ändå är i området kan man ju ta en titt på
http://www.hemnet.se/bostad/fritidsh...vag-27-4948744 som marknadsförs som sommarstuga för mastiga 10,5 miljoner kronor... Har svårt att se hur man ska kunna få det sålt, eftersom det verkar vara byggt för en helt annan tid. Också smått märkligt att ett så pass dyrt hus faktiskt bara har fönster åt ett håll och bara är på 130 kvadratmeter med minimala sovrum.
Ja, jag har också sett den där, och jag tycker den är fin, dock övervärderad med en tre-fyra miljoner. Jag undrade också hur dom skulle får den såld till det priset. Men den är en av en handfull i en serie eftertraktade hus, det kan ju vara nån sorts intern konkurrens ute i Falsterbo som pressar upp priset på just dom villorna. Som sagt, man har ingen aning egentligen hur folk tänker.
Men jag gillar huset. Tidstypisk sommarvilla för bättre bemedlade, tydligt danskinfluerad design. Lite för mycket naken träpanel för min smak, men det var ju på den tiden man lyfte fram det ursprungliga i materialen. Det skulle vara hederliga och synliga material. Kakel, tegel, och trä. Det är ju inte bara vanlig träpanel utan en hel del ädelträ också. Köksbänken ser ju ut att vara gjord i mahogny. Jag vet inte vad panelen är gjord av, det ser finare ut än furu, kan vara ceder eller asp. Men jag är inte expert. Framförallt gillar jag det lätta och luftiga i konstruktionen, ett signum för danskarna. Och det finns en hel del danskinfluerad arkitektur i skåne...