Citat:
Ursprungligen postat av
Authix
Nej.
Men det som stör mig i nuläget är hur en myndighet som CSN kan kräva bidrag från oss skattebetalare? Dess ändamål är ju i att bidra ungdomar med onödiga pengar? Det räcker med att vi skattebetalare betalar deras skolmat, skolgång och alternativt studiematerial?
Jag vill inte gå runt och se andra leva på mig, Sveriges elever är idag helt värdelösa när det gäller studier, varför ska jag betala deras CSN?
Citat:
Ursprungligen postat av
Authix
Ok. Då kan vi se att vi skattebetalare betalar 30% till CSN. Det är rätt mycket pengar. Jag betalar alltså för att en elev ska få höstlov, påsklov och sportlov samt CSN på det. Det låter ju verkligen rimligt...
Lite kul att du använder ett "vi och dom" resonemang när du själv slutade gymnasiet för knappt 4 månader sedan. Därtill är det inte lite kul att du klagar på att dina skattepengar går till CSN? Jag trodde det var tvärtom, att mina skattepengar gick till dig? Du är arbetssökande, minns du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Finans.killen
Ordet du letar efter är tragiskt.
Tragiskt är det icke. Genom sådana satsningar så möjliggör vi för ungdomar att studera vidare, vilket leder till ett högt utbildningssnitt, vilket i sin tur gagnar arbetsmarknaden. Sverige är inte längre ett industriland, vi behöver satsa på innovation och forskning.
Det tragiska är att vi betalar ut skattemedel för att arbetslösa ungdomar skall få delta i dagisverksamhet.