Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Svara
  • 2
  • 3
2013-09-21, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Jag r helt vertygad om att detta har hnt, jag kan omjligen ha inbillat mig allt detta.

Vad r skillnaden?
Citera
2013-09-23, 17:07
Medlem
Maltuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rn.m
Vad r skillnaden?

Nr man har tillrcklig erfarenhet kan man urskilja skillnaden.
Citera
2013-09-24, 18:52
Medlem
mycket intressant och bra skrivet 9/10 ormar
Citera
2013-09-24, 23:20
Medlem
Det du ser och upplever av omvrlden nr du r s kallad "nykter" r egentligen inte den enda riktiga verkligheten, utan verkligheten kan upplevas p s mnga olika stt.

Tnkte frklara lite tydligare hur psykedeliska droger/hallucinogener fungerar:

Thalamus i hjrnan fungerar som ett filter fr de sensoriska inkommande signalerna till hjrnan. Ungefr 1/1000 av den info som kommer till thalamus gr vidare till cortex dr vi d blir medvetna om intrycken, det vill sga att om vi inte hade haft detta filter hade vi ftt enormt mycket intryck frn omvrlden och ftt vldigt svrt fr att koncentrera oss p saker och ting.
Det som d hnder nr man tar psykedelier r att mycket mer sensorisk information gr vidare frn thalamus till cortex i hjrnan.
Vi fr allts mer intryck frn omvrlden n vanligt. S det vi ser under en tex en lsd tripp r egentligen ingen "hallucination" utan mer intryck frn omvrlden som egentligen alltid finns dr.
Citera
2014-04-01, 12:23
Medlem
brybjrns avatar
Vldigt intressant och lsvrd rapport!

Jag tror dock att du lter dig pverkas lite fr mycket av dina trippar. Alla dina intryck, minnen och upplevelser, ven i nyktert tillstnd, har ju blivit filtrerade genom dina sinnen och din hjrna. Allts r din hjrna fullt kapabel till att producera en verklighet som du kan knna r trovrdig - det r ju det den gr hela dagarna varje dag. Varfr skulle din hjrna d under pverkan av starka hallucinogena preparat inte kunna producera en lika trovrdig verklighet med det som redan finns lagrat i ditt minne?

Underskatta inte hjrnans kraft!
Citera
2014-04-01, 13:03
Medlem
Maltuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brybjörn
Vldigt intressant och lsvrd rapport!

Jag tror dock att du lter dig pverkas lite fr mycket av dina trippar. Alla dina intryck, minnen och upplevelser, ven i nyktert tillstnd, har ju blivit filtrerade genom dina sinnen och din hjrna. Allts r din hjrna fullt kapabel till att producera en verklighet som du kan knna r trovrdig - det r ju det den gr hela dagarna varje dag. Varfr skulle din hjrna d under pverkan av starka hallucinogena preparat inte kunna producera en lika trovrdig verklighet med det som redan finns lagrat i ditt minne?

Underskatta inte hjrnans kraft!

Jo, vissa saker som hnde under trippen var skert bara inbillning/paranoia. Dock att det finns hgre dimensioner samt parallella universum r jag n idag vertygad om. Allt r frekvens!

Tanken r att alla tnkbara parallella verkligheter FINNS. Genom att ndra dina vibrationer kan du allts matcha ett annat redan existerande universum och drmed uppleva det.

Rrelse r allts en illusion skapad av miljarders skiftningar per sekund mellan olika verkligheter.
Likt en tecknad serie r allts varje bild sitt egna universum.

Ett tips r att kolla in "Bashar" p youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=VM2DvVdaMv4
Vldigt lrorikt!
Senast redigerad av Maltus 2014-04-01 kl. 13:22.
Citera
2014-04-01, 14:06
Medlem
anonanonns avatar
Ett tips till TS r nog att ge sig p astralprojektion och ta reda p universums hemligheter om du d inte redan gjort det, riktigt kul om jag fr sga s sjlv
Citera
2014-04-01, 14:33
Medlem
Maltuss avatar
Efter att ha vat massor har jag lyckats med ngra f korta projektioner. Har vldigt svrt att slappna av tillrckligt mycket. Nr det vl hnder blir man vldigt upphetsad och "tappar" det.
Citera
2014-04-01, 14:47
Medlem
anonanonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltus
Efter att ha vat massor har jag lyckats med ngra f korta projektioner. Har vldigt svrt att slappna av tillrckligt mycket. Nr det vl hnder blir man vldigt upphetsad och "tappar" det.

Knner igen mig i det, hade en period d jag verkligen gav upp hoppet ett tag
Det r bara att helt enkelt vnja sig vid processen s man inte blir uppspelt nr det hnder ngot, har ocks svrt med att slappna av tillrckligt mycket sjlv
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in